Ross Gerber z Gerber Kawasaki Wealth na Bloombergu uvedl, že kdysi míval asi „1,5krát více akcií Tesly, než kolik jich drží nyní.“ Pozice už aktuálně nemění. „Je to pro nás akcie, kterou držíme, klientům bychom neradili kupovat, pokud něco, tak prodávat, protože za současných valuací dostanou velkou prémii.“ Co dalšího si investor o akciích myslí?
Gerber řekl, že moc nevěří autonomnímu systému řízení, který vyvíjí a chce používat . Podle něj tento systém založený na optických senzorech nebude fungovat. „Elon nechápe, jak funguje lidský řidič, chápe jen to, jak fungují stroje.“ Pokud by ale přece jen dokázala nabídnout autonomní systém řízení na úrovni „stisknout tlačítko a nechat se odvézt na cílové místo“, pak má dobrý produkt a je důvod kupovat její akcie. „Nadšený ale z Tesly nebudu, dokud si ji nebudu moci koupit s tím, že mě sama doveze domů.“
„Prodávat auta, která řídí sama sebe, je byznys model Applu,“ myslí si investor s tím, že ten se samozřejmě výrazně liší od toho, co dělá nyní. Právě proto se mu podle jeho slov líbila: „Je to mezi auty, firma, která prodává hardware se softwarem a vydělává na službách.“ Jestliže ale chcete vybudovat platformu typu Uber, bude to složité, potrvá to dlouho a samotný Uber je v tom nyní hodně dobrý. „Kdyby tu nebyla žádná konkurence, bylo by to výborné… Jsou tu ale Uber či Waymo a všichni jsou velmi dobří v tom, co dělají.“
I v případě, že by dokázala rozjet byznys s robotaxíky, „stále by bylo těžké v této oblasti podnikat.“ Na Bloombergu se pak diskutovalo o tom, že systém autonomního řízení Tesly používá výhradně kamery a optická data. Algoritmy je pak interpretují a činí odpovídající rozhodnutí.
Jiné systémy bývají založeny na laserových paprscích. Musk ovšem argumentuje tím, že takové systémy s řadou čidel nemají potenciál pro snížení výrobních nákladů dosažené velkým vyráběným množstvím vozidel. Tudíž by nebyl potenciál pro to, aby se staly masovější záležitostí, něčím, co by si mohl dovolit běžný spotřebitel a co by bylo ziskové pro jejich provozovatele.
Gerber k tématu zmínil, že je také vlastně otázkou, co lidé skutečně chtějí. Podle něj budou dál řídit, protože je to prostě baví. I z toho důvodu, že s tím souvisí nezávislost, tudíž je nepravděpodobné, že by se lidé zbavili svých aut a svět by přešel k systému, kde se budou masově dopravovat robotaxíky. Prostor k tomu je podle jeho mínění třeba ve velkých městech s dopravními zácpami, ale celkově lidé podle investora nijak dramaticky nezmění svůj životní styl a postoj k automobilům.