Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Netflix a Amazon chtějí víc z evropského trhu placených TV. Sází proto na lokální obsah

Netflix a Amazon chtějí víc z evropského trhu placených TV. Sází proto na lokální obsah

18.3.2016 15:18
Autor: Pavel Daniel, Patria Online

Větší zisky chtějí mít z evropského trhu placených televizních služeb společnosti Amazon a Netflix. A jak to chtějí udělat? Vsadili na angažování lokálních televizních stanic a lokálního televizního obsahu. A klíčem k otevření dveří k vyšším příjmům má být Německo. Podle dostupných informací využívá v Německu služeb Netflixu zhruba jeden milion předplatitelů, což je ale jen 7 % všech evropských zákazníků a 3 miliony německých domácností využívá služby Amazon Prime video, což je asi 7,7 % německých domácností, které vlastní televizi.

Německý trh má otevřít dveře do Evropy

Podle propočtu výzkumné agentury IHS může německý trh placených televizí v roce 2019 nabídnout až 58 miliard amerických dolarů, zatímco v loňském roce provozovatelé kabelových sítí, satelitů a stremovaných služeb inkasovali 44 miliard dolarů. Agentura Bloomberg proto uvedla, že Německo se stává klíčovým trhem v boji o evropský trh placených televizí. Provozovatelé televizního obsahu, třeba společnost Sky, hýčkají zákazníky navyšováním výdajů do původního obsahu a spojují se se značkami jako HBO a Showtime. Z koláče výnosů placeného televizního obsahu si chtějí ale ukousnout více i internetové společnosti, které jsou nováčky v byznysu. Ty oslovují zákazníky pořady z lokální jazykové produkce. A nyní se do intenzivnějšího boje o evropské zákazníky rozhodly promluvit společnosti Amazon a Netflix.

Srovnání Evropy a USA, co do využívání předplacených televizních služeb, vyznívá pro záměry Netflixu a Amazonu příznivě. Zatímco v USA placené televizní služby využívá až 90 procent domácností, v Německu je to jen 30 procent a ve Velké Británii dvě třetiny domácností. Podle Bloombergu může být výhodou Netflixu a Amazonu ve srovnání s evropskými firmami v boji o nové zákazníky jejich relativně nižší cena za služby placených televizí. V Německu Netflix prodává služby od 7,99 EUR za měsíc, Amazon Prime stojí 49 EUR ročně, což zahrnuje i streamování hudby a dopravu zdarma za nákupy v jeho internetovém obchodě.

Průměrný poplatek za kabelové televize se pohybuje od 20 do 100 EUR/měsíc, kdy navíc většina poskytovatelů obsahu dává jako bonus připojení k internetu. I kvůli tomu se Netflix spojil s kabelovými a telekomunikačními firmami, jako Virgin Media ve Velké Británii a Deutsche Telekom v Německu, aby rozšířil svou nabídku. Pomoci firmám má ale další eso v rukávu. Totiž sázka na lokální obsah. Amazon už během února 2016 oznámil, že najal populárního německého herce Matthiase Schweighöfera k výrobě prvního originálního seriálu, vyrobeného mimo území USA. Půjde o thriller, jehož děj se odehrává v Berlíně a bude mít název „Wanted“.

Konkurent Netflix zveřejnil jen o dva týdny později svůj záměr produkovat první německý projekt s názvem „Dark“. Má jít o seriál s tématikou „nadpřirozena“, který režíruje Švýcar Baran bo Odar, jehož thriller „Kdo jsem já“ zaznamenal v Německu kasovní úspěch. Podle záměrů Amazonu a Netflixu je „lokální“ obsah v jejich nabídce velmi důležitým faktorem, neboť firmy se snaží expandovat na mezinárodní úrovni.

Rizikem pro plány je vysoká konkurence v Evropě

Agentura Bloomberg ale upozornila, že obě firmy se rozhodly navýšit své příjmy na trhu, kde už působí silné a zavedené společnosti, jako například francouzský Canal Plus, s 15 miliony předplatitelů, či Sky, u které využívá placených služeb 21 milionů zákazníků. Její nabídka sází na speciální sportovní programy, zaměřené na fotbal, ragby a jiné sporty. Filmový kanál HBO působí v 15 zemích Evropy a nyní nově hledá příležitosti ve Skandinávii. Výzvou pro Netlix a Amazon jsou i streamovácí služby, které nabízejí v Evropě většinou vysoce kvalitní obsah, produkovaný dobře financovanými veřejnoprávními televizními společnostmi.


Čtěte více:

Zapomněli jsme na dvě hlavní lekce, které nám dala internetová bublina?
18.3.2016 14:00
Vzpomínky na internetovou bublinu pomalu blednou a to je škoda. Ne pro...
O (ne)závislosti Fedu na čínských problémech
18.3.2016 9:10
Poslední zasedání Fedu jasně ukázalo, jak nelehké je dnes zbavit se dl...
Záhada zmizelých barelů: Přebytek na ropném trhu je možná méně dramatický než se zdá
18.3.2016 12:52
Převis nabídky nad poptávkou na globálním ropném trhu poslal ceny čern...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data