V prvním čtvrtletí se na tuzemském mediálním trhu nejvíce propadla televizní reklama. Vyplývá to ze srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru společnosti Admosphere, podle níž objem inzerce v televizích klesl o 13 procent na 5,29 miliardy korun. Mírný pokles vykázal také tisk, naopak o téměř třetinu vzrostla inzerce na internetu. ČTK to dnes sdělila společnost Admosphere, o průzkumu informovaly také servery Médiář a Mediaguru.
Na televizním trhu se projevila především změna obchodní politiky, s níž od nového roku přišla televize Nova. Jednička na trhu zvedla cenu za takzvaný super prime-time a klientům zároveň nabídla možnost spolupráce v rámci dlouhodobých kontraktů s garancí cen nebo s měsíčními smlouvami, kde se ale podmínky můžou měnit. Společnost (53,45 CZK, -3,43%), jež televizi Nova vlastní, nedávno oznámila, že se jí v souvislosti s tímto krokem snížily čtvrtletní výnosy v Česku na 36,8 milionu dolarů z loňských 58,96 milionu dolarů.
Příznivější vývoj podle Admosphere v prvním čtvrtletí zažíval internet, který vykázal růst o 32 procent na 1,32 miliardy korun. O desetinu na 914 milionů se zvedla také kategorie OOH, jež zahrnuje mj. venkovní reklamu. Naopak o jedno procento meziročně klesla inzerce v tisku, a to na 3,67 miliardy korun.
Čtvrtým největším inzertním mediatypem v tuzemsku jsou rádia, která podle společnosti Admosphere v prvním čtvrtletí vykázala reklamní prostor 1,24 miliardy korun. Meziroční srovnání firma nemá k dispozici, neboť od ledna přešla na nový nezávislý monitoring.
Společnost Admosphere hodnotu reklamního prostoru monitoruje na základě ceníků, tedy bez započítání množstevních slev a případných barterů. Skutečná hodnota výdajů na inzerci se tak může od zjištěných hodnot lišit.