Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Maďarsko, Uniper, Eni. Účtů pro platby za plyn u ruské banky přibývá, evropská jednota se může drolit

Maďarsko, Uniper, Eni. Účtů pro platby za plyn u ruské banky přibývá, evropská jednota se může drolit

28.04.2022 13:09, aktualizováno: 28.4. 15:49
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

Aktualizováno

Maďarsko, Uniper, Eni. Rusko požaduje po zemích, označovaných Moskvou za nikoliv přátelské, aby za ruský zemní plyn platily v rublech. Systém plateb, načrtnutý Rusy, předpokládá využití účtů u Gazprombank. Které státy či firmy na systém nejnověji přistoupily?

Maďarsko podle svého ministra zahraničí Pétera Szijjártó nemá alternativní možnosti, jak si zajistit energetické zdroje nebo trasy, které by zemi umožnily v nejbližších letech ukončit dovoz z Ruska. Na platební podmínky Moskvy pro odběr ruského plynu tak podle ministra přistoupilo. Szijjártó již dříve uváděl, že jeho země nepodpoří žádnou podobu evropských sankcí, která by se týkala ruské ropy a plynu.

Ruský prezident Vladimir Putin po začátku bojů na Ukrajině a ostré západní reakci na ruskou agresi oznámil, že odběratelé z "nikoliv přátelských zemí" budou za ruský plyn muset platit v rublech. Evropské země a tamní plynárenské firmy to odmítly s tím, že by změna platební metody byla porušením uzavřených kontraktů. Ruská strana, pro kterou dodávky plynu do zemí EU znamenají výrazné příjmy, poté vypracovala a zákazníkům nabídla nový systém plateb.

V rámci tohoto platebního schématu si odběratelé surovin musí u banky Gazprombank, nad kterou má kontrolu Kreml, otevřít dva bankovní účty - devizový a rublový. Odběratelé za energie platí v dolarech nebo v eurech a Gazprombank poté částku převede na rublový účet. "Mezitím je může mít libovolně dlouho k dispozici ruská centrální banka, takže vlastně půjde o půjčku pro ni," vysvětlil dnes podle ČTK nejmenový unijní činitel. Unijní protiruské sankce od března zakazují jakýkoli platební styk s centrálním bankovním ústavem v Moskvě a právě v tom, že západními penězi za plyn může disponovat centrální banka Ruska, podle unijní exekutivy spočívá porušení sankcí. Polsko už rublové platby odmítlo a ve středu bylo od ruského plynu odříznuto, stejně tak i Bulharsko. 

Agentura Bloomberg, která se odvolala na zdroj blízký Gazprombank, ve středu napsala, že účty u Gazprombank si už otevřelo deset evropských odběratelů ruského plynu a čtyři z nich tímto způsobem zaplatili.

16

13

Již zmíněné Maďarsko z Ruska čerpá 85 procent dodávek plynu a 65 procent dodávek ropy. Ve svém postoji není ojedinělé. Řecký ministr energetiky Kostas Skrekas řecké rozhlasové stanici Skai řekl, že Atény plánují příští měsíc zaplatit ruské plynárenské společnosti Gazprom tak, aby neporušilo sankce EU vůči Rusku. Řecko získává z Ruska více než 30 procent plynu. Řecká plynárenská společnost DEPA má uhradit Gazpromu fakturu za dubnové dodávky plynu do 25. května. Skrekas ale víc k platbě neřekl.

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová ve středu varovala firmy, aby se požadavkům Ruska nepodvolovaly, protože by to mohlo být v rozporu s protiruskými sankcemi. Podniky ale hledají skuliny a dosud jednotná evropská fronta proti Moskvě se podle Bloombergu začíná drolit.

Německá energetická společnost Uniper, která patří mezi největší kupce ruského plynu v Evropě, již uvedla, že bude platby za dodávky plynu z Ruska převádět do ruské banky a nikoliv do banky v Evropě. Uniper patří mezi pět evropských energetických firem, které investovaly do plynovodu Nord Stream 2. Německý kancléř Olaf Scholz dnes prohlásil, že Německo se musí připravit na možné přerušení dodávek ruského plynu; zatím prý Berlín může jen spekulovat, co se Kreml rozhodne udělat. 

Na požadavky Kremlu podle zdrojů Financial Times přistoupila také rakouská OMV. Energetická skupina, která je jedním z největších dovozců ruského plynu, se chystá otevřít si účty v rublech u finančního ústavu Gazprombank ve Švýcarsku.

