Královna motorsportu není jen víkendovou zábavou, ale může být i skvělou investiční příležitostí. Stratégové z věří, že motorsport dokáže investorům zajistit vysokou návratnost.
Analytici z investiční banky zvýšili cílovou cenu společnosti Liberty Media a ohodnotili akcii doporučením „koupit“. Firma vlastnící práva na závody Formula 1 se aktuálně obchoduje za 103 dolarů, ale věří, že by cena akcií měla vyrůst až na 120 dolarů.
„Vysoce kvalitní provedení a silný příběh s potenciálem na vysoké výnosy,“ vyzdvihl silné stránky americké firmy Liberty Media analytik Stephen Laszczyk z . „Kromě série Formula 1 vlastní také motocyklovou MotoGP a nabízí tak investorům kvalitní růstové portfolio,“ píše v komentáři s tím, že se jedná zajímavou příležitost, jak vydělat na zvyšující popularitě sportovních přenosů.
Investiční teze stojí zejména na předpokladu, že firma bude v příštích letech vytvářet hodnotu pro akcionáře prostřednictvím zpětných odkupů akcií. Podle banky by firma mohla do roku 2030 akcionářům navrátit zhruba 6,2 miliardy dolarů, což je čtvrtina aktuální tržní kapitalizace firmy.
Laszczyk zároveň věří, že trh aktuálně podceňuje sílu Formule 1 v možnosti navyšovat příjmy. Příjmy by mohly podle něj růst zejména díky vyšší monetizaci v segmentech sponzoringu a reklamy.

Další růstový faktor představuje královská kubatura motocyklů MotoGP. Motocyklové závody sice mají množství fanoušků, nicméně jsou stále ve stínu formulí. Firma Liberty Media by tak mohla, podobně jako před lety F1, oživit i MotoGP, což by mohlo přinést nové příjmy na středním a delším časovém horizontu.
„Z našeho pohledu se může jednat o stejný příběh jako v případě F1,“ napsal v příspěvku Laszczyk. Formuli trvalo přes dva roky, než nalákala nové partnery a odstartovala současný trend. Podle , by se mohl podobný scénář odehrát i nyní.
Obě závodní série se těší z rekordního zájmu diváků a tlak na vyšší počet závodních víkendů stále roste. „Nejjasnější cestou pro MotoGP je lepší monetizace závodů a rozšíření závodního kalendáře,“ stojí ve zprávě analytika.
Nepřímo lze na vliv Formule 1 na svět byznysu vsadit prostřednictvím akcií některých automobilek. Nejklasičtějším příkladem je italské Ferrari. Legendární stáj se v letošní sezóně trápí a angažování sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona zatím ovoce nenese. Naštěstí pro investory se ale výsledky na trati neodrážejí na akciových trzích. Akcie Ferrari od počátku roku přidaly přes osm procent a v pomyslném závodě s indexem S&P 500 bojují kolo na kolo.
Výrazně hůře na tom jsou na trati i na kapitálových trzích akcie Astonu Martin a Renaultu, jehož stáj nese v F1 jméno závodní divize Alpine. Akcie britské automobilky klesly od počátku roku o 22 procent a stejnojmenný tým je po nedělní Velké ceně Belgie na osmém místě.
Akcie Renaultu se od počátku roku propadly o téměř 27 procent. Výraznou ztrátu zaznamenaly zejména díky snížení výhledu ziskových marží i cash flow na letošní rok a oznámení nového dočasného vedení. V týmovém hodnocení je stáj automobilky na posledním desátém místě s pouhými dvaceti body.
Zdroj: CNBC, Patria