Central European Media Enterprises (CETV) oznámila, že plánuje investovat 300 až 400 milionů dolarů do akvizic dalších TV stanic v regionu střední a východní Evropy.
„Pokud se naskytne příležitost získat ziskové aktivum, zvážíme ji. Možnosti tu jsou, je to jen otázka ceny,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Adrian Sarbu. Firma může volné prostředky použít i na splacení svého dluhu.
Sarbu dále uvedl, že předpokládá, že bulharské operace, které byly významně rozšířeny poslední akvizicí BTV, budou ziskové na úrovni EBITDA od čtvrtého kvartálu letošního roku. Firma navíc očekává, že časem pokryje více než 40 % televizních diváků a mezi 50 až 60 % televizní reklamy v Bulharsku. Podle šéfa se ceny televizní reklamy v 1Q dostaly na své dno a ve druhé polovině roku lze očekávat jejich růst.
koupila bulharskou televizi BTV od News Corporation za 400 milionů USD. Schválení transakce bulharskými úřady přišlo ve chvíli, kdy dokončila prodej ukrajinských kanálů Studio 1+1 a Kina místnímu podnikateli jménem Igor Kolomoisky za 300 milionů dolarů a získala tak prostředky na akvizici v Bulharsku.
Prodej BTV byl třetím velkým kontraktem na bulharském televizním trhu za poslední dva roky poté, co americká koupila kabelové stanice TV2 a Ring za 110 milionů eur a švédská MTG Group převzala Nova TV Bulgaria za 620 milionů eur.
(Zdroj: Bloomberg)