K otevření rublových účtů se podle zdrojů Bloombergu chystá také italský energetický gigant Eni. I ten patří k největším odběratelům ruského plynu v Evropě. Firma, za kterou stojí italská vláda, má na rozhodnutí čas do konce května, kdy je splatná další částka za odběr plynu od Gazpromu. Podle zdrojů Bloombergu jde o preventivní rozhodnutí.

ČEZ si podle Hospodářských novin rublový účet v Gazprombance neotevřel. Státem ovládaná energetika je přitom jednou z mála společností, které mají kontrakt přímo s ruskou firmou. Splátka ho čeká až koncem května, napsal dnes také deník.

V českých zásobnících je podle včerejších slov ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely (za STAN) asi 925 milionů metrů krychlových plynu, loni ve stejném období v nich bylo 391 milionů metrů krychlových plynu. Při běžné spotřebě vydrží zásoby dva měsíce, v případě regulovaného systému by stačily na mnohem delší dobu.

Hledání cest, jak si pomoci k dodávkám, ale pomohlo odejmout část tlaku z trhu se zemním plynem. Cena suroviny pro evropský trh dnes na nejobchodovanějším, červnovém kontraktu po dvou růstových dnech ztratila až 7,1 procenta.

Zdroje: Bloomberg, ČTK, HN

 

 
 
 
 

Čtěte více:

Stane se Amerika Saúdskou Arábií zemního plynu?
25.04.2022 5:55
Za situace, kdy záběry ruské agrese a válečných zločinů na Ukrajině na...
Analytici: Vývoz Gazpromu do Evropy by letos mohl klesnout zhruba o třetinu
22.04.2022 18:38
Vývoz ruské státní plynárenské společnosti Gazprom do Evropy by v leto...
Zdroje: Rusko zastavilo dodávky plynu do Polska. Země odmítla platit v rublech
26.04.2022 17:58
Rusko podle neoficiálních informací polského portálu onet.pl a dalších...
Rusko přestalo dodávat plyn do Polska a Bulharska. Cena suroviny skokově vzrostla, později tlak povolil
27.04.2022 8:48
Ruská plynárenská společnost Gazprom zcela zastavila dodávky plynu do ...
Rozbřesk: Rusko zavírá plynové kohoutky do Evropy
27.04.2022 9:03
Energetická krize v Evropě dále eskaluje poté, co včera oznámilo Rusko...

Váš názor
  •  
    01.05.2022 11:03

    Uršula ještě bude nakonec hrobař EU. Když byla ještě ministryní, tak to stálo za prd. Na tak důležitou funkci posadit hloupou slepici byla chyba.
    ricochet
  • Rakouská OMV neví
    29.04.2022 15:21

    Rakouská OMV, jeden z největších dovozců ruského plynu do EU, zvažuje platby za plyn v rublech. Zkoumá, zda tím neporuší protiruské sankce.
    Špaček
  • Budou firmy z EU porušovat sankce nebo ne?
    29.04.2022 11:58

    Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová ve středu evropské firmy varovala, že přistoupení na ruský požadavek by znamenalo porušení sankcí. Kolem této otázky nicméně panují nejasnosti, které nerozptýlily ani minulý týden vydané unijní pokyny k nákupu ruského plynu. Například německý plynárenský obr Uniper je přesvědčen, že může za plyn platit prostřednictvím účtu u Gazprombank, aniž poruší sankce. „Úprava platebního procesu je podle nás v souladu se sankčním právem, takže platby jsou možné,“ řekla během středečního telefonátu s analytiky finanční ředitelka Uniperu Tiina Tuomela.
    Špaček
  • Gazprombank
    29.04.2022 11:08

