Aktualizováno Čistý zisk německé automobilky se v prvním pololetí meziročně propadl o téměř 46 procent na zhruba 4,8 miliardy eur. Ve stejném období loňského roku ale výsledky podpořily příznivé dopady související s převzetím výrobce sportovních automobilů , upozornila agentura DPA. Součástí skupiny je i mladoboleslavská Škoda Auto.
Provozní zisk kvůli přetrvávající slabé poptávce v západní Evropě v pololetí klesl téměř o 12 procent na 5,8 miliardy eur, v samotném druhém čtvrtletí však stoupl a překonal očekávání analytiků. Firma také potvrdila, že v celém letošním roce počítá s dosažením provozního zisku na loňské úrovni, jež činila rekordních 11,5 miliardy eur.
Ve druhém čtvrtletí se provozní zisk zvýšil o téměř pět procent na 3,44 miliardy eur. Analytici (anketa Bloomberg) přitom očekávali jeho pokles na 3,1 miliardy eur. "Jsou to skvělá čísla," řekl ke čtvrtletním výsledkům analytik Jürgen Pieper ze společnosti Bankhaus Metzler.
Tržby se v pololetí zvýšily o 3,5 procenta na 98,7 miliardy eur, nad očekávaných 97,3 mld. EUR. Za druhé čtvrtletí tržby vzrostly o 8,5 procenta na 52,1 mld. EUR. Firma nadále předpokládá, že v celém tomto roce dodá rekordní počet automobilů, ačkoliv není "zcela imunní" vůči slábnoucí poptávce na klíčových trzích. "Výsledky vyznívají velmi dobře. VW ve druhém čtvrtletí zrychlil růst zisku a je tak na dobré cestě k naplnění celoročních cílů," komentoval analytik Commerzbank Daniel Schwarz.
Společnost uvedla, že její celosvětové dodávky v pololetí meziročně stouply o 5,4 procenta na 4,8 milionu vozů. Její podíl na světovém trhu s osobními automobily se tak zvýšil na 12,7 procenta z 12,4 procenta před rokem. V Evropě však dodávky klesly o téměř čtyři procenta na necelých 1,9 milionu vozů.
je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 hodlá předstihnout konkurenty a a stát největším výrobcem automobilů na světě. Firmě se daří zvyšovat prodej díky silnému růstu poptávky v Číně a ve Spojených státech.
Škoda Auto tento měsíc oznámila, že v prvním pololetí dodala zákazníkům 464.600 vozů, což představuje meziroční pokles o téměř šest procent. Součástí koncernu jsou i značky , Bentley, Bugatti, Lamborghini nebo Seat. Loni firma převzala rovněž výrobce sportovních vozů .
je největším průmyslovým koncernem v Německu. V domácích závodech zaměstnává asi čtvrt milionu lidí, po celém světě pak má zhruba 550.000 pracovníků.