Pozdní nákupy pro školáky pomohly v září některým americkým maloobchodním řetězcům v překonání odhadů měsíčních tržeb. V průměru vzrostly v září tržby maloobchodníků o 2,8 %, což je 0,7 procentního bodu nad průměrným odhadem agentury Thomson Reuters.
Tyto výsledky jsou povzbudivé, protože maloobchodní prodejci začínají čelit vysoké srovnávací základně z minulého roku a některé makroekonomické reporty ukazují zhoršující se spotřebitelskou náladu. Analytika Erica Bedera z Brean, Murray, Carret & Co. tato čísla potěšila, i když podle něj se do nich výrazně promítly ohromné slevy. V rozhovoru pro televizní stanici CNBC Beder dále uvedl, že z těch čísel vyplývá ochota spotřebitelů utrácet a zároveň ukazuje, že se nenacházíme v žádném dvojitém dnu.
Lepší než očekávané čísla zveřejnily například J.C. Penney, Macy´s, nebo & Fitch. Posledně jmenovaná společnost dosáhla v září 13% růstu, zatímco odhad činil 3,6 %, její akcie tak rostou téměř o 10 %. Mezi těmi, co nenaplnily očekávání byly mimo jiné společnosti , nebo také Kohl´s.