Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Facebook bude regulovat politickou reklamu i před eurovolbami

Facebook bude regulovat politickou reklamu i před eurovolbami

29.01.2019 8:37
Autor: ČTK

Společnost Facebook zavede ve druhé polovině března opatření, která mají zprůhlednit politickou reklamu na její sociální síti před květnovými volbami do Evropského parlamentu. Bude kontrolovat zadavatele sdělení o politických stranách či kandidátech, ale také ta o "hojně diskutovaných a významných tématech týkajících se" těchto voleb. Facebook chce tímto krokem zkomplikovat ovlivnění hlasování zahraničními aktéry, uvedla včera firma.

Nástroje chystané pro evropské volby podle webu Politico v zásadě kopírují ty, které Facebook loni na jaře uvedl ve Spojených státech a na podzim také v Británii. "Inzerenti budou muset potvrdit svou totožnost a poskytnout dodatečné informace o tom, kdo je za reklamy zodpovědný," popisuje provozovatel stejnojmenné sociální sítě.

U reklam publikovaných v rámci kampaní a u "tematických reklam" o významných společenských problémech se bude zobrazovat štítek s informací, kdo jejich šíření platí. Kliknutí na toto políčko uživatele přesměruje do "knihovny reklam", kde budou k dispozici údaje o rozsahu dané reklamní kampaně či o tom, komu se zobrazila. Politico píše, že "významná témata", na která by se regulace měly vztahovat, budou určena ve spolupráci se skupinou akademiků.

Komisařka pro spravedlnost Věra Jourová dnes o volbách a sociálních sítích v Bruselu diskutovala s Nickem Cleggem, bývalým britským vicepremiérem, který má nyní ve společnosti Facebook na starosti "globální problematiku a komunikace". "Předpokládám, že Facebook pomůže vyřešit problémy, které právě on způsobil," poznamenala Jourová. Nové plány firmy ji těší, čekala by však méně slov a více konkrétních kroků, pokud se týká boje s dezinformacemi a pokusy manipulovat s volbami. Nyní oznámené nástroje Evropská komise podle ní do detailů vyhodnotí.

Cílem ohlášených opatření je zprůhlednit politickou reklamu na facebooku a pomoci zabránit ovlivnění evropských voleb ze zahraničí, uvádí kalifornská společnost provozující platformu. Facebook zároveň sdělil, že jsou si jeho pracovníci vědomi, že nikdy nemohou zastavit všechny "škodlivé hráče".

"Čelíme odhodlaným protivníkům, kteří se snaží útočit na mnoha frontách, a uvědomujeme si svou roli a zodpovědnost," napsala v dnešním blogu manažerka Facebooku Anika Geiselová, aniž hrozby blíže specifikovala. Kvůli lepší koordinaci aktivit v souvislosti s evropskými volbami Facebook plánuje spustit nová operační centra včetně jednoho v Dublinu.

Společnost vedená Markem Zuckerbergem je v EU pod velkým tlakem, aby zabránila zásahům zvenčí do květnových voleb, obzvláště ze strany Ruska, píše Politico. Po medializaci ruských snah ovlivnit poslední prezidentské volby v USA Facebook do boje proti dezinformacím investoval značné prostředky a loni před volbami do amerického Kongresu kvůli tomuto problému zřídil ve své centrále speciální "válečnou místnost" s desítkami pracovníků.

Otázkou však zůstává, jak jsou tyto iniciativy nebo regulace politické reklamy efektivní. Média v USA a v Británii loni ukázala, že systém, kterým chce podle všeho Facebook chránit i volby do europarlamentu, bylo možné velmi snadno zmanipulovat.

Deník The New York Times nejdříve upozornil na to, že jakmile objednavatel reklamy získal povolení zadávat politická sdělení, mohl už políčko o plátci reklamy vyplnit libovolně. Novinářům z amerického webu VICE či britského Business Insider se následně podařilo objednat reklamy ve jménu amerického viceprezidenta Mikea Pence či nechvalně známé poradenské firmy Cambridge Analytica.

Facebook v reakci na tyto zprávy mechanismy na kontrolu reklam v Británii pozastavil, z dnešního oznámení ale není jasné, zda firma identifikované nedostatky odstranila. Geiselová v prohlášení pouze uvádí, že společnost je spokojena s pokrokem, který učinila v zemích, kde již nástroje pro ztransparentnění reklam zavedla.


Čtěte více:

Analytik Patria Finance k výsledkům Facebook: Žádná hitparáda, trh si ale oddechl, že nebylo hůř (nová cílová cena)
31.10.2018 16:23
Ani Fed, ani pomalejší hospodářský růst, a dokonce ani cla. Výsledky F...
NYT: Pravidla Facebooku pro kontrolu obsahu mají řadu slabin
28.12.2018 11:14
Zredukovat složité společenské problémy na jednoduchou volbu typu "ano...
Víkendář: Je třeba rozbít Facebook, vrátili jsme se sto let nazpátek
13.01.2019 9:20
Síla velkých korporací prudce roste a výsledkem je „globální ekonomika...
Padne v USA rekordní pokuta pro Facebook?
21.01.2019 10:48
Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové společnosti Face...
Google dostal první velkou pokutu kvůli GDPR. Může být horší, než vypadá
23.01.2019 16:41
Francouzský úřad na ochranu osobních údajů CNIL udělil tento týden ame...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
19.04.2024
22:01Propadu na technologiích vévodil Netflix a Nvidia  
17:46Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
17:18Celkový akciový optimismus na úrovních z let 2001/2002. Posouvá se základní psychologické nastavení investorů?
16:46Poptávka po bezpečí slábne, ale investoři se zpět do akcií nehrnou  
16:37Český státní dluh v 1. čtvrtletí vzrostl o 109,9 mld. Kč na 3,221 bilionu Kč
14:31SAB Finance a.s.: Průběžné hospodářské výsledky za leden–březen/2024
13:24Perly týdne: Akcie a zlato za poslední desetiletí a co (ne)čekat od Applu i celého trhu
12:48Reuters: Německá vláda mírně zvýší odhad letošního růstu ekonomiky
11:24Jakub Blaha: Konec transparentnosti Netflixu zastínil obzvlášť dobré výsledky  
10:58Páteční dopoledne je červené, po přestávce se do hry opět vložil Blízký východ  
9:25Netflix reportoval nejlepší první kvartál od roku 2020. Překvapil počtem předplatitelů
9:07Rozbřesk: Proč je česká koruna odolnější vůči silnému dolaru?
8:43Akciové trhy zrudly pod tíhou obav z konfliktu na Blízkém východě, Netflix překvapil vysokým počtem platících uživatelů  
6:03Evercore: Hlavním příběhem je mimořádná odolnost ekonomiky
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  
15:59Deloitte: Cena nájemného v prvním čtvrtletí vzrostla o procento na 295 Kč/m2
15:20Lee: I kdyby sazby šly letos dolů jen jednou, pro akcie by to stále bylo dobré prostředí
12:56Vasle: Rozdílná měnová politika ECB a Fedu má své limity

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data