Zdroje agentury Bloomberg uvedly, že společnost Airbnb, jež se zabývá zprostředkováváním krátkodobého pronájmu ubytování, se chystá koupit svého rivala Xiaozhu.com, který nabízí podobné služby v Číně. I když společnosti odmítly spekulace komentovat, zdroje Bloombergu tvrdí, že vyjednávání o převzetí jsou značně pokročilá.
Společnost IResearch tvrdí, že objem transakcí kvůli pronájmu ubytování by v Číně příští rok mohl dosáhnout 1,5 miliardy dolaru. Xiaozhu o sobě tvrdí, že nabízí až 100 000 pronájmů a že má 10 miliónů aktivních uživatelů. Airbnb má na svém seznamu podle vlastních slov celkem 450 000 pronájmů, v Číně však jen 75 000.
Jak podotýká Bloomberg, Airbnb se možná inspiroval u Uberu, který měl v Číně značné problémy prorazit mezi místní konkurencí a nakonec se rozhodl svůj byznys v Říši středu prodat Didi Chuxing. Takovému scénáři se Airbnb nejspíše snaží předejít, pokud jsou spekulace pravdivé.
V září investoři odhadovali hodnotu Airbnb na 30 miliard dolarů. Společnost letos získala další kapitál a hodlá rozšířit svůj tým na 300 zaměstnanců.