ČEZ plánuje nabídnout tři nové paušály domácnostem, aby se vyhnul snižování svého podílu na trhu na úkor alternativních dodavatelů energie. Současný tarif Comfort bude doplněn levnějším tarifem Basic a dražším Exlusive. Uživatelé Basic ušetří asi 10 Kč měsíčně, program Exclusive by měl být dražší asi o 15 Kč za měsíc. Paušály se od sebe liší rozpětím služeb poskytovaným zákazníkům.
Náš názor: Současný tržní podíl ČEZu v segmentu domácností a malých podniků je 62,7 % a u středních a velkých podniků to je 45 %. Co se týká tohoto druhého segmentu, tak údaje za poslední dva roky ukazují na 12% pokles podílu ČEZu na trhu, což je přirozený důsledek liberalizace trhu s elektřinou. Konkurence by měla také ovlivnit maloobchodní segment, nicméně se domníváme, že pokles zde bude nižší z důvodu nižší atraktivnosti v porovnání se středními a velkými podniky.