Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Peugeot s rekordní ziskovostí: Chceme se

Peugeot s rekordní ziskovostí: Chceme se "chopit příležitostí"

23.02.2017 11:57
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

Francouzská automobilka PSA Group se po relativně zdárném zotavení cítí být natolik v kondici, že si troufá i na takové výzvy, jakou by bylo očekávané převzetí evropských automobilových značek od amerického General Motors. Dnešní celoroční výsledky ukázaly, že výrobce aut Peugeot, Citroën a DS loni téměř zdvojnásobil čistý zisk na 1,73 miliardy EUR, zejména díky prodeji modelů s vyšší výbavou a za pomoci nižších nákladů.

Skupina, kterou před třemi lety zachraňoval francouzský stát a Číňané, zároveň zvýšila provozní marži v automotive na rekordních 6 procent z 5 procent v předchozím roce a generovala čistý tok hotovosti ve výši 2,7 miliardy EUR. Toto jsou zdroje, se kterými „jsme připraveni chopit se příležitostí“, uvedl podle Bloombergu finanční ředitel automobilové skupiny Jean-Baptiste de Chatillon.

PSA tento měsíc oznámila, že uvažuje o převzetí Opelu, evropské dceřinky kolosu General Motors, i její britské sesterské značky Vauxhall (Psali jsme ZDE). Evropské aktivity amerického koncernu mají hodnotu odhadem zhruba 2 miliardy EUR. Kdyby je PSA koupila, posunulo by ji to na druhé místo na evropském automobilovém trhu za německý Volkswagen, zatímco americký obr by se tím v podstatě s Evropou rozloučil.

PSA loni zvýšila odbyt o šest procent na 3,15 milionu vozů a vykázala nejsilnější růst prodeje od roku 2010. V Evropě ale dodala méně aut než před rokem, mimo jiné i proto, že se soustředila na lukrativnější značky. Na masovém trhu s osobními auty je ale objem vším. Dodávky Opelu činí zhruba 1,2 milionu aut ročně a jejich získání by pro francouzskou skupinu znamenalo možnost rozředit náklady na vývoj autonomních aut a ekologičtějších motorů, podotýká Bloomberg.

Odkoupení Opelu a Vauxhallu zatím není jisté. Podle zdrojů je klíčovou otázkou především důchodový program pro bývalé zaměstnance obou značek, ve kterém podle dat Bloombergu zeje díra zhruba 9 miliardy dolarů. Dalším úskalím případné transakce by mohl být i strach z propouštění.

PSA dnes zároveň zvýšila střednědobý cíl provozní marže pro období 2016-2018 na v průměru 4,5 procenta, přičemž do roku 2021 má toto číslo dosáhnout 6 procent. Také oznámila, že poprvé po šesti letech vyplatí akcionářům dividendu. Roční dividenda na akcii by měla činit 0,48 EUR.

Investory ale sdělení příliš nepřesvědčilo. Titul dopoledne na pařížské burze prohluboval ztráty a naposledy odepisoval 3 procenta. Od začátku roku je zatím v zisku 17 procent. Vývoj titulu za posledních 5 let ukazuje následující graf, horní část srovnání výkonnost s s předním francouzským akciovým indexem CAC 40.

psa

Zdroje: PSA, ČTK, BBG

 


Čtěte více:

GM by mohl prodat Opel Peugeotu
14.02.2017 14:53
Mohla by to být fúze, která pozmění tvář evropského automobilového trh...
Summary: Peugeot oslovil GM s nabídkou odkupu evropské divize značky Opel a T-Mobile US nechal s výsledky konkurenci daleko za sebou
14.02.2017 17:06
Evropa Credit Suisse (DIP) Utvořit si jednoznačný názor na Credit S...
Mezi PSA a Opelem se už nehraje o to, jestli dojde k fúzi, ale o zaměstnance
22.02.2017 15:26
Místo klíčové otázky globálního automobilového průmyslu, totiž: Zda ko...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data