Luxusní holding Moet Hennessy Louis Vuitton zveřejnil včera večer po uzavření trhu největší nárůst zisku za poslední tři roky díky zrychlení prodejů módy a koženého zboží a návratu divize nápojů k zisku.
Zisk největšího světového výrobce luxusního zboží v první polovině tohoto roku vzrostl o 15 procent na 2,96 miliardy eur. Předčil tak očekávání analytiků ve výši 2,93 miliardy eur. Jedná se o zdaleka největší růst zisku od první poloviny roku 2012, kdy skupina vykázala jeho 20rocentní růst.
Skupina , do jejíhož portfolia značek se řadí i kosmetika Sephora či klenotník Bulgari, zaznamenala zvláště silné tržby v Evropě a USA, ale i v Japonsku. Celkem tržby za první pololetí stouply meziročně o 19 procent (6 procent na organické bázi) na 16,7 miliardy eur. Divize módy a koženého zboží, která je zároveň největší z hlediska tržeb i zisku a jejíž součástí je i výrobce kabelek Louis Vuitton, překonala propad v Číně, Hongkongu a Macau a ve druhém čtvrtletí zaznamenala 10procentní růst. Klíčové divize tak velmi příjemně překvapily a to jak z pohledu módy a koženého zboží, tak i vín a alkoholických nápojů. Obě divize si vedly nad očekávání dobře. Tržby za módu a kožené zboží rostly dvojnásobnou rychlostí než 5 až 6 procent, které očekávali analytici a oproti 1procentnímu růstu v předchozím čtvrtletí tak zrychlily. Tržby divize vín a alkoholických nápojů se ve druhém kvartále vzpamatovaly z jednoprocentního propadu v prvním čtvrtletí a rostly o 5 procent. Slabší poptávku v Číně vynahradil růst poptávky po koňaku Hennessy v USA.
Výnosnost vlajkové značky Louis Vuitton se udržela na výjimečné úrovni, poptávka po menších značkách jako je Dior, Fendi nebo Celine byla taktéž solidní. Detailnější informace však neposkytla. Značka Louis Vuitton, která tvoří více než polovinu zisku skupiny zaznamenala silný růst hlavně díky novému designu, ale i zvýšení cen kabelek v Evropě až o 5 procent.
Značky Donna Karan a Marc Jacobs aktuálně pod novým vedením procházejí restrukturalizací a hlavně Marc Jacobs v současné době trpí vyčkávacím postojem velkoobchodníků. Produktové řady, ceny i prezentaci Marc Jscobs tak podle vedení čekají značné změny.
Konkurenční skupiny a Kering nedávno ohlásily tržby, které odrážely právě nárůst poptávky čínských turistů po luxusním zboží v Evropě. I zaznamenala pokles nákupů na čínské pevnině, v Hongkongu a Macau a naopak přesun nákupů čínskými turisty do Evropy a Japonska. Z geografického pohledu se tak tržby přesouvají a Číňané jako největší světoví konzumenti luxusu míří do Japonska a na západ. Ohnisko trhu s luxusním zbožím se postupně přesouvá západním směrem již od roku 2012, kdy Čína začala zavádět opatření na omezení doslova hýření čínských úředníků. Stejně jako nebo Kering se i chystá kvůli propadu tržeb vyjednávat o výši nájmů v Hongkongu.
Díky silnému momentu důležitých součástí podnikání věří v pozitivní trend i po zbytek tohoto roku. Skupina velmi pozorně sleduje vývoj situace na černém trhu neoficiálních distributorů luxusního zboží, očekává však, že tento trend přetrvá i přes snahy přiblížit ceny v jednotlivých regionech. Značné rozdíly totiž stále zůstávají.

Akcie po otevření pařížské burzy dnes v reakci na nárůst zisku stoupaly a to až o téměř 4 procenta. Aktuálně titul připisuje více než 2 procenta.
Zdroj: BBG, RTRS