Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Zuckerberg vtrhne do kanceláří - Facebook At Work je na cestě

Zuckerberg vtrhne do kanceláří - Facebook At Work je na cestě

19.11.2014 11:08
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Facebook vývojem platformy „Facebook At Work“ (dále jen FAW), což je obdoba coworkingových cloudových služeb Google Docs, Microsoft Office 365 nebo LinkedIn, útočí na své rivaly Google, Microsoft a další na jejich poli.

Facebook chce vstoupit do zatím pro něj méně známé oblasti a to kooperace nad pracovními úkoly skrze svoji platformu. Chce, abychom trávili čas na Facebook i když jsme v práci. Důvod je prostý.

Delší doba strávená na jeho síti znamená více zobrazení reklamy, více zobrazení znamená více kliků a tedy i větší tržby z reklamy, které posledních několik kvartálů rostou. V posledním známém kvartále Facebook zaznamenal 3,203 mld. USD v tržbách. Což znamená mezikvartální růst o 10 %.

Firma svou novou platformu vyvíjí potichoučku v hloubi svojí společnosti a údajně ji používají samotní zaměstnanci společnosti Facebook, tak aby ji dokázali doladit před samotným vypuštěním do světa.

Facebook sází na to, že řada zaměstnanců má už svůj osobní profil na Facebook a proto bude pro ně přechod na platformu Facebooku relativně hladký díky známosti prostředí.

Může být Facebook At Work úspěšný?
To je velice dobrá otázka. Plusem je to, že uživatelé znají jak Facebook vypadá a jak funguje. Druhým faktorem je, že Facebook pravděpodobně svou službu uvolní zdarma, tak aby nalákal co největší počet firem a zaměstnanců a tím maximalizoval zobrazování reklam.

Samozřejmě, že některé společnosti, hlavně ty ze segmentu SME, na takovou nabídku budou slyšet. Ti větší si asi budou ochotni připlatit za nějakou prémiovou službu s garantovanou dostupností, lepším zabezpečením a „ad-free“ vzhledem.

Facebook sází na zvýšení zásahu pomocí svých reklam, ale jak moc budou ochotni zaměstnanci a zaměstnavatelé tolerovat zobrazování nabídek v „pracovním nástroji“ ukáže až čas.

Je Facebook At Work hrozba pro ostatní?

Tak za prvé musíme zopakovat to, že bude pravděpodobně zdarma. Kdežto za Google Apps se v případě organizace platí 4 EUR za jednoho uživatele na měsíc nebo 8 EUR za měsíční předplatné s neomezeným úložištěm.

Microsoft si za svůj online kancelářský balíček Office 365 řekne od 3,8 EUR za jednoho zaměstnance za měsíční licenci až po 9,6 EUR za ten nejrozsáhlejší balíček služeb.

Na druhou stranu - firmy si rády připlácejí za bezpečí svých dat nebo za pocit bezpečí svých dat. Takže služba zdarma bude pro firemní prostředí vyvolávat otázky, kde se skrývá ten pověstný háček anebo žádný oběd není zdarma.

Dalším problémem, kterému bude pravděpodobně Facebook čelit je blokování Facebook stránky zaměstnavateli, kvůli tomu, aby zaměstnance neodváděl od práce. Dá se očekávat, že přimět firmu změnit politiku vůči Facebooku najednou jako k novému pracovnímu nástroji bude celkem klíčová věc. Jistě, jde jen o technické nastavení, ale všichni víme jak „změny bolí“. Hlavně ve firemních strukturách.

Proč Facebook At Work ohrožuje LinkedIn?
Akcie LinkedIn zareagovaly na zprávu o FAW poklesem. Ovšem o okamžitém ohrožení LinkedIn se pravděpodobně bavit nemůžeme. LinkedIn je spíše zaměřen na networking, správu kontaktů a profesionální prezentaci svého pracovního profilu. Kdežto FAW cílí spíše na coworkingové aktivity, sdílení dokumentů apod. tedy na tu skutečnou operativní část pracovního dne.

Samozřejmě to nevylučuje, že pokud FAW bude úspěšný, tak Facebook zaútočí i na tuto funkcionalitu. Už dnes můžete na svém osobním profilu uvést místo, kde pracujete a FB uchovává i historii vašich zaměstnání.

Další výhodou je, že Facebook má uživatele napříč odvětvími, kdežto LinkedIn je spíše více zaměřen na uživatele s vyšším vzděláním. Pokud by Facebook opravdu přišel s takovou funkcionalitou, stal by se se svým počtem uživatelů okamžitě jedničkou před LinkedIn, který má aktuálně něco kolem 330 milionu uživatelů, kteří navíc na síť chodí, jen pokud hledají práci nebo potřebují spravovat svoje kontakty.

Ale na Facebook chodí lidé denně a tráví tam dokonce hodiny svého času. Takže nový směr, kterým se Facebook vydal, je dozajista negativní zpráva pro LinkedIn, kvůli svému firemnímu zacílení, ale bezprostřední hrozba to zatím není.

Zdroj: MarketWatch, Yahoo Finance, Bloomberg, FT


Čtěte více:

Rebalance Buffettova portfolia – investuj jako „Věštec z Omahy“
18.11.2014 15:15
Warren Buffett neotálí a kromě vyhledávání nových investičních příleži...
IPO Watch – 89letý miliardář chce se svou společností najít klíč na slepotu
18.11.2014 13:30
Týden se s týdnem sešel a nás čeká další napínavý týden na trhu akcií....
Chiméra tržního timingu
18.11.2014 17:45
Pokud v investičním horizontu 30 roků (téměř 11 000 dní) budete mimo t...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
11:00EMU - CPI, y/y