(ČTK) - Německá automobilka pokračuje ve své cestě na špici světového automobilového průmyslu. Prohlásil to dnes generální ředitel společnosti Martin Winterkorn. Firma rovněž potvrdila páteční údaje, podle kterých se její čistý zisk za první tři čtvrtletí zvýšil meziročně více než šestinásobně na zhruba čtyři miliardy eur (téměř 100 miliard Kč).
Společnost si v rámci "Strategie 2018" stanovila za cíl stát se do roku 2018 největší automobilkou na světě. "V prvních třech čtvrtletích jsme pokračovali v úspěšném podnikatelském vývoji, takže jsme nyní dobře nasměrováni k dosažení cílů naší Strategie 2018," uvedl Winterkorn.
je nyní největší automobilkou v Evropě. Součástí koncernu je rovněž česká Škoda Auto. Ta dnes oznámila, že za prvních devět měsíců letošního roku vykázala provozní zisk osm miliard Kč, což představuje meziroční nárůst o 64,4 procenta.
potvrdil, že jeho provozní zisk za devět měsíců se více než ztrojnásobil na 4,8 miliardy eur (118 miliard Kč). Provozní zisk v samotném třetím čtvrtletí, které bývá sezonně slabé, vzrostl meziročně o 60 procent na 1,99 miliardy eur a byl stejný jako v silném druhém čtvrtletí. Tento fakt analytici označili za něco, co je v celém automobilovém průmyslu nevídané, a nyní se chystají výrazně zvýšit odhady zisku skupiny pro příští rok.
Čistý zisk ve třetím čtvrtletí vzrostl na 2,1 miliardy eur ze 161 milionů eur před rokem. Tržby se zvýšily o 18 procent na 30,7 miliardy eur.
Z dnešních podrobnějších údajů vyplývá, že k růstu zisku přispěly mimo jiné dobré výsledky čínských společných podniků či divize pro výrobu luxusních automobilů . Zisk z jeho dvou společných podniků v Číně se ve třetím čtvrtletí vyhoupl na 513 milionů eur, což byl více než dvojnásobek loňského třetího čtvrtletí.
Provozní marže v sezonně slabém třetím čtvrtletí překročila 11 procent z 9,2 procenta ve druhém čtvrtletí, které má obvykle nejsilnější. Tato divize Group je tak již ziskovější než její domácí konkurent Mercedes-Benz, který chce u marže překročit desetiprocentní hranici až v roce 2012, i než bavorská automobilka , jejímž cílem pro příští dva roky je marže osm procent. Provozní marže celého dosáhla za čtvrtletí 2,67 procenta a výrazně překonala průměrný odhad analytiků na úrovni 2,02 procenta.