Podle průzkumu TNS se hrubé výdaje na televizní reklamu v červenci zvýšily o 117 mil. Kč (meziročně +11 %) na celkových 1,17 mld. Kč. Televizní stanice odvysílaly o 49 hodin víc reklamy ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. U TV Nova se odvysílaný čas zvýšil o pouhých 16,5 minuty, zatímco u TV Prima o 48 hodin. Podíl Novy je 46,6 %, Prima má 39,8 %.
Náš názor: Podíl televizních stanic na televizních reklamách (udávaný v GRP bodech) se v roce 2006 stabilizoval, i když ve srovnání s rokem 2005 s negativním vývojem pro Novu. Letní měsíce jsou typicky slabé z hlediska reklamy, takže se až do 4Q06, kdy přichází hlavní reklamní období, neočekávají žádné výrazné změny. Červencové reklamní výdaje tvoří pouze 45 % reklamních výdajů v říjnu a listopadu. Je potřeba si uvědomit, že čísla z průzkumu jsou pouze hrubé výdaje a nepředstavují reálnou situaci, kdy každá televize poskytuje výrazné slevy a bonusy. Jak jsme již dříve informovali TV Prima již má reklamní čas pro zbytek roku za zlevněné ceny výrazně více vyprodán než TV Nova, která má větší kapacitu přijímat požadavky inzerentů.