Největší americký výrobce luxusních kabelek dnes zveřejnil výsledky za poslední čtvrté čtvrtletí fiskálního roku. Zisk překonal odhady analytiků díky novým produktům, které přilákaly nové zákazníky a pomohly značce zastavit propad tržeb.
Upravený zisk na akcii ve výši 31 centů předčil očekávání analytiků v průměru ve výši 29 centů. Tržby za období do 27. června dosáhly 1 miliardy dolarů, tedy více než analytiky očekávaných 972,9 milionu dolarů.
Newyorská společnost se snaží zařadit do svého portfolia produkty, které by zaujaly mladší zákazníky a nemusí být nutně prodávány se slevou. Zároveň oživuje design svých butiků a spolupracuje s novými designéry ve snaze vzít si zpět tržní podíl od konkurence jako je kupříkladu Kate Spade nebo Michael kors. proto najal na pozici nového kreativního ředitele bývalého člena vedení britské kabelkové značky Mulberry. V rámci současné transformace značky se tak soustředí na 3 hlavní pilíře značky, kterými jsou produkt, prodejny a marketing.
Akcie se nejprve v New Yorku v premarketu propadly o téměř 5 procent a následně jako na houpačce obrátily a poté vyskočily až o 10 procent. Od počátku tohoto roku do včerejšího závěru akcie již odepsaly 19 procent.
Ve snaze přeměnit se na lifestylovou značku koupil v lednu společnost designové obuvi Stuart Weitzman za 574 milionů dolarů. Transakce byla dokončena v květnu a v posledním kvartále již přispěla k ziskům, do tržeb se Stuart Weitzman promítl 43 miliony dolarů. Výdaje na akvizici spolu s náklady na reorganizaci si však v posledním čtvrtletí vybraly svou daň. Čistý zisk meziročně klesl o 84 procent na 11,7 milionů dolarů neboli 4 centy na akcii.
Celkové tržby se propadly o 12 procent. Tržby v Severní Americe, která tvoří více než polovinu celkových příjmů , klesly o 19 procent. V porovnání s odhady analytiků, kteří předpokládali pokles o 21 procent, se jednalo o příznivý výsledek.
Z nedávného průzkumu, který provedla banka J.P. Morgan mezi 500 ženami ve věku 22 až 55 let, které si v posledním roce kabelku pořídily, vyplynulo, že ženám se sice kabelky líbí a dokonce více než produkty přímé konkurence, daleko méně však oceňují jejich někdy až neúnosně vysoké ceny. Většina žen označila kabelky dokonce za předražené. Zákaznice tak většinou nechtějí platit plnou cenu a přeorientovávají se na nákupy v outletech. Ještě hůře než si vedl v průzkumu . Cenu jeho kabelek označilo za přemrštěnou ještě větší procento respondentek. J.P. Morgan například snížil cílovou cenu pro akcie ze 47 na 30 dolarů.
Aktuálně akcie na denní bázi připisují kolem 2 procent.
Zdroj: BBG, RTRS, MW