Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
TV Nova již dojednala polovinu plánovaných ročních objemů reklamy (+ komentář)

TV Nova již dojednala polovinu plánovaných ročních objemů reklamy (+ komentář)

4.4.2013 15:48, aktualizováno: 4.4. 16:28
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Skupina Nova, která platila za významného přispívatele k hospodaření mateřské skupiny CETV, dosud uzavřela dlouhodobé reklamní kontrakty v hodnotě přesahující 50 procent letos plánovaných tržeb. Z první desítky únorových zadavatelů na TV Nova, která v lednu přišla s novou obchodní politikou, inzerují například společnosti Hyundai nebo Kraft Foods. Někteří důležití zadavatelé jako jsou firmy Procter & Gamble nebo Ferrero stále váhají. V rozhovoru pro ČTK to řekl generální ředitel Novy Jan Andruško.

"Jsou to velcí klienti, kteří si v průběhu let vyjednali na trhu velmi nízké ceny. S nimi stále vyjednáváme," uvedl Andruško. Nova letos zavedla exkluzivní pásmo super prime time s omezeným reklamním prostorem, čemuž odpovídá vyšší cena. Televize klientům zároveň nabídla dvě možnosti spolupráce založené buď na dlouhodobých kontraktech s garancí cen reklamního prostoru nebo měsíčních smlouvách, kde se podmínky můžou měnit.

Ceny u měsíčního obchodování, které v březnu a dubnu ve srovnání se začátkem roku vzrostly až o 104 procent, Nova upravuje podle aktuální situace na trhu. "Každý měsíc přijdeme s určitým odhadem toho, kolik reklamního prostoru by se mohlo zobchodovat, a na základě toho, jaký odhadujeme vývoj trhu, stanovíme cenu," vysvětlil Andruško. U cen na duben televize podle něj vycházela z toho, že jde spolu s březnem o nejvyšší sezonu. Ceníková hodnota reklamního prostoru, který inzerenti obsadili na hlavní stanici Nova, podle dat Admosphere v únoru meziročně poklesla o zhruba polovinu na 268 milionů korun

"Domníváme se, že pokles prodané reklamy TV Nova negativně ovlivní výsledek celé skupiny CETV v 1H13," uvedl analytik Patria Direct Tomáš Tomčány. Podle Tomčányho se totiž Nova na celkových tržbách skupiny CETV podílí z jedné třetiny. Akcie CETV dnes ztrácejí přes 1,5 procenta.

Podle měsíc starých informací Hospodářských novin celkový objem reklamy na TV Nova za první dva měsíce letošního roku meziročně poklesl o 55 procent. Tento významný zdroj zisku pro mateřskou mediální skupinu CETV tak zřejmě v prvním kvartále letošního roku již nebude tak štědrý.

„Náš odhad je, že kvůli změně obchodní politiky Nova přijde v prvním čtvrtletí minimálně o 250 až 300 milionů korun,“ řekl na začátku března HN Jiří Svoboda, generální ředitel mediální skupiny GroupM v ČR. „Naprostá většina našich klientů se zatím s Novou nebyla schopna na nových obchodních podmínkách dohodnout,“ dodal před měsícem šéf agentury, která v ČR zajištuje nákup reklamního prostoru pro významné zadavatele, jako je Henkel (loni v ČR vydal za reklamu 1,09 mld. Kč) nebo Nestlé (842 mil. Kč). 

 
Nová cenová politika je podle Andruška investicí do budoucna. "Pokud bychom stále klesali s cenami dolů, tak je to podle mě pomalá smrt," uvedl ředitel s tím, že nejde o strategii z hlediska jednoho nebo dvou kvartálů. "To je strategie z hlediska minimálně střednědobého horizontu, bavíme se o horizontu dvou, tří, pěti let," řekl Andruško s tím, že v plánu je prodat méně reklamy, což ale neznamená plánovaný pokles příjmů. "Tento omyl některých médií bych tímto rád vyvrátil. Jako komerční subjekt samozřejmě stále usilujeme o maximalizaci tržního podílu a zisku," uvedl ředitel.

