Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Maloobchodníci našli novou zbraň na zákazníky: smartphony

Maloobchodníci našli novou zbraň na zákazníky: smartphony

26.11.2015 13:05
Autor: Pavel Daniel

Maloobchodníci začínají stále více lákat zákazníky do svých kamenných obchodů prostřednictvím aplikací v "chytrých telefonech". Například módní síť Macy nabízí svým zákazníkům, kteří si instalují do svých smartphonů speciální aplikaci, podrobného průvodce vybrané prodejny. Cílem je to, aby zákazník nebloudil a rychle našel to, co potřebuje. JCPenney pak umožňuje díky aplikaci v chytrém telefonu to, že zákazník si pořídí snímek, například boty, které vidí na někom jiném, pošle fotku co „centra“ a to mu vzápětí zašle informaci, zda nějaké podobné modely najde ve firemním skladu. Společnost Staples pak testuje aplikaci, která umožní zákazníkům porovnat ceny s vybranými online prodejnami, jakou je například Amazon.

Cíl těchto aktivit je jasný – prodejci doufají, že rychlejší nabídkou a servisem na klíč získají zpět ztracené podíly na trhu, o které přicházejí díky on-line soupeřům. A pomoci v tom jim mají právě smartphony. Prodejci přitom sázejí na to, že zákazníci jsou unaveni sledovat neustále nějaké online nabídky. „Kamenným“ prodejcům přitom nahrávají ve snaze oslovit pomocí nových technologií ve smartphonech, statistiky. Například ty z roku 2014 od společnosti IBM říkají, že se maloobchodní nákup, při kterých byl využit mobilní telefon, zvýšily o 34 procent.

Tento víkend bude v USA a Kanadě „nákupní víkend“, neboť po tzv. „Thanksgiving Day“, Dni díkůvzdání, čekají maloobchodníci nákupní žně. Čeká se, nákupy v USA a Kanadě spolknou až 40 procent z on-line provozu a asi 20 procent tržeb, které na tento víkend obchodníci očekávají, bude uskutečněno prostřednictvím nákupů přes mobilní telefon. Výzkumná agentura Reuters / Ipsos navíc přispěchala se závěry průzkumu mezi více než 3000 respondenty o nákupních zvycích. Zhruba polovina dotázaných uvedla, že v této sezóně použila nebo použije k nákupům mobilní telefon. Nejvíce se smartphony používají ke srovnání cen, focení nebo zkoumání výrobků. V loňském roce na tuto otázku odpovědělo kladně zhruba 42 % respondentů ze stejného početního vzorku.

Vývojáři mobilních aplikací upozorňují na to, že řada softwarů bude náročná rychlost přenosu kvůli vysokým nárokům na datový servis. Proto se dá čekat, že obchodní centra budou dříve nebo později muset investovat velké prostředky do vybavení center velmi kvalitním hardwarem. A to nejen pro přenos informací, ale i do chytrých terminálů a platebních prostředků.

Zdroj: The New York Times, Reuters

 


Čtěte více:

Project Syndicate: Dolarové odvádění pozornosti Fedem
25.11.2015 14:00
V zářijovém prohlášení o své politice zohlednil americký Federální rez...
Výsledky Pegas Nonwovens za 3Q15 - Pegas dosáhl v prvních devíti měsících roku 2015 EBITDA ve výši 29,7 milionu EUR
26.11.2015 8:14
PEGAS NONWOVENS SA (dále jen „PEGAS” nebo „Společnost”), přední evrops...
Technická analýza - Dolar nahlédnul pod 1,0600 EURUSD, úrovně však neuhájil a nový den začíná u pivotu
26.11.2015 9:13
EURUSD: Měnový pár se dnes pohybuje pod hladinou denního pivotu na 1,...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data