Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Reklamní výdaje ve čtvrtletí klesly v televizi, na internetu vzrostly skoro o třetinu

Reklamní výdaje ve čtvrtletí klesly v televizi, na internetu vzrostly skoro o třetinu

6.5.2013 14:50
Autor: ČTK

V prvním čtvrtletí se na tuzemském mediálním trhu nejvíce propadla televizní reklama. Vyplývá to ze srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru společnosti Admosphere, podle níž objem inzerce v televizích klesl o 13 procent na 5,29 miliardy korun. Mírný pokles vykázal také tisk, naopak o téměř třetinu vzrostla inzerce na internetu. ČTK to dnes sdělila společnost Admosphere, o průzkumu informovaly také servery Médiář a Mediaguru. 

Na televizním trhu se projevila především změna obchodní politiky, s níž od nového roku přišla televize Nova. Jednička na trhu zvedla cenu za takzvaný super prime-time a klientům zároveň nabídla možnost spolupráce v rámci dlouhodobých kontraktů s garancí cen nebo s měsíčními smlouvami, kde se ale podmínky můžou měnit. Společnost CETV (53,45 CZK, -3,43%), jež televizi Nova vlastní, nedávno oznámila, že se jí v souvislosti s tímto krokem snížily čtvrtletní výnosy v Česku na 36,8 milionu dolarů z loňských 58,96 milionu dolarů

 Příznivější vývoj podle Admosphere v prvním čtvrtletí zažíval internet, který vykázal růst o 32 procent na 1,32 miliardy korun. O desetinu na 914 milionů se zvedla také kategorie OOH, jež zahrnuje mj. venkovní reklamu. Naopak o jedno procento meziročně klesla inzerce v tisku, a to na 3,67 miliardy korun

Čtvrtým největším inzertním mediatypem v tuzemsku jsou rádia, která podle společnosti Admosphere v prvním čtvrtletí vykázala reklamní prostor 1,24 miliardy korun. Meziroční srovnání firma nemá k dispozici, neboť od ledna přešla na nový nezávislý monitoring. 

Společnost Admosphere hodnotu reklamního prostoru monitoruje na základě ceníků, tedy bez započítání množstevních slev a případných barterů. Skutečná hodnota výdajů na inzerci se tak může od zjištěných hodnot lišit.


Čtěte více:

Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)
1.3.2013 12:01
Televize Nova, která dosud platila za výrazný zdroj zisku pro mateřsko...
Nova prý přijde v 1Q na reklamě až o 300 milionů. Významní inzerenti neskousli nový ceník
7.3.2013 11:26
Tesco, Henkel, Česká Spořitelna, Mountfield nebo Nestlé jsou jen někte...
TV Nova již dojednala polovinu plánovaných ročních objemů reklamy (+ komentář)
4.4.2013 15:48
Skupina Nova, která platila za významného přispívatele k hospodaření m...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data