Aktualizováno Největší evropská automobilka , jejíž součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, potřebuje zajistit další úspory, a to ve všech svých továrnách. Řekl to člen představenstva podniku Arno Antlitz. Žádné bližší informace však neposkytl.
v srpnu zvýšil odbyt automobilů jen o 0,1 procenta po červencovém růstu o 3,2 procenta. Automobilka nicméně minulý týden odmítla zprávu německého listu Manager Magazin, podle které jí hrozí, že nesplní své finanční cíle.
předpokládá, že jeho prodej do roku 2018 výrazně překročí deset milionů vozů ročně. Hodlá tak předstihnout konkurenty a a stát se největším výrobcem automobilů na světě. Firmě se zatím daří kompenzovat slabou poptávku v Evropě zvyšováním prodeje v Číně a ve Spojených státech.
Automobilový trh v Evropě se dostal pod silný tlak kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Evropští spotřebitelé kvůli stoupající nezaměstnanosti omezili nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Někteří výrobci se tak potýkají s nadbytečnými výrobními kapacitami a jsou nuceni uzavírat továrny a propouštět.
Šéf Martin Winterkorn na frankfurtském autosalonu tento měsíc řekl, že v Evropě by mohlo být uzavřeno zhruba deset automobilových továren. Upozornil však, že sám produkci snižovat nemusí, neboť stále těží ze silného růstu poptávky ve Spojených státech, Číně a Rusku.