Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šíření elektromobility: Co s těmi dojezdy a sítí dobíjecích stanic?

Šíření elektromobility: Co s těmi dojezdy a sítí dobíjecích stanic?

07.08.2022 13:51
Autor: Redakce, Patria.cz

Za jednu z hlavních překážek rozšíření elektromobilů jsou považovány obavy řidičů z toho, že jejich vůz nebude mít dostatek energie na dosažení cílového bodu. V angličtině se pro tyto obavy již vžil výraz „range anxiety“. Výrobci elektromobilů se problém snaží řešit zvyšováním dojezdu jejich vozů, ale ke snížení obav může samozřejmě přispívat i hustota sítě dobíjecích stanic. Na Yahoo Finance o tom hovořil ředitel společnosti Pilot Company Shameek Konar. Jeho firma v partnerství s GM totiž v USA buduje hustou síť dobíjecích stanic a expert popisoval její strategii a cíle.

Pilot a GM spolupracují se společností EVgo, která provozuje a rozšiřuje síť dobíjecích stanic. Obchoduje se také na akciovém trhu a Konar uvedl, že na spolupráci s GE se pracovalo delší dobu a mimo jiné by měla pomoci většímu rozšíření elektromobilů v USA. Hlavním cílem EVgo je snížit zmíněné obavy z toho, že řidiči nebudou schopni dosáhnout svého cíle. Firma přitom chce sledovat skutečnou poptávku po stanicích a dobíjení na americkém trhu a zaměřovat se na nejvytíženější lokality.

Například na dálnici z LA do Jacksonville tak má společnost stanice v průměru každých 50 mil. A je zřejmé, že poptávka bude větší v LA „než uprostřed Texasu“. Celkově pak firma nepostupuje od dané částky, kterou chce směřovat na investice, k počtu stanic, které vybuduje. Sleduje poptávku a ta určuje, kolik stanic bude zprovozněno a kde. S rostoucím rozšířením elektromobilů se tak bude dál zvyšovat počet stanic.



„Na počátku pro nás bude těžké na tom vydělávat“, pokračoval Konar. Počítá ale s tím, že lidé v USA nebudou při cestování autem měnit své zvyky. Což znamená, že se u dobíjecích stanic budou chovat stejně jako nyní na čerpacích stanicích. Dají si tam jídlo, mohou tam přespat a podobně. U nabíjecích stanic tak bude nabízena celá řada dalších služeb a to se projeví na hospodaření firmy.

Proč se Pilot Company rozhodla pro spolupráci s EVgo? Konar uvedl, že EVgo má velmi dobrý management, k tomu například disponuje laboratořemi, kde se testují různé typy dobíjecích stanic a jsou zvyšovány jejich výkony. Pilot podle jeho ředitele hovořil i s dalšími většími firmami na trhu, do výběru nakonec promluvilo i to, že EVgo je v té fázi růstu, která spolupráci nejvíce vyhovuje. A již předtím pracovala na některých projektech s GM. Jak ukazuje následující graf, akcie EVgo jsou za poslední rok v červených číslech:

05
Zdroj: Yahoo Finance

Samotná Pilot Company je ropnou společností, její ředitel na závěr rozhovoru uvedl, že vysoké ceny paliv se projevují na poptávce a on nečeká, že by se situace v dohledné době výrazně změnila. Příčinou jsou mimo jiné nedostatečné rafinérské kapacity.

Zdroj: Yahoo Finance



 

Čtěte více:

Vyšší ceny baterií zájem o elektromobily neochlazují. Podle Elona Muska jsou čísla o inflaci podceněná
24.04.2022 15:58
Elektromobily po celém světě půjdou letos na dračku, přestože ceny bat...
Stellantis a Samsung společně vybudují továrnu na baterie v USA
25.05.2022 9:49
Automobilová skupina Stellantis a jihokorejská firma Samsung plánují p...
Víkendář: Revoluce v dobíjení elektromobilů?
04.06.2022 9:42
Podle Yahoo Finance v USA prudce roste popularita elektromobilů, ale „...
Tesla ve druhém čtvrtletí skoro zdvojnásobila zisk a vyrobila nejvíc aut v historii firmy
21.07.2022 9:02
Zisk automobilky Tesla v letošním druhém čtvrtletí byl 2,26 miliardy ...

Váš názor
  • Tak určitěěě
    07.08.2022 20:14

    A další jsou cena neodpovídající funkčnosti, krátká životnost a drahá elektřina.
    HenryFord
    • Re: Tak určitěěě
      08.08.2022 7:26

      In a name of profit…
      Český Čert
  •  
    07.08.2022 20:02

    optimalni by bylo nad kazdym pruhem udelat kolejnice, z kterych by čouhaly nabijeci kabely, až se budou ty řidiči v tech elektromobilech posouvat v kolonach, aby jim nedosla štáva. Nakonec se zjisti, že by bylo lepsi delat osobni trolejbusy, nebo možná, na co se obtezovat zasouvanim kabelu, lepsi je vytahnout napajeci stožár. Me by jen zajimalo, kdy zacnou ti ekologicti aktiviste (mozna az ekoteroriste) pouzivat selsky rozum a dojde jim, ze je elektroauto, jako nahrada za ty se spalovacim motorem s dnes znamymi technologiemu, cypovina ...
    keksa
    •  
      04.10.2022 15:05

      Tohle je zrovna docela nesmysl. V koloně elektromobilu neběží motor a jediné co spotřebovává nějakou energii je palubní počítač, rádio a klimatizace nebo topení. Ve srovnání s odběrem motoru úplně zanedbatelný výkon. Baterka auta s dojezdem několik set kilometrů je dost velká na to, aby několik dní táhla rodinný dům. Pokud by někdo opravdu zkusil, jestli vydrží déle stát EV a spalovák, když jediné co dělají je, že se starají o komfort posádky, tak sázím poslední halíř na to, že vyhraje to EV - přece jen auto se spalovacím motorem má velmi malou baterku a tak se mu musí pořád nebo aspoň většinu času točit motor, což je značně neefektivní využití té energie z benzínu a i na neutrálu to je nesrovnatelně vyšší spotřeba.
      Tehomas
Aktuální komentáře
07.05.2025
6:29Vláda (ne)hospodařící jako rodina a americké snahy o snížení obchodních deficitů
06.05.2025
22:04Býci ztrácejí půdu: Trumpovy tarify dusí rally na amerických trzích  
17:08Traders Talk: Rekordní akvizice Erste, zvláštní pohyby na ČEZ a akciová inspirace v USA
17:06Pokračování americké výjimečnosti?
17:02Británie a Indie uzavřely rozsáhlou dohodu o volném obchodu
16:52Negativní směr akcií se přenáší zpět na Wall Street  
16:31Šok v Německu: Merz se napoprvé nestal kancléřem, parlament to napravil ještě dnes
16:09Palantir Technologies (Investiční tipy): Lídra indexu S&P 500 doběhla realita (-13 %)  
14:59Pokud jednání s USA selžou, EU zavede cla za 100 miliard eur
14:29Kdo je Buffettův nástupce? Nenápadný Kanaďan je součástí Berkshire již 25 let
13:12FLASH: Merz utrpěl šokující porážku. Nezískal potřebné množství hlasů ke zvolení kancléřem
12:27Podpis nových Dukovan musí čekat. EDF i KHNP chystají právní kroky
11:25Damodaran: Investoři dopad cel na Apple přeceňují a nedoceňují jeho schopnost adaptovat se
11:21Čínské firmy obcházejí americká cla manipulací s fakturami, upozornil FT
11:04Výsledky FIXED: Obrat loni narostl, ale na ambiciózní půlmiliardový cíl nedosáhl
10:53Kam dál po strmém růstu? Akcie v Evropě míří dolů, americké futures také  
10:50Šindel: Dubnová inflace výrazně zpomalila, ovšem při stále silném růstu jádrové inflace
10:27Soudní pře kolem jaderného tendru: Nabídka KHNP je ve všech parametrech výhodnější, ať EDF zveřejní svou
9:19Rozbřesk: Fed půjde od zápasu k zápasu, aneb tvrdá americká data nejsou tak zlá
8:54Merz přichází na německou scénu, Fordu klesne zisk kvůli clům, americký berňák nestíhá a futures jsou smíšené  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
PL - Jednání NBP, základní sazba
8:00DE - Průmyslové objednávky, m/m
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Maloobchodní tržby, m/m
14:30CZ - Měnové jednání ČNB, zákl. sazba
20:00USA - Jednání Fedu, základní sazba