Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí svého fiskálního roku (ke konci května) čistý zisk o více než pětinu na 668 milionů dolarů. V přepočtu na akcii a po očištění zisk dosáhl 76 centů a překonal očekávání 74 centů. Společnost uvedla, že k vyššímu zisku pomohla zejména silná poptávka v Severní Americe, která kompenzovala slabý prodej v Evropě a Číně.
Celkové tržby se zvýšily o více než sedm procent na 6,7 miliardy dolarů, mírně nad očekávanými 6,64 mld. USD. V Severní Americe nárůst činil 12 procent, zatímco v západní Evropě tržby o procento klesly a v Číně stagnovaly.
Akcie po zveřejnění výsledků posílily o více než tři procenta, nakonec ale poobchodní fázi ukončily o více než 2 procenta slabší na 61 USD. "Byly tu velké obavy ze zpomalení v Severní Americe, k tomu však nedošlo. Severní Amerika nadále vykazuje neuvěřitelný růst," komentoval analytik Brian Yarbrough ze společnosti Edward Jones.
se nyní podobně jako řada dalších velkých společností potýká s negativními důsledky hospodářské recese v Evropě a zpomalování růstu čínské ekonomiky. Firma se proto nyní snaží přepracovat sortiment pro čínský trh, aby se přizpůsobila změnám v chování čínských spotřebitelů. Finanční ředitel firmy Don Blair během konferenčního hovoru uvedl, že ve fiskálním roce 2014 očekává vyšší jednociferný procentuální nárůst tržeb. Analytici očekávají růst prodejů o 8 procent.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)