Dnes ráno přestavila svoje kvartální výsledky společnost . Německý výrobce automobilů představil zisk před zdaněním a úroky (EBIT) v prvním pololetí přes 5 mld. EUR. Stalo se tak vůbec poprvé. Tržby i objem prodej v druhém kvartále dosáhly nových maxim v daném období.
říká, že bude nadále udržovat svojí strategii soustředění se na tři hlavní oblasti a to Evropu, Asii a Ameriku bez nějakého zjevného akcentu na jeden klíčový trh, aby se na něm v budoucnu nestala až příliš závislá. také uvedlo, že čínský trh se normalizuje a stává se značně konkurenční.
Ve druhém čtvrtletí tohoto roku rostly tržby o 20,2 % na 23,955 mld. EUR. Zisk před úroky a daněmi (EBIT) ve 2Q15 dosáhl 2,58 mld. EUR a lehce poklesl z 2,604 mld. EUR o 3 % meziročně. uvedlo, že to bylo způsobeno vyššími personálními náklady, zvýšenými náklady na vývoj nových modelů a také změny v současném modelovém mixu. Čistý zisk se snížil o 1 % meziročně a dosáhl 1,749 mld. EUR. Ve vyjádření EPS tedy zisk na jednu akcii dosáhl ve 2Q15 2,6 EUR na jednu akcii, když očekávání bylo ve výší 2,5 EUR.
Celkové světové prodeje značek , MINI a ve 2Q15 vzrostly o 7,5 % na 573 000 vozů, což představuje nový rekord pro druhý kvartál.
Z prohlášení nejvyšších představitelů společnosti je asi nejzajímavější očekávání CFO Friedricha Eichinera, který si myslí, že se čínský trh skutečně normalizuje, jinými slovy stává se více konkurenční a ve střednědobém až dlouhodobém horizontu od něj očekává nadále slušný, protože Čína má dobře rozvinutou infrastrukturu, relativně nízkou míru vlastnictví automobilů a rychle rostoucí střední třídu ve společnosti.
Tržby automobilového segmentu rostl o 17 % na 21,65 mld. EUR, EBIT poklesl na 1,819 mld. EUR o 16 % meziročně kvůli tvrdé konkurenci na automobilovém trhu a výše uvedených důvodů, které měly dopad i na celkový výkon firmy. EBIT marže poklesla na 8,4 % z loňských 11,7 %. Důvodem je větší proporce více kompaktních vozů na celkovém objemu prodejů - velká poptávka byla po vozech rodiny X, druhé a čtvrté série.
MINI výrazně šlápl do pedálu a objem prodaných vozů rostl o 23,8 %. Počet prodaných vozů poskočil na 91 626 kusů proti 74 028 kusů v 2Q14. Nejprodávanějšími modely byly MINI 3 a MINI 5. Nový model MINI Clubman. Motor Cars představil v prvním pololetí roku 2015 nejlepší objem prodejů ve své historii. Ve 2Q15 ovšem objem prodaných vozů meziročně poklesl.
Geograficky objem prodejů roste ve všech oblastech. Velmi silně rostly prodej v první polovině roku ve Francii, Británii a slušně i v Itálii. Asie předvedla růst objemu prodaných aut v objemu 4,4 %. Dvojciferný růstem roste Japonsko. Amerika měla také dobrých šest měsíců, když počet prodaných aut stoupl meziročně 9,5 %.
Divize motocyklů zaznamenala nejlepší čtvrtletí vůbec v historii. EBIT vzrostl na 112 mil. EUR. Objem prodaných motorek vzrostl meziročně o 11,3 % na 47 048. Finanční divize také performoval dobře. Tržby rostly o 19,4 % meziročně na 6,1 mld. EUR. EBT byl 496 mil. EUR (+9,7 % yoy). Měnový kurz měl pozitivní dopad na výsledek hospodaření divize.
potvrdilo svůj výhled pro celý rok 2015
Vedení očekává, že dosáhne za celý rok 2015 rekordních objemů prodejů i rekordního zisku před zdaněním. Očekává, že si také udrží pověst světového výrobce prémiových vozů.
Riziky po zbytek roku pro výkon firmy budou rostoucí personální náklady, tvrdá konkurence na trhu s automobily, další normalizace čínského trhu. V neposlední řadě to může být také nestabilita na ruském trhu a makroekonomické prostředí v celé Evropě, potažmo geopolitické prostředí, které zůstává volatilní.
v březnu zveřejnilo svůj výhled pro celoroční tržby 80,4 mld. EUR. Odhady analytiků je optimističtější ve výši 87,67 mld. EUR. Zisk před zdaněním firma očekává na úrovni 8,7 mld. EUR.
Akcie na zveřejněné výsledky společnosti reaguje poklesem o 2,17 % na 90,06 EUR.
Zdroj: firemní data, Bloomberg