    Z medii se vi to, ze byla jako posledni usetrena uplatneni sankci- kvuli pokracujicim dlouhodobym dodavkam plynu plynoucim z dlouhodobych smluv. Neodebrani plynu by bylo taktez porusenim smlouvy, tudiz se obe strany snazi nalezt zpusob, jak "obejit neprustrelne sankce". Zadna ze stran nema jiz na druhe strane zadne finance pokud tam nezustaly viset. Doposud ma Rusko zmrazeno 400mld devizovych rezerv a 240mld majetku zajmovych osob- to je majetek mimo uzemi Ruska. Mozna nekdo ano, ale ani ja bych nespolehal na to, ze v budoucnu nebude uvalena dalsi sankce treba na Gazprombanku, kdyz byla znarodnena obchodni bunka po vyneseni dekretu...v den vynosu dekretu pred mesicem a dnes je postoj oboub stran BEZE ZMENY. Jedinou moznosti je dorucit platbu do Ruska, jinak se vse zastavi. To co se pise v tisku jsou kourove clony a dohady stejne jako tady pod clanky... problemem je extrahovat podstatnou informaci a jsem si jisty, ze pokud by sankce z nedodrzeni smlouvy byly nizsi nez naklady zastaveni prumyslu v EU, davno by plyn neproudil... /// mj.puvodni zahajeni provozu NS2 bylo 12-2019 a navazujici plynovod z ns2 do Ceska "eugal" se psalo 10-2019 ze je z 95% dokonceny... dne 5.10.2021 zacal zkusebni provoz ns2 tj.medium v pohybu, ale stale chybela certifikace... /// dne 26.8.2016 se jisty Joe Biden vyslovil proti ns2 a 26.10.2016 gazprom uvedl ze zvazuje odstoupeni od projektu... od poloviny 2017 sankce Washingtonu na dodavatele stavby a jine vlivy to je text na 5 stranek a4... /// v ramci konkurencni souteze co branilo producentum plynu z Kataru nebo USA nebo Australie investovat do vystavby LNG terminalu na uzemi EU soucasne s vystavbou ns2, tedy od r.2016??? Prilis nizke ceny LNG media???
    Mudr.c
  • Platby v. úhrada
    28.04.2022 15:59

    Tou nejdůležitější informací je, v jaké měně byly vystavena faktury. Chápu, že jsou zde odborníci především na burzovní obchody. Ale je třeba si uvědomit, že v případě přímého obchodu se zahraničním partnerem, kdy jsou předmětem obchodování stálé dodávky obecně řečeno movitých věci, a tedy kromě zastřešující rámcové obchodní smlouvy jsou zde i dílčí kupní smlouvy na každou účtovanou dodávku, je zásadní, v jaké měně je vystavena faktura prodávajícího za konkrétní dodávku (jakožto součást dílčí kupní smlouvy), nikoliv v jaké měně je prováděna kupujícím „úhrada“, přesněji převod mezi bankovními účty. Pokud rámcová obchodní smlouva výslovně nezakazuje použití nějaké měny, pak je právem prodávajícího vybrat si, do jaké měny přepočítá dohodnutou cenu v rámci dílčí kupní smlouvy, a v té pak může vystavit fakturu. Prodávajícímu může být jedno, v jaké měně se kupující snaží zaplatit. A pochopitelně, kupující se o úhradu může pokusit převodem ekvivalentní částky v jiné měně. O tom, zda faktura vystavená např. v RUB bude zcela zaplacená v plné výši, ovšem rozhodne, jakým kurzem bude provedena konverze příchozí platby třeba v EUR. Takže kupující si klidně může myslet, že platí v EUR, ale pro plnou úhradu faktury vystavené v RUB bude rozhodující, v jaké výši bude částka, která vznikne jako výsledek provedena konverze z EUR na RUB. Jednou může vzniknout přeplatek, jednou nedoplatek. Domnívám se, že Rusové nepožadují striktně, aby platby probíhaly v měně RUB. Pouze se rozhodli, že nově budou faktury vystavovat v měně RUB a ono kurzové riziko tak přenášejí na kupujícího.
    Novák
    • Re: Platby v. úhrada
      28.04.2022 23:30

      proboha u těchto velkých kontraktů je ve smlouvách explicitně dána měna, ve které bude provedena platba. Jedná se v rámci Evropy o stovky miliard Euro a kurzové rozdíly by hráli obrovskou roli. Takže to určitě nefunguje tak, že se sjedná kontrakt a čeká se v čem Vovka vystaví fakturu. Když v rublech, tak honem deme shánět rubly. Když mu prdne v hlavě, tak ji příště vystaví v kolubijském pesu a honem deme shánět peso. Takže pokud požaduje jedna strana provést platbu v jiné měně než je uvedeno ve smlouvě, zcela jasně tak tuto smlouvu porušuje. Zbytečně tady mudruješ nad nesmyslama ;-)
      lunatic with skateboard
      • shánět ruble není nutné
        29.04.2022 9:26

