Aktualizováno Slabší než očekávané tržby za 4Q fiskálního roku 2014 zaznamenal největší prodejce spotřební elektroniky na světě . Kvartální prodeje společnosti dosáhly 14,47 miliardy dolarů a zaostaly tak za konsensem nastaveným na 14,68 mld. USD. Ziskem na akcii na úrovni 1,24 USD však firma překonala očekávaných 1,01 USD. Akcie v premarketu reagovaly ziskem přes 7 %, po zahájení obchodování na Wall Street rostou o více než 6 %.
Společnost za 4QF14 dosáhla zisku 293 milionů dolarů, tedy 82 centů v přepočtu na akcii, zatímco ve srovnatelném období před rokem zaznamenala ztrátu 409 mil. USD (1,21 USD).
Společnost uvedla, že očekává „mírně negativní“ vývoj tržeb v prvním pololetí letošního roku. Roční úspora nákladů loni dosáhla 765 milionů dolarů a vedení ji chce dále posílit na 1 mld. USD. Úspora nákladů jde především cestou zlepšení dodavatelského řetězce a omezení reklamací, CEO také zavedl politiku srovnávání cen s konkurenty v čele s internetovým prodejcem Amazon.com.
Generální ředitel a prezident společnosti Hubert Joly uvedl, že čtvrté čtvrtletí bylo poznamenáno poklesem maloobchodu, menším počtem nákupních svátečních dní a nepříznivým počasím.
CEO Joly, který společnost řídí od loňského září, zrušil stovky míst, uzavřel některé ztrátové obchody a zredukoval management ve snaze snížit náklady. Více prostoru v obchodech navíc vyčlenil mimo jiné pro výrobky jihokorejské firmy Samsung a cenovou politikou se snaží přiblížit internetovým konkurentům. Společnost také zavedla program záruk nejvýhodnějších cenových nabídek, aby zabránila tomu, že zákazníci si prohlédnou zboží v jejích obchodech, ale koupí jinde levněji.
Jolyho úsporná politika vrátila akciím společnosti důvěru investorů a titul vzrostl za rok 2013 na více než trojnásobek. Od začátku letošního roku akcie Best Buy oslabily o více než 35 % na včerejší závěr 25,82 USD.
(Zdroj: Best Buy, Bloomberg)