Maloobchodníci začínají stále více lákat zákazníky do svých kamenných obchodů prostřednictvím aplikací v "chytrých telefonech". Například módní síť Macy nabízí svým zákazníkům, kteří si instalují do svých smartphonů speciální aplikaci, podrobného průvodce vybrané prodejny. Cílem je to, aby zákazník nebloudil a rychle našel to, co potřebuje. pak umožňuje díky aplikaci v chytrém telefonu to, že zákazník si pořídí snímek, například boty, které vidí na někom jiném, pošle fotku co „centra“ a to mu vzápětí zašle informaci, zda nějaké podobné modely najde ve firemním skladu. Společnost pak testuje aplikaci, která umožní zákazníkům porovnat ceny s vybranými online prodejnami, jakou je například .
Cíl těchto aktivit je jasný – prodejci doufají, že rychlejší nabídkou a servisem na klíč získají zpět ztracené podíly na trhu, o které přicházejí díky on-line soupeřům. A pomoci v tom jim mají právě smartphony. Prodejci přitom sázejí na to, že zákazníci jsou unaveni sledovat neustále nějaké online nabídky. „Kamenným“ prodejcům přitom nahrávají ve snaze oslovit pomocí nových technologií ve smartphonech, statistiky.
Například ty z roku 2014 od společnosti říkají, že se maloobchodní nákup, při kterých byl využit mobilní telefon, zvýšily o 34 procent.
Tento víkend bude v USA a Kanadě „nákupní víkend“, neboť po tzv. „Thanksgiving Day“, Dni díkůvzdání, čekají maloobchodníci nákupní žně. Čeká se, nákupy v USA a Kanadě spolknou až 40 procent z on-line provozu a asi 20 procent tržeb, které na tento víkend obchodníci očekávají, bude uskutečněno prostřednictvím nákupů přes mobilní telefon. Výzkumná agentura Reuters / Ipsos navíc přispěchala se závěry průzkumu mezi více než 3000 respondenty o nákupních zvycích. Zhruba polovina dotázaných uvedla, že v této sezóně použila nebo použije k nákupům mobilní telefon. Nejvíce se smartphony používají ke srovnání cen, focení nebo zkoumání výrobků. V loňském roce na tuto otázku odpovědělo kladně zhruba 42 % respondentů ze stejného početního vzorku.
Vývojáři mobilních aplikací upozorňují na to, že řada softwarů bude náročná rychlost přenosu kvůli vysokým nárokům na datový servis. Proto se dá čekat, že obchodní centra budou dříve nebo později muset investovat velké prostředky do vybavení center velmi kvalitním hardwarem. A to nejen pro přenos informací, ale i do chytrých terminálů a platebních prostředků.
Zdroj: The , Reuters