Nizozemská společnost , která je druhým největším výrobcem piva na světě, zvýšila ve prvním čtvrtletí čistý zisk meziročně o téměř 80 procent na 168 milionů eur (3,6 miliardy Kč), čímž překonala odhady. Poptávka v Africe a v Asii vyrovnala pokles v Evropě, uvedla dnes firma, která vlastní například značky , Tiger nebo Sol. Pivovar dál očekává, že dopad koronavirové pandemie je stále značný a že trh se zotaví postupně ve druhé polovině roku. Záleží to i na postupu očkování. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 je ale výsledek o více než 40 procent slabší.
Akcie společnosti po oznámení výsledků rostly na burze v Amsterdamu až o 4,5 %, v průběhu dopoledního obchodování ovšem část zisku ztrácejí.

Heineken prodal v prvním čtvrtletí 50,3 milionu hektolitrů piva, stejně jako od ledna do března loni. Analytici v průměru odhadovali, že prodej bude o pět procent slabší. O 9,9 procenta více prodala firma v zemích Afriky, Blízkého východu a východní Evropy. Obzvlášť se jí dařilo v Nigérii a Jihoafrické republice. O 5,4 procenta lepší prodej zaznamenal v Asii, převážně na jihovýchodě včetně Vietnamu, který představuje jeden z největších trhů firmy.
V západní a střední Evropě se prodalo o 9,7 procenta piva méně - o dvě třetiny klesla vinou uzávěr konzumace v restauracích. Výpadek nevyrovnal ani růst tržeb z obchodů, protože plechovkové balení na jedno použití je dražší než vratné lahve nebo sudy.
Heinken, který se loni propadl do ztráty, zahájil tříletý plán na obnovení ziskových marží na úroveň před pandemií. Částečně toho chce dosáhnout zrušením 8000 pracovních míst, tedy desetiny pracovní síly.
V České republice vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.
Společnost ČR loni zvýšila zisk o tři procenta na 336 milionů korun. Tržby skupině vzrostly o 6,8 procenta na 3,59 miliardy Kč.