        K úhradě faktury v cizí měně nemusíš hned shánět cizí měnu. Předloží-li ti dodavatel fakturu, pro snadnější pochopení raději napíšu třeba v EUR, a zároveň uvede číslo bankovního účtu, nemusíš hned shánět eura, můžeš klidně použít k úhradě svůj bankovní účet vedený v CZK. Ony si to banky už zcela automaticky zkonvertují v nějakém tom svém kurzu. Akorát velmi pravděpodobně se netrefíš přesně do dodavatelem požadované sumy v EUR a budeš mít buď přeplatek nebo nedoplatek. Pochopitelně, když tuto nejistotu, obecně zvanou kurzové riziko, nebudeš chtít podstoupit, můžeš si dopředu tu konverzi udělat za kurz, který ti bude vyhovovat, a pak provést převod přesné sumy přímo v EUR, k tomu budeš logicky potřebovat ještě bankovní účet vedený v EUR.
        Novák
        • Re: shánět ruble není nutné
          29.04.2022 19:28

          Nezlob se, ale tady se opravdu pleteš. "Velké" smlouvy (nebo dlouhodobé) se skutečně podepisují s definovanou měnou. Mám s tím osobní zkušenost, i když se nejednalo o plyn ani ropu. Nemá smysl se v tom dál hrabat :-)
          oh171.
        • Re: Novák
          29.04.2022 11:35

          Ty žiješ trošku v jiným světě. Jako když jede Máňa s Pepou jednou za rok na dovču do Turecka, tak to tak nějak můžou řešit. Ale pokd si myslíš, že v těchto miliardových objemech někdo odesílá platbu z EUR účtu na rublovej a pak překvapeně zírá, v jakým kurzu a s jakým spreadem se to směnilo, tak si opravdu zcela mimo. Nezapomínej, že rubl není volně směnitelná měna a kurz vyhlašuje Putler podle toho jak se vyspí...
          qwer
          • Kurz
            29.04.2022 12:32

            Tvá představa o tvorbě kurzu RUB je opravdu legrační, to už nemůže říct ani komik, to jen šášula.
            Novák
            • Re: Kurz
              29.04.2022 18:25

              Kurz neochidovatelného rublu je momentálně tvořen uměle, ne tržně.
              Velkamedvědice
        • Re: shánět ruble není nutné
          29.04.2022 9:30

          Ano, to je pravda, i když bůh ví v jakém kursu. Takže ses sám usvědčil. že by platbu v eurech nikdo nezmrazil, jak se snažíš podsunout.
          Velkamedvědice
          •  
            29.04.2022 9:53

            Já jsem se snažil v první replice k článku popsat, že není nejdůležitější, v jaké měně probíhají platby, ale v jaké měně je vystavena faktura. V duplice nyní trvám na tom, že nejsou informace právě o tom, v jaké měně jsou nově vystavené faktury.
            Novák
            • Novák
              29.04.2022 18:29

              Jak nejsou informace? Proč lžeš?? Kupující nekolikrát potvrdili, že he dmlouva porušena. Nejhorší jsou deinformátoři tvého typu, neustále neco zpochybnují. Tys ty smlouvy na rozdíl od kupujících stran četl.? A žádná válka není co.
              Velkamedvědice
      • A proboha
        29.04.2022 1:13

        bez detailní znalosti těch rámcových smluv není možné vyřknout jakýkoliv závěr, zda jde o porušení smlouvy, nehledě na to, že v případě sporu vydat rozsudek náleží jen soudu, nikdo jiný si nemůže dovolit tvrdit, že jde o jednoznačné porušení smlouvy a hotovo. Můj první příspěvek byla vlastně námitka k článku, kde je opakovaně sdělována informace, že Kreml údajně požaduje platby v rublech. Přitom je důležitější mít informaci o tom, v jaké měně jsou nebo budou vystaveny následující faktury. I na fakturu vystavenou v RUB můžeš klidně zaplatit převodem v EUR, jen jaksi bude záležet, pro úplnou úhradu, jakým kurzem dojde ke konverzi, protože až teprve zkonvertovaná částka se bude započítávat do úhrady.
        Novák
        • Re: A proboha
          29.04.2022 7:00

