Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
O e-náklaďácích se moc nemluví. Segment ale nabízí atraktivní příležitosti

O e-náklaďácích se moc nemluví. Segment ale nabízí atraktivní příležitosti

05.11.2017 12:28
Autor: Pavel Daniel

Zatímco v segmentu osobních elektrických aut se v posledních měsících globální značky předhánějí v úsilí o pozornost zákazníků sebemenší maličkostí, segment elektrických nákladních aut zůstává zdánlivě mimo pozornost. Jak ale upozornila agentura Reuters nabízí segment mnohem lákavější příležitosti, a to nejen kvůli tomu, že vlna zákazů vjezdu dieselových motorů se začíná přes planetu Zemi valit doslova jako tsunami.

Zákazy vjezdu do měst pro dieselové motory, zpoplatňování infrastruktury pro vozidla, která mají horší, než požadované ekologické parametry a stále důraznější snaha o zpřísňování podmínek pro znečištění městských oblastí jsou klíčové faktory, proč se podle odhadů Reuters v nejbližší době spustí i vlna zavádění elektrických motorů (EV) v oboru nákladních vozidel. A to i přes dnešní známé bariéry. Pokud se podaří například vyřešit výdrž a kapacitu baterií mají být v příštích desetiletích velmi zajímavé modely pro dodávky, pick-upy, taxíky a další příležitosti pro hustě obydlené městské oblasti.

Na automobilové přehlídce v Tokiu, která se nyní otevřela, představila automobilka Nissan Motor Co, přední výrobce EV aut a výrobce modelu Leaf, vůbec světově nejprodávanějšího elektrického auta, koncepční model svého elektrického dodávkového vozu e-NV200, určeného k přepravě chlazených potravin do restaurací a domácností. Podle zástupců Nissanu jde o řešení, které může pomoci zásadně řešit typický problém: Jak totiž budou podnikatelé například v segmentu potravin a jídla řešit problém s vjezdem do měst, když pro ně bude platit zákaz vjezdu? „Není jiná možnost, než být „elektrický“, odpovídá Ashwani Gupta z automobilového sdružení Nissan - Renault.

Nissan plánuje uvedený model začít prodávat příští rok v Japonsku a v Evropě nabízí společně s Renaultem už elektrické dodávky. Model e-NV200 bude představen i v Číně, údajně v blízké budoucnosti. Čeká se totiž doslova „exploze" poptávky po takových autech právě v Číně. O tom, že se v segmentu elektrických nákladních aut opravdu něco děje, svědčí údajně i další aktivity. Ford Motor například oznámil záměr spuštění programu elektrických dodávek s čínským partnerem Jiangling Motors Corp (JMC).

Společnost Mitsubishi Fuso Truck and Bus, která je vlastněná německým Daimlerem, začala prodávat elektrický lehký nákladní vůz eCanter ve Spojených státech, Evropě a Japonsku, kde se zaměřuje na doručovací služby. A zahálet nechce ani Toyota Auto Body, dceřiná společnost Toyota Motor, která nabídne zákazníkům dodávkový vůz LCV D-Cargo. Vítejte v elektrické automobilové budoucnosti!

 
 
 

Čtěte více:

Neznečistí elektromobily planetu nakonec více, než současná auta?
19.10.2017 19:11
Celou diskusi kolem globálního oteplování si můžeme celkem přehledně r...
Výsledky Volva suverénně předčily odhady a akcie rostou na historický vrchol (komentář analytika)
20.10.2017 12:25
Výrobce nákladních automobilů a stavebního vybavení opět dokázal hravě...
Summary: Zděšení z GE, rozpaky nad Daimlerem, ale i nadšení z Volva
20.10.2017 17:31
USA General Electric Průmyslový koncern utržil 33,5 mld. USD, meziro...
Americký automobilový lídr ve ztrátě. Musel doplácet za prodej Opelu, jinak by byl ziskový
24.10.2017 16:08
Americká automobilka číslo jedna General Motors sice nyní oznámila čtv...
Americké automobilky se spojují proti Trumpovi, který chce vystoupit z NAFTA
25.10.2017 17:37
Firmy z automobilového průmyslu vytvořily novou koalici, která chce tl...
Ford vsadil na SUV, pick-upy a cross overy. Zatím se to vyplácí
26.10.2017 13:41
Akcie automobilky Ford Motor v pre-marketu atakují téměř dvouprocentní...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět
16:50Ochlazení na akciovém trhu  
16:33Zlomový okamžik na evropském EV trhu? Čínská BYD poprvé poráží Teslu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data