Když šéf Apple Tim Cook při poslední prezentaci výsledků společnosti hovořil o tom, jak moc je segment firemních zákazníků v Apple tak důležitý, všichni investoři naslouchali velice bedlivě. Nikdo si však nedovedl představit, že tak rychlý spád celá věc nabere. Po tom, co Apple oznámil strategické partnerství s IBM, které má ve světě firemních architektur a technologií mnohem větší slovo, přichází další zpráva o úspěchu Apple na firemním poli a v Blackberry z toho mít radost opravdu nebudou. Ford totiž oznámil, že přejde z technologií Blackberry na Apple tedy iPhone.
Asi je nad slunce jasné, že v Blackberry se tento den šťastně nezapíše, protože tržby firmy klesají již několik let za sebou a Apple je jedním z několika strůjců celého průšvihu.
Tisková mluvčí Fordu Sara Tatchio řekla, že iPhone je ideální zařízení, které je schopné naplnit potřeby svých 9 000 zaměstnanců jak v pracovním, tak osobním životě. Více jak třetina je dostane již do konce roku 2014. Zbytek do dvou let.
Blackberry na odchod a dotazy reagovalo vyjádření ve smyslu, že by si společnosti měly dobře rozmyslet jestli v budoucnu vsadí na technologie, které se osvědčily jako spotřební technologie a nikdy nebyly testovány na bezpečnost, tak jako Blackberry, které se na ní dlouhodobě zaměřuje.
Bohužel pro Blackberry bezpečnost je jedním z důvodů proč Apple a IBM začnou spolupracovat. IBM má za úkol vyvinout software schopný naplnit veškeré pracovní úkoly a to bezpečně. Druhá věc je, že Ford je hlavním klientem IBM. Navíc Apple představí v nové verzi systému iOS 8 nové bezpečnostní, a na produktivitu a správu zařízení zacílené funkce.
Apple chce dominovat firemnímu prostředí
To, že chce Apple ukousnout kus koláče i na firemním poli nebylo nikdy dříve tak jasné. Podle Cooka skýtají firmy obrovský potenciál pro iPady. Penetrace mezi firmami je jen 20 %. Navíc prodej a používání jednoho zařízení vedou k prodeji druhého, kvůli známosti celého ekosystému.
Díky novému partnerství vyvine s IBM více jak 100 řešení šité na míru exkluzivně a jen pro iPhone a iPad. Aniž se to zdá zařízení Apple nejsou nováčky ve firemním sektoru. Například jen Quantas má 15 000 iPadů pro piloty a další kabinový personál. 99 % firem z Fortune 500 používá iPady.
Zdroj: Mootley Fool