          O čem nějaký Novák hodlá diskutovat je úplně jedno. Prostě fabuluješ. Pokud mám ve smlouvě platbu za jednotku v nějaké měně, nemůžu svévolně bez oboustraně schválené doožky účtovat v jiné. Ty si ty smlouvy neviděl a jen fabuluješ. Zúčastněné evropské strny se vyjádřili jasně. Opět obhajuješ neobhajitelné. Tak kilo brambor co. obchodovat s tebou musí být pro zákazníka mazec. Taky mu můžeš naúčtovat platbu v bramborách že.
          Velkamedvědice
          • Tak brambory
            29.04.2022 8:53

            si plést s penězi, no nevím nevím... hochu jak ty ještě v životě dopadneš, s takovými názory.
            Novák
          •  
            29.04.2022 8:43

            Co si taková Medvědice, i kdyby byla fakt velká, představuje pod tím, že má ve smlouvě platbu v nějaké měně, je úplně jedno. Podstatné je, jaký rozsudek by v případné sporu řekl SOUD.
            Novák
            • Soud
              29.04.2022 9:21

              Jistě. Jednostranné nedodržení smlouvy a sankce ve finále potvrdí soud. Tak je evidentní za koho kopeš. Zajímal by mě počet faktur, které si vystavil v jiné nž dohodnuté měně a soudu vyhrál. PS. Jinak popírání okupace, to je inspirace komunistou Grospičem??? Ruská onuce Klaus, třeba okupaci nepopírá, ale tvrdí, že nemůžeme dávat vinu Rusku , ale komunismu.
              Velkamedvědice
              • Rámcová smlouva v. dílčí kupní smlouva
                29.04.2022 9:40

                Málokdo uzavírá rámcové obchodní smlouvy, ve kterých by bylo výslovně řečeno, že cena je taková a daná. Rámcové smlouvy se obvykle uzavírají na delší dobu, pokud jde o cenu, řeší obvykle pouze konkrétní slevy a jiná cenová zvýhodnění, na ceny odkazuje ceník. Pokud je možné ceník měnit, může dojít i ke změně měny. A pokud je při každé uskutečněné dodávce potřeba provést vyúčtování, pak se vlastně musí uzavírat vždy dílčí KS, jejímž dokumentárním podkladem je faktura. Dovedu si představit, že dodavatel může začít fakturovat v jiné měně. To mohou např. zohledňovat ještě VOP, které stojí i nad RS.
                Novák
                • To VM: kdo mluvil o ontervenci
                  29.04.2022 10:01

                  Už si nevzpomínám jméno, ale moderátor onoho člověka tituloval "pane profesore" :-) Šlo o pořad na ČRo1 u příležitosti 50. výročí 21. srpna 1968, tedy muselo to být odvysílané v roce 2018 okolo 21. 8.. Když tě to tak zajímá, najdi si to.
                  Novák
                • Re: Rámcová smlouva v. dílčí kupní smlouva
                  29.04.2022 9:48

                  Predpokládám, že si smlouvu jako já neviděl na rozdíl od smluvních partnerů, kteří mluví o jejím porušení. Tskže se jen domníváš, co by bylo, kdyby bylo.
                  Velkamedvědice
                  • To VM: co by kdyby
                    29.04.2022 10:04

                    Ano. V rámci diskuze bych se rád dozvěděl více.
                    Novák
                    • Re: To VM: co by kdyby
                      29.04.2022 18:31

                      To je snad obchodní tajemství zúčastněných. Za čechy jako ty, se upřímne stydím
                      Velkamedvědice
                      •  
                        01.05.2022 12:54

                        Já se za tebe taky stydím medvědice, velice upřímně, věř mi. Za koho kopeš ty, za toho kdo dá víc?
                        ricochet
                      • Diskuze a bezohlednost
                        01.05.2022 12:54

                        Ty jsi evidentně bezohledný člověk, protože zamořuješ diskuzi svými názory na diskutujícího. Pokus se psát pouze názory, týkající se tématu. A uvědom si, že jiný názor a informace, které se někomu nehodí, není šíření dezinformace. Ono taky zakazování dezinformací = cenzura. A pokud tě tohle zlobí, tak napiš opravdu jen když tě to zlobí úplně nejvíc. protože mi tím uděláš radost, neboť mi tím dokážeš, že mám pravdu, jelikož pro pravdu se lidé zlobí nejvíce.
                        Novák
      • proboha
        29.04.2022 0:59

