Podle průzkumu agentury TNS se v prosinci zvýšily hrubé výdaje na televizní reklamu o 420 mil. Kč (meziročně +25 %) na celkových 2,0 mld. Kč. V prosinci také televizní stanice odvysílaly o téměř 51 hodin reklamy více v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. U TV Nova ovšem počet odvysílaných hodin o 3 poklesl, zatímco TV Prima měla o 54 hodin odvysílané reklamy více. Podíl Novy na výdajích na televizní reklamu tak poklesl zpátky pod 50 %, zatímco podíl TV Prima výrazně vzrostl na téměř 40 %.
Náš názor: TV Prima o něco přiostřila konkurenci zejména v předvánočním období odvysíláním nákladných filmů, které přilákaly inzerenty. Tento pokles u Novy vnímáme pouze jako jednorázový, a to i pokud vezmeme v úvahu její lepší programovou strukturu v porovnání s TV Prima. Připomínáme, že čísla jsou indikativní a jsou bez přiznaných bonusů a slev. Neočekáváme negativní reakci trhu na tuto zprávu.
Procentuální podíl na hrubých výdajích na TV reklamu
Nova Prima ČT
2006 2005 2006 2005 2006 2005
Leden 47,2 71,1 34,5 12,4 18,2 16,5
Únor 49,8 72,5 37,2 13,5 12,9 14,0
Březen 45,8 69,9 42,5 18,3 11,6 11,8
Duben 45,8 70,5 43,9 19,3 10,3 10,2
Květen 49,7 67,6 39,8 21,9 10,5 10,5
Červen 47,1 70,0 41,7 20,8 11,2 9,2
Červenec 46,6 67,1 39,8 17,3 13,6 15,6
Srpen 49,1 63,7 38,6 20,8 12,3 15,5
Září 53,7 62,6 37,2 26,5 9,1 10,9
Říjen 54,3 59,4 36,2 30,5 9,4 10,1
Listopad 56,7 57,7 33,6 31,7 9,6 10,5
prosinec 48,2 57,3 39,2 28,4 12,7 14,3
Zdroj: TNS A-Connect