Hodnota prodané reklamy se odvíjí od sledovanosti. Letošním cílem Novy je v rámci celé skupiny ve večerním prime timu udržovat podíl na sledovanosti ve skupině diváků mezi 15 až 54 lety nad 40 procenty. "Rádi bychom se pohybovali v rámci 42 až 45 procent," upřesnil Andruško. V březnu skupina Nova v pásmu prime time dosáhla podílu na sledovanosti 41,6 procenta, což znamená meziroční nárůst o jeden procentní bod.

K nejsilnějším večerním formátům Novy se kromě Televizních novin řadí seriály Ordinace v růžové zahradě 2 a Gympl s (r)učením omezeným. Nedělní talentovou show SuperStar naopak ve sledovanosti aktuálně poráží Nevinné lži České televize. "Podle mě je to absolutně to nejsilnější, co v tuto chvíli na obrazovce uvádí," uvedl Andruško k sérii televizních filmů, jejichž autoři pro Novu před lety natočili podobný formát Soukromé pasti.

S příchodem jarní sezony přistoupily ke zdražení i další televize. FTV Prima, která prodává reklamu spolu s TV Barrandov zvýšila dubnovou cenu reklamního prostoru o zhruba sedm procent. Zdražení se týká i těch klientů, kteří mají uzavřené dlouhodobé kontrakty. Mediální zastupitelství Atmedia, které prodává reklamní prostor stanic CS film, Disney Channel či hudební televize Óčko, od 11. března zvýšilo cenu nabízené reklamy v průměru o více než šest procent. 

(Zdroj: ČTK, HN)


Čtěte více:

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %
29.1.2013 9:39
Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila n...
CETV – Goldman Sachs varuje před ředěním a radí prodat
5.3.2013 16:36
Akcie CETV čeká podle analytiků GS další propad hodnoty kvůli pokračuj...
Nova prý přijde v 1Q na reklamě až o 300 milionů. Významní inzerenti neskousli nový ceník
7.3.2013 11:26
Tesco, Henkel, Česká Spořitelna, Mountfield nebo Nestlé jsou jen někte...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.5.2018
18:13Kdy skončí ropní giganti?
17:38Evropské banky pod tlakem - v hlavní roli Itálie! ČEZ -1,6%, USA v červeném
17:33Po negativním ránu se řada trhů stabilizuje, koruně zůstávají ztráty. Trump stále na scéně  
17:01Rusnok: Pomalejší růst koruny může otevřít dveře k rychlejšímu zvyšování sazeb
16:56Hrozí útok investičních „čelistí“. Jak na něj reagovat?
16:17Jak to bude s výplatou dividendy banky Moneta?
16:15Akcionáři Lowe's čekali horší scénář. Akcie rostou  
16:09Pražská burza, finanční trhy: Diskutujte s analytikem a makléřem Patrie 4. června v Liberci!
15:45EUC a.s.: Dluhopis VAR/22 - úroková sazba na druhé výnosové období
15:33Roboti v polích mohou znamenat potíže pro agrochemické giganty
13:48Soros projevil Tesle důvěru? Možná mu šlo o něco úplně jiného
13:29EK varovala ČR, že penzijní systém může ohrozit veřejné finance
12:57Evropská komise: ČR plní dvě ze čtyř kritérií pro přijetí eura
12:22Jak Sephora vybudovala impérium a přežila apokalypsu
11:08Nálada v eurozóně na 15-ti měsíčních minimech, je čeho se bát?
10:38VIG táhne PX nahoru. Výsledky posílají akcie o 0,96 % výš  
10:21Trump není spokojený a odnáší to i koruna. Optimismus z úvodu týdne je pryč  
9:43Americký Kongres uvolnil pravidla pro dozor nad bankami
9:17Rozbřesk: Koruna opět ztrácí půdu pod nohama
8:55Pojišťovna VIG ve čtvrtletí s lepším ziskem i inkasem pojistného

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
10:30UK - Harmonizovaný CPI, y/y
16:00USA - Prodeje nových domů
20:00USA - Zápis z jednání FOMC