Největší americká automobilka loni zvýšila prodej o 7,6 procenta na více než devět milionů vozů. Oznámila to dnes firma. Získala tak zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu.
(24,65 USD, 0,57%) přišla o pozici světové jedničky v roce 2008, kdy ji na tomto postu vystřídal japonský konkurent (69,19 USD, 1,98%) Motor. Ten byl ale v loňském roce těžce zasažen ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.
v prosinci odhadla, že její prodej po zahrnutí divizí Daihatsu a Hino v loňském roce klesl o šest procent na 7,9 milionu vozů. Firma tak loni zaostala i za německým konkurentem (121,85 EUR, 2,66%), který minulý týden ohlásil nárůst celoročního prodeje o 14 procent na 8,16 milionu vozů.
, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě s prodejem přes deset milionů vozů ročně.