Německá automobilka Bayerische Motoren Werke AG (BMW) chce obsadit větší podíl na trhu s elektrickými automobily a hodlá urychlit zavádění samo řiditelných vozů do svého portfolia. Podle plánů Haralda Kruegera, generálního ředitele AG, má k naplnění této strategie přispět financování přes větší škálu luxusních modelů značky. Harald Krueger to řekl agentuře Bloomberg. Firma tak chce zákazníkům nabídnout více sportovních užitkových aut, včetně nejvybavenější verze modelu X7 a více verzí „high-end“ modelů, jakým je nová vlajková loď firmy - sedan „sedmičkové“ řady.
Automobilky se začínají prát o prvenství v luxusním segmentu
Důvodem pro takovou strategii je podle agentury Bloomberg to, že se ocitla na křižovatce. Deset let poté, co se automobilka dostala na první místo na světovém trhu luxusních vozů, začíná být ohrožována svým konkurentem z Německa, značkou AG. Ta má podle zjištění Bloombergu šanci znovu se vyšvihnout do čela luxusního segmentu již v letošním roce. Je to proto, že zatímco uváděla léta na trh širokou škálu modelů, sahajících od SUV až po sedmimístné vozy, se soustředil spíše na zásadní modernizace svých nejprodávanějších modelů.
„Pro bude velmi těžké růst v nových segmentech, protože ty už mají dlouhodobě své lídry,“ citovala agentura Bloomberg Saschu Gommela, analytika . I tak investorům radí, aby akcie drželi. Cenné papíry firmy podle burzovních statistik zatím v roce 2016 odepsaly 17 procent, konkurenční akcie ztratily ve stejném čase 13 procent. Automobilka řekla, že díky více stupňovému přístupu vybudovaného okolo fenoménu pokročilých aut a rozšíření stávajícího rozpětí nabídky, chce udržet hrubou marži firmy do roku 2020 na hodnotě minimálně 10 %. také prohlásila, že předpovídá další rok rekordních prodejů, tržeb a zisků, zatímco výnosy skupiny mají růst jen zlehka. A to vše v porovnaní s odhady z minulého roku.
prý udrží vysoké investice ve třech směrech
Poslední hlavní strategický posun zaznamenala v roce 2007, když tehdejší generální ředitel společnosti Norbert Reithofer tlačil na prosazení sportovní značky miliardovými investicemi do technologií na snížení spotřeby pohonných hmot, produkcí prvního elektromobilu společnosti a propagací masové výroby uhlíkových vláken. Podle nového generálního ředitele Kruegera plánuje představení nových top technologií a rozšíření spektra vozů, které zákazníkům dokáží nabídnout volitelné balíčky tzv. M-výbavy. „Musíme uvést naše současné podnikání k dokonalosti, pokračovat cíleně v růstu a zajistit potřebné investice," dodal Harald Krueger.
Na rozdíl od svých soupeřů, Mercedes-Benz a , není majitel značek skupiny , tedy a Mini, součástí širší auto-skupiny. To znamená, že náklady na vývoj nových technologií musí absorbovat jen sama BMW. Růst firmy se zpomaluje, protože značky Mercedes ze skupiny AG a ze skupiny AG se tlačí na první místo v luxusním segmentu a navíc značky jako Maserati, Jaguar a Alfa Romeo expandují rychleji díky tomu, že nabízejí kupujícím luxusních aut více možností. „Není moc prostoru, kde by mohla přidávat další produkty," konstatoval Dominic O'Brien, analytik Exane . Podle něj však udrží výdaje na výzkum a vývoj na vyšší úrovni pro tři oblasti, a to ve snižování emisí, u autonomních vozidel a „připojených“ aut.