Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Proč je Twitter a Facebook možná skrytým vítězem fotbalového šampionátu

Proč je Twitter a Facebook možná skrytým vítězem fotbalového šampionátu

12.6.2014 11:54
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Twitter (NYSE:TWTR) a Facebook (NASDAQ:FB) jsou dvě z těch největších světových sociálních sítí. A při nadcházejícím světovém šampionátu budeme moci sledovat zda-li obě sítě potvrdí svoje postavení jako komunikačních entit. A hlavně, zda-li jejich business modely postavené na reklamě skutečně fungují.

Facebook i Twitter se v poslední době dost zaměřují na novinky, které by jim měly zajistit další příjmy z reklamy. Marketéři firem, které na šampionátu v Brazílii chtějí vydělat, mají tak skvělou šanci zacílit na zhruba 1 miliardu uživatelů obou dvou sítí v rámci jedné kampaně.

Obě sítě mají značný potenciál díky relativně snadnému a přesnému cílení. Hlavním tahákem pro Twitter budou jistě tématické hastagy ať už se jedná o oficiální hashtag šampionátu nebo hashtagy jednotlivých zemí. Nebo již dobře známé sponzorované Tweety. Twitter taktéž přišel s novým vzhledem, který sklidil úspěch u drtivé většiny uživatelů, což se příliš často nestává. Navíc přidává po vzoru Facebook i reklamu do mobilního telefonu. Facebook taktéž prodělal redesign svého NewsFeedu a vrátil se tak ke kořenům prapůvodního vzhledu, který nemátl uživatele a byl nepřesunoval neustále nabídky sem a tam. Navíc plánuje další reklamní formát po jedné ze stran, které by měly oslovit uživatele. Facebook je na tom výsledkově lépe se svým formátem platby za 1 000 zobrazení.

V době, kdy právě výdaje na online marketing rostou rychlým tempem a mobilní reklama roste raketově – loni až dvojnásobek roku 2012, může být pro investory zajímavé si na podobném příkladu ověřit, zda-li jsou business modely zmíněných společností dlouhodobě životaschopné nebo je stále ještě hledají.

Dosavadní slibný vývoj výnosů obou společností by díky šampionátu mohl posílit v druhém kvartálu letošního roku, což by mohlo být chápáno jako pozitivní validace funkčního modelu pro generování zisků.

Vývoj výnosů Facebook a Twitter jsou hodně podobné, nicméně v absolutním vyjádření jsou výnosy Twitter desetinové.

Twitter
twitter 

Druhý rozdíl je patrný až v prvním kvartálu 2014, kde výnosy Twitter rostou dále, ale pomalejším tempem. Facebook si v Q1 2014 pohoršil vlivem nižší poptávky po reklamě po Vánocích.

Facebook

fb

Výsledky za druhý kvartál by Facebook stejně tak jako Twitter měl ohlásit v období 21. – 25. července.

Zdroj: Reuters, Fool.com, TyInternety


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
10:30UK - Harmonizovaný CPI, y/y
16:00USA - Prodeje nových domů
20:00USA - Zápis z jednání FOMC