Recept na vyšší než očekávaná čísla hospodaření poskytl konkurentům řetězec rychlého občerstvení McDonald. Stačí prý málo – navýšit prodejnost hamburgerů, kuřecích sendvičů a dostatečně zlevnit nápoje. A výsledek? Za 2. čtvrtletí 2017 zisk na akci ve výši 1,70 amerického dolaru, zatímco očekávání počítalo jen s 1,62 dolary a tržby ve výši 6,05 miliardy dolarů, zatímco se čekalo 5,96 miliard dolarů.
Nižší očekávání vycházela z posledního dění okolo firmy - McDonald během posledních pěti let ztratil na svém hlavním trhu, totiž v USA, tržní podíl. A to z 17,5 procenta na loňských 15,1 procenta. Tak co se stalo? Řetězci s rychlým občerstvením pomohl podle analytiků větší apetyt konzumentů. Nepřišel ale jen tak. Firmě se podařilo v USA navýšit objem prodejů, které místo očekávaných 2,9 % vyrostly o reálných 3,9 %. Mohou za to speciální promo akce, které například zlevnily chlazené nápoje všech velikostí na 1 dolar a cílené akce s jídelními menu (Signature Crafted Recipes), případně speciální, časově omezené nabídky všech nápojů McCafe za 2 dolary.
Prodeje v amerických restauracích McDonald za druhé čtvrtletí přidaly 3,9 procenta. Čekal se ale jen nárůst o 2,9 procenta. Celosvětové prodeje vyrostly o 6,6 procenta, což je největší nárůst za více než 5 let. Očekávání analytiků počítalo s růstem 4 procenta. Zdá se tedy, že inovace, které přišly před dvěma roky s novým generálním ředitelem firmy Stevem Easterbrookem, začínají, zdá se, přinášet ovoce.
Řetězec nedávno oznámil, že považuje za výzvu získat nové zákazníky v tzv. „mrtvé časové zóně“ rychlého občerstvení, tedy v čase od 14. do 17. hodiny. V tomto čase totiž do restaurací McDonald chodí pouze 5 % zákazníků. Spoléhá se přitom na slevy v těchto prodejních hodinách. Nutno ale přiznat, že z řady firem, které podobný koncept zavedly, zaznamenal větší úspěchy jen kavárenský řetězec , který v čase od druhé do páté odpoledne zavedl speciální slevy. „Jsme na správné cestě, abychom pozitivně ovlivnili prodeje, návštěvnost a spokojenost zákazníků, neboť pracujeme na co největším přínosu pro většinu lidí v co nejkratším čase," vzkázal Steve Easterbrook svým lidem z firmy, když se ho agentury ptaly, jak by zhodnotil aktuální výsledky hospodaření.