Aktualizováno Skupina autobazarů chce letos prodat 50 tisíc ojetých aut, což je o téměř 12 procent více, než loni. Ještě na konci prvního čtvrtletí firma počítala s pětiprocentním růstem. V rozhovoru pro ČTK to uvedla Karolína Topolová, která je od července novou generální ředitelkou společnosti.
Nový odhad finančních výsledků neuvedla, ale hospodaření by podle ní mělo být lepší než loni. Dodala, že trvá výhled z konce letošního března, kdy firma předpokládala možný nárůst zisku o pětinu z loňských rekordních deseti milionů eur.
V prvním pololetí společnost prodala přes 25.800 vozů, což je o 16 procent meziročně více. Zhruba třetinu prodeje tvoří vozy Škoda, nárůst zájmu zaznamenává podle Topolové kategorie luxusních a SUV vozů. Lidé se taky v porovnání s předchozími krizovými roky nebojí sáhnout i po větším objemu motoru. V létě se nejlépe prodávají velkoprostorové vozy MPV a kabriolety.
"Lidé zvažovaná auta mnohem více porovnávají. Zajímají se o původ vozu, jestli není omlazený a nemá stočený tachometr. Mají zájem o mladší auta. Průměrná prodejní cena se zvýšila až o desítky procent," uvedla Topolová. Nejdražší v současnosti nabízený vůz je Ferrari 360 Modena za 1,6 milionu korun, minulý týden se prodalo Boxster za 2,5 milionu. Stále více zákazníků využívá koupi na splátky. Podíl úvěrového financování je v ČR přes 50 a na Slovensku více než 60 procent.
Loni firma obnovila dovoz aut ze zahraničí, který však nepřesahuje deset procent nabízených vozů. Luxusní nebo dobře vybavená auta vozila nejčastěji z Itálie, Belgie a Německa.
AAA Auto zvažuje na ruském trhu otevření další pobočky ke svému moskevskému centru, uvedla dále Topolová. Při výběru lokalit se rozhoduje mezi protilehlou stranou Moskvy a Petrohradem. Do konce roku také rozhodne o návratu na maďarský trh.
Do Ruska společnost vstoupila loni na podzim a v letošním prvním pololetí v Moskvě prodala 935 aut. Ve druhém čtvrtletí proti předchozímu období zvýšila prodej více než o dvě třetiny. Rusové se podle Topolové orientují především na prémiové evropské a japonské značky, jako je Toyota, Lexus, Mercedes, BMW a Audi a terénní SUV. Preferují provedení sedan, zatmavená okna a automatickou převodovku.
"V Rusku jsme po necelém roce od vstupu na trh dosáhli bodu zlomu a během několika týdnů bychom měli začít vykazovat zisk," uvedla Topolová.
Společnost zároveň o půl roku odložila finální rozhodnutí o návratu na maďarský trh. To by mělo padnout do konce letošního roku. Důvodem je doznívání ekonomické krize. V první fázi by AAA chtěla otevřít pobočku v Budapešti a postupně se vrátit na část z dalších sedmi center, která provozovala. "O otevření dalších nových trhů v horizontu příštích tří let neuvažujeme," dodala Topolová.
má 27 poboček ve třech zemích. Akcie firmy se obchodují na burzách v Praze a Budapešti. O jejich stažení z některého z trhů firma v současnosti neuvažuje.