Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Wojnar: V ČR bude za šest let chybět 3000 dobíječek pro auta

Wojnar: V ČR bude za šest let chybět 3000 dobíječek pro auta

05.03.2019 16:25
Autor: ČTK

V roce 2025 bude v Česku chybět zhruba 3000 dobíjecích stanic pro elektromobily. Fungovat budou zhruba 2000, což nebude dostačovat očekávanému počtu elektromobilů na silnicích. Novinářům to dnes na autosalonu v Ženevě řekl prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar.

Právě podpora infrastruktury pro elektromobily má být jedním z témat druhého kolokvia automobilek s vládou a dalšími obory, které se uskuteční 18. března v Mladé Boleslavi. Podle Wojnara bez podpory státu potřebná infrastruktura nevznikne. Z nárůstu elektromobility by přitom mohly vedle automobilek těžit i další obory, zejména energetické a telekomunikační firmy nebo startupy vyvíjející nové technologie.

"Podle odhadů výrobců bude v roce 2025 v Česku jezdit okolo 40.000 až 50.000 elektrických vozidel. Na deset vozidel je přitom potřeba jedna dobíjecí stanice," podotkl. V současnosti je v tuzemsku přes 2000 elektromobilů a přes 200 dobíjecích stanic.

Automobilka Škoda uvede na trh první elektrický vůz v podobě hybridního Superbu v letošním roce, na jeho konci to pak bude elektrická verze Citigo a příští rok přijde elektrické SUV vycházející z konceptu Vision iV, které bude mít dojezd kolem 500 kilometrů.


Čtěte více:

El-Erian: Útlum v Evropě je horší, než si investoři myslí
05.03.2019 12:15
Evropská ekonomika zpomaluje mnohem více, než se řada investorů domnív...
Trump chce zrušit prioritní obchodní zacházení pro Indii a Turecko
05.03.2019 11:42
Americký prezident Donald Trump se zřejmě snaží otevřít novou frontovo...
Nejbohatším člověkem je opět šéf Amazonu, Kellner si polepšil
05.03.2019 14:03
Nejbohatším člověkem na světě je šéf internetového obchodu Amazon Jeff...
EU začne prověřovat zahraniční investice, chce chránit strategická aktiva
05.03.2019 14:09
Evropská unie v rámci prvního společného mechanismu začne od dubna pro...
Italská ekonomika se konečně dostává z deprese
05.03.2019 16:12
Již nějakou dobu byly všechny zprávy z Itálie tristní. Tomu už ale odz...

Váš názor
  •  
    06.03.2019 9:42

    E-auto má ekonomický i praktický smysl jen pro toho, kdo ho může nabíjet ve vlastní garáži, nejlépe zatím levnějším nočním proudem, tedy ze zásuvky 10/16A. Zároveň v zimě nepromrzne a nemá námrazu či sníh. pro ostatní je to šílenství, nemluvě o výměně baterií po poklesu kapacity pod 70%, protože cena takového by se už blížila nule. Všechno dění (díky EU) směřuje ke krachu automobilek, ať už budou vyrábět cokoliv. A s tím si to už v krizi vyžerou všichni.
    James Bond
    •  
      06.03.2019 12:33

      Vždy jsem si říkal, co se stane až přijedou lidé z práce a zasunou nabíječky do sítě. Zdroje konzumují kilowatty a tak bych chtěl vidět, jak garantovaný příkon ( platba za velikost jističe ) to vše utáhne na hlavních společných přívodech. Elektřina stejně jako uhlí je pokládána za neekologickou ( spec. daň ) třeba pro topení. Na napájení aut v tom nevidím rozdíl. Nabíjet se bude asi hlavně v noci kdy nepůjdou soláry a pár větrníků to nespasí. Takže zase z jádra a uhlí. Ve městech budou jezdit v čistotě a jinde se zasmradí z výroby elektřiny.
      karel777
      •  
        06.03.2019 12:44

        Jak daleko má člověk v průměru práci 15 km? To je v průměru asi tak potřeba dobít 6 Kwh během cca 12 hodin. Potřebný příkon 500W asi jako 25 let stará lednička.
        ..
        • Ale
          07.03.2019 12:19

          Tož to je vzdálenost která nestojí za vlastnictví a provozování drahého rizikového elektrovehiklu. Úspora času je oproti veřejné dopravě zanedbatelná.
          HenryFord
  • Aha
    05.03.2019 17:15

    Dyť přece se to bude nabíjet ze zásuvky z domu. Čerpačky na benzín po 90 roce dotoval stavěl stát? Asi ne.
    HenryFord
Aktuální komentáře
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data