        V případě dodávek plynu jde sice o opakující se dodávky, ale nikoliv vždy zcela stejné, záleží na skutečném objemu, a tedy se musí pravidelně vyúčtovávat. To je informace, která je běžně dostupná, nehodlám o tom diskutovat. Jo, a vyúčtování = faktura. Ale s těmi kurzovými rozdíly a jejich rozsahem jsi trefil do černého. O to tady jde hned v druhé řadě. V první řadě jde Rusům o to, aby platby v EUR nemohly být opět zmrazeny a zkonfiskovány.
        Novák
    • Re: Platby v. úhrada
      28.04.2022 16:20

      Pokud nemáš utajené info, jde jen o tvé domněnky. Smlouvy dle dostupného infa a vyjádření zúčastněných o možnosti plateb v eurech neobsahovali. Nicméné chápu, že člověk popírající ukupaci Československa Ruskem nemá důvod jednostrané porušení obhajovat. Pro Rusko jsou smluvy jen cár papíru, viz Budapešt. V civilizovaném světě by se ti každý právník vysmál.
      Velkamedvědice
      • Okuapce v. intervence
        28.04.2022 16:56

        Když už se opět musíme názorově střetnout ohledně pohledu na události od konce srpna do půlky září 1968 v ČSSR, tak já je nazývám intervencí, což, jak musím přiznat, není moje původní označení, ale přijal jsem jej od jiných lidí, které považuji za velmi inteligentní a znalé (nebudu uvádět konkrétní jména, ale dá se to dohledat). Pokud má někdo nutnost, třeba z důvodu potřeby prožít zároveň nějakou formu orgasmu, používat označení událostí z roku 1968 jako okupace, tak prosím. Jen mi přijde jako velmi nevhodné používat stejné slovní označení pro dvě události, tedy jedné z let 1939-1945, a druhé řekněme 1968/08-09, které nejsou od sebe vzdáleny více jak 25 let a odehrály se v jednom a témže století, a přitom se tak výrazně liší.
        Novák
        • Re: Okuapce v. intervence
          28.04.2022 17:10

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_okupac%C3%AD_a_okupovan%C3%BDch_%C3%BAzem%C3%AD
          Velkamedvědice
Aktuální komentáře
18.04.2024
8:30Evropa čelí podle guvernéra BoE menší inflační hrozbě než USA, Microsoft se vyhne vyšetřování kvůli akvizici Open AI a futures jsou zelené  
6:40Fidelity International: Německá medvědí data jsou příznivá pro německé státní dluhopisy
17.04.2024
22:01Zámořské akciové indexy nedokázaly zvrátit úvodní pokles  
18:46Martin Uher: Rozruch na dluhopisech, české banky a zranitelné USA
17:32Wall Street mezi výsledky a sazbami dál klesá  
17:14Jednoduchý scénář: Inflace neklesá, Fed nesnižuje, inflace klesá, Fed snižuje
16:01Tesla žádá akcionáře o obnovení odměn pro Muska, v Indii chce investovat až 3 mld. dolarů
14:36Komentář analytika: Objednávky ASML prudce klesají, avšak výhled zůstává nezměněn  
13:46Míra inflace v EU v březnu zvolnila na 2,6 procenta, v Česku je beze změny
13:40Powell po posledních datech o inflaci signalizuje ještě pozdější začátek snižování sazeb
13:14Reuters: Křetínský zvažuje, že se pokusí převzít vlastníka britské pošty
11:52Komentář analytika: Růst prodejů LVMH zpomaluje, na rozdíl od konkurence však firma dále roste
11:30Powell potvrdil pozdější uvolnění, pozornost se ale přesouvá k výsledkům  
10:22Seidler: Ceny tržních služeb v březnu v souladu s běžným vývojem, ceny rostlinné výroby však skokově vzrostly
10:15Inflace v Británii v březnu klesla na 3,2 procenta, je nejníže za dva a půl roku
9:17Výrobce čipů ASML je díky vývozu do Číny v zisku, má ale málo zakázek
9:07Rozbřesk: Globální výprodej dostal pod tlak i středoevropské trhy
8:54ČEZ jedná o větrných turbínách v lesích. Bank of England možná začne snižovat sazby dříve než Fed a futures jsou smíšené  
8:09Adidas po nečekaně úspěšném prvním čtvrtletí zvedl celoroční výhled
6:27Komerční banka, a.s.: Hlavní akcionáři KB k 31.3.2024

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje starších domů, m/m
16:00USA - Předstihový index Conference Board, m/m