Prodej nových osobních automobilů v České republice se zvýšil za prvních devět měsíců roku 2003 o 4,6% y/y na 112 998 kusů. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů. V prvním půlroce prodej vozů vzrostl jen o 0,9%, akcelerace se tedy dostavila až ve třetím čtvrtletí.
Největší podíl na domácím trhu (48,3%) udržela i přes meziroční mírný pokles (-1,1%) tuzemská Škoda Auto s 54,6 tisíci prodanými kusy od ledna do září. Každopádně i to znamená oživení po zaznamenaném 7% propadu v období prvních šesti měsíců.
Na dalších místech zabodovala při 5% propadu automobilka Renault (6,4 tis.) s tržním podílem 5,64%. Následovaná Peugeotem s tržním podílem 5,59% a 6,3 tis. prodanými vozy. Až na třetím místě je Volkswagen.
(zdroj: Reuters, ČTK)