„Porsche budoucnosti je tak tajné, že nesmí vyjet mimo firmu bez pečlivého maskování.“ Píše to Der Spiegel s tím, že vůz budí dojem, že jej pohání tradiční spalovací motor, ale to má jen zmást konkurenci. Ve skutečnosti jej totiž pohánějí dva elektromotory. I pro zaměstnance firmy je přitom nový model „kulturním šokem“, protože během celé své historie byla značka spojována s burácením výkonného spalovacího motoru. A „vysoké emise a spotřeba byly v postatě DNA této značky“.
Nový model znamená, že „Porsche už nekonkuruje značkám jako Ferrari, Maserati, nebo Mercedes“. Nyní se jeho cílem stala , a proto chce mít firma v roce 2025 polovinu modelů poháněnou elektromotorem. O pět let později by již podle plánů firmy neměly z jejích výrobních linek sjíždět téměř žádné tradiční vozy.
„Jde o sázku v hodnotě miliard eur, která může přinést enormní možnosti, ale také rizika,“ píše Der Spiegel. by se mohlo stát ekologicky orientovaným výrobcem sportovních vozů a modelem pro ostatní německé automobilky. Stalo by se důkazem, že toto odvětví se po skandálech s dieselovými motory ponaučilo a nezaspalo přechod na elektromobilitu.
Problém je ovšem v tom, že se touto cestou vydává v období velké nejistoty. Nikdo neví, zda bude schopno prodat dostatečné množství elektromobilů. Někteří jeho skalní fanoušci se o této strategii vyjadřují se skepsí. K tomu prochází útlumem poptávka po automobilech jak v USA, tak v Číně. A pokud americký prezident Donald Trump uvalí na německé vozy dovozní cla, bude to tvrdá rána zejména pro , které v USA prodává více než čtvrtinu své produkce, ale nemá tam žádné výrobní kapacity.
Der Spiegel tvrdí, že může mít problém i kvůli své „dieselové“ minulosti, která souvisí s používáním upravovaných naftových motorů do vlastních SUV. Firma něco takového popírá, ale Der Spiegel například píše, že v červnu roku 2017 byla pečlivými testy v motorech SUV Cayenne prokázána přítomnost ilegálních zařízení. Společnost na to reagovala s tím, že pro výsledky testu nemá žádné vysvětlení.
Nyní plánuje investovat 6 miliard eur do elektromobility a jeho vedení používá slogan, podle kterého chce „do budoucnosti vjet bez emisí“. Der Spiegel uzavírá, že alespoň z čistě technického hlediska jsou elektrická schopna vyrovnat se jeho modelům se spalovacími motory. Například zrychlení těch prvních z nuly na 100 kilometrů za hodinu trvá méně než tři sekundy a „daleko vzadu jsou tak schopny nechat i konkurenci“.
Zdroj: Der Spiegel