Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Alibaba dál žije svou pohádku, výsledky za 2Q potěšily

Alibaba dál žije svou pohádku, výsledky za 2Q potěšily

4.11.2014 14:05
Autor: Jan Šumbera, Patria Research

Čínský internetový prodejce Alibaba, dnes zveřejnil své hospodářské výsledky za 2QFY15. Upravený zisk na akcii vyšplhal na 2,79 juanu při konsensu 2,74 juanu.

Anualizovaný počet aktivních klientů q/q stoupl o 10 % na 307 mil. Meziročně se dokonce jedná o růst 52 % a společnost potvrzuje svůj růstový potenciál. Díky tomu tak Alibaba nadále hlásí prudký nárůst svých tržeb. Ty meziročně vyskočily o 54 % na 16,8 mld. juanů a překonaly tak i konsensuální odhad nastavený na 16 mld. juanů. Klíčový příspěvek tradičně dodal domácí čínský trh, společnost se však úspěšně prosazuje také na zahraničních polích.

Čistý zisk v periodě od června do září klesl o téměř 39 % na 3,03 mld. juanu. Příčin lze najít hned několik. Hlavními viníky jsou výrazně vyšší administrativní a marketingové náklady (které však odrážejí prudký nárůst tržeb) či náklady spojené s vývojem dalších produktů a odpisy. Náklady souvisí také se snahou společnosti penetrovat svou nabídkou trhu tabletů a smartphonů. I díky nim tak došlo k poklesu marží. Pozornost přitahuje také klesající schopnost monetizovat nemobilní služby, kterou však zastiňuje pro budoucnost klíčový mobilní trh, kde se proces zpeněžování nabízených služeb výrazně zlepšuje.

Samotná Alibaba v současné chvíli upozorňuje, že monetizace není jejím základním cílem. Tím má být spíše růst klientské základny a celkových tržeb, což se společnosti s ohledem na dnešní čísla daří velice dobře. Navíc stále lépe Alibaba pracuje s mobilním světem, v němž se pravděpodobně skrývá samotný budoucí úspěch. Počet aktivních mobilních klientů v září dosáhl 217 mil., což q/q představuje růst 15,5 %.

Celkový růst je patrný také na celkové velikosti Alibaby. Ta od stejného období minulého roku vzrostla v aktivech na dvojnásobek. I proto bude celková efektivnost v dalších periodách pod stále větším tlakem. Samotná společnost však za hlavní úkol nadále považuje celkový růst a postupnou tvorbu klientské základny. S ohledem na současný růstový plán jsou ziskové úrovně příjemným bonusem, který by v další fázi byznysového modelu – monetizaci – mohly být rozšířeny.

Akcie Alibaba výsledek zprvu přijaly velice pozitivně a rostly v premarketu až o 5 %. Aktuálně hlásí + 1 %.


Čtěte více:

Pohádka Tisíce a jedné noci - Alibaba odstartovala útok na pozici největšího IPO historie...
8.9.2014 11:06
Je to tady. Největší a nejočekávanější IPO letošního roku klepe na dve...
Alibaba prosím! 8 IPO, které letos investorům zdvojnásobily jejich peníze
12.9.2014 13:00
Už jen pár dní nás dělí od možná největšího veřejného úpisu historie. ...
Yahoo v 3Q14 vydělal na prodeji podílu v Alibaba, akcie + 3,8 %
22.10.2014 10:42
Internetový gigant Yahoo zveřejnil včera po zavření trhu na Wall Stree...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data