Akcie se v úterý ráno propadly až o 8 % a v jednu chvíli ztratily pozici největší světové firmy s luxusním zbožím ve prospěch konkurenční Hermes po nečekaném poklesu tržeb v prvním čtvrtletí. v aktualizované výsledkové zprávě zveřejněné v pondělí krátce po uzavření trhu vykázala 3% meziroční pokles tržeb za první čtvrtletí, čímž nenaplnila konsenzuální očekávání analytiků, kteří předpokládali mírný růst.
Výsledky stáhly dolů širší sektor na pozadí širších tržních zisků. Akcie společnosti Kering klesly o 2,5 %, se propadly o 4,4 %, zatímco Richemont se obchodoval o 1,6 % níže. Menší propad ceny akcií Hermes o 0,7 % způsobil podle agentury Reuters, že tržní kapitalizace výrobce kabelek Birkin během ranního