Dnes zveřejněná finální data o spotřebitelské důvěře v eurozóně za červenec nepřinesla žádné překvapení. Celková důvěra tento měsíc v EMU klesla o 8,4 bodů, což je údaj, který byl trhy plně očekáván. Navzdory mírnému meziměsíčnímu zhoršení je v delším časovém horizontu patrný jasný trend posilování spotřebitelského apetitu evropských domácností. Vývoj spotřebitelské důvěry v Eurozóně od roku 2004 pak ukazuje následující graf.

Lehce horší čísla má na svědomí především negativní výhled domácností spojený s jejich očekávanou finanční situací a všeobecnými hospodářskými podmínkami, což se projevuje v omezování větších nákupů. Klesá naopak strach spotřebitelů z nezaměstnanosti. V sektoru průmyslu došlo, na rozdíl od spotřebitelského segmentu, ke zvýšení (meziměsíční) důvěry a to zejména ve výrobním segmentu (8,3 b. v červenci proti 6,9 b. v předchozím měsíci).
Největším rizikem pro budoucí vývoj spotřebitelské nálady v EMU, resp. EU jsou geopolitické otázky a nově zpřísněné sankce, které by mohly mít negativní vliv na evropské firmy a potažmo i jejich zaměstnance.
Včera byla zveřejněna také data o spotřebitelské důvěře v USA, která velmi příjemně překvapila. Oproti červnovým údajům, které byly revidovány směrem vzhůru na konečných 86,4 bodů, vzrostl index spotřebitelské důvěry v USA na aktuálních 90,9 b., což je nejlepší výsledek od října 2007.