Senát včera schválil novelu zákona o regulaci reklamy, která má z veřejných prostranství odstranit tabákovou reklamu. Ta má být k vidění v podstatě jen v obchodech s kuřivem. Zákon také umožňuje tabákovým firmám sponzorování motoristických soutěží až do konce roku 2006.
Zákaz tabákové reklamy na jednu stranu znesnadňuje tabákovým společnostem uvádět na trh nové produkty a získávat nové kuřáky, na druhou stranu může mít i pozitivní dopad na Philip Morris ČR (PM ČR) s jeho více než 80% tržním podílem, neboť zákaz znemožňuje konkurenci používat reklamu k přerozdělení tabákového trhu. Růst protikuřáckých opatření v ČR je negativní zprávou pro akcie PM ČR, avšak všeobecně očekávanou.
Dnes je velmi pravděpodobně první obchodní den na BCPP, kdy se titul obchoduje bez práva na dividendu ze zisku roku 2002.
Jan Hájek