Nejsledovanější televizní skupinou roku 2013 se stala Nova. Česká televize tak nedokázala obhájit prvenství z roku 2012, kdy vůbec poprvé v historii komerční televizi porazila. Největší propad ve sledovanosti ale zažily kanály Primy.
Kanály skupiny Nova sledovalo v roce 2013 celkem 31,18 procenta diváků starších 15 let. Komerční televize se tak stala jedničkou na trhu. V roce 2012 jí přitom tuto pozici poprvé v historii přebrala Česká televize.
Ta se ale musí letos spokojit až s druhým místem. Na její kanály se dívalo v součtu 29,84 procenta lidí. Zatímco podíl skupiny Nova meziročně stoupl o více než 1,3 procenta, stanice ČT naopak klesly o 0,32 %. Vyplývá to z dat ATO-Mediaresearch.
Největší propad ve sledovanosti ale zažila skupina Prima. Dosáhla podílu jen 22,43 %. Přitom ještě v roce 2012 překročila 24 procent. Klesal také Barrandov.
Podíl na sledovanosti ve skupině diváků starších 15 let:

Zdroj dat: ATO-Mediaresearch. Údaje jsou v procentech.
Skupině Nova pomohly hlavně její nové kanály Fanda, Smíchov a Telka. Dohromady dokázaly zaujmout téměř 3 procenta diváků, a vykompenzovaly tak upadající zájem o hlavní kanál i stanici Nova Cinema.
České televizi stoupala sledovanost u prvního programu i zpravodajské ČT24. Nestačilo to ale pokrýt ztrátu, kterou vykázala ČT sport. Té klesla sledovanost meziročně o 1,25 procenta. Za to může mimo jiné fakt, že v roce 2012 vysílala olympiádu, což jí tehdy pomohlo k rekordní sledovanosti.
Nejhůře dopadla loni skupina Prima. Její hlavní kanál ztratil téměř 3,5 procenta diváků. Sledovanost navíc lehce klesala i stanicím COOL a LOVE, které do portfolia Primy patří.
Naopak nováček Prima ZOOM, který vysílá od února, si dokázal během jednoho roku získat hned dvě procenta diváků, a je tak nejúspěšnější novou stanicí v historii digitálního vysílání.
Zatímco v roce 2012 sledovalo kanály Primy celkem 24,19 procenta diváků, loni to bylo už jen 22,43 procenta, a televize tak zastavila trend, kdy jí každoročně sledovanost stoupala. Hlavní kanál se navíc ocitl na nejhorších číslech v novodobé historii - zaujal méně než 15 procent lidí.

Zdroj dat: ATO-Mediaresearch. Údaje jsou v procentech.
Na Primě neuspěly novinky, na Nově bodovali lékaři
Primě především nezafungovaly její novinkové formáty. Propadl QI s Leošem Marešem, VyVolení 4 zaujali spíš na internetu než v televizi, tolik už netáhly ani pořady se Zdeňkem Pohlreichem a Česko Slovensko má talent také nedokázalo navázat na úspěch tří předchozích řad.
Dařilo se tak hlavně pokračování tradičního seriálu Cesty domů a zpravodajství. Na COOL bodovaly přenosy Ligy mistrů.
Nova loni uspěla především se seriály. Nejsledovanější byla devátá sezona Ordinace v růžové zahradě 2, zaujala ale i další novinka z lékařského prostředí - Doktoři z Počátků. Stálicí Novy zůstávají Televizní noviny, kterým sice sledovanost každoročně klesá, ale i tak často dosahovaly sledovanosti téměř dvou milionů diváků.
České televizi se dařilo především se seriály Vyprávěj, Sanitka i reprízovanými Četnickými humoreskami. Uspěl také jarní cyklus Nevinné lži, šestá řada StarDance a zaujaly i tradiční formáty jako je talk-show Všechnopárty.
Naopak se nedařilo například reality show Hospoda U Druhé šance a Žiješ jenom 2x, které ČT uvedla na podzim.
Na Barrandově fungovaly především zábavné formáty Vtip za stovku, Barrandovský videostop, pořad Věřte nevěřte nebo seriál 30 případů majora Zemana. Naopak úplně propadl původní seriál Ona a on, což byla hlavní novinka podzimního vysílání.

Související články na IHNED.cz
ČT drtila Novu i Primu celý týden. Porážela jejich pohádky i filmovou klasiku
VyVolení a Pohlreich na Primě propadli. Hitem byly seriály, lákala hlavně Sanitka
ČT omezuje svobodu projevu zaměstnanců, tvrdí bývalá ústavní soudkyně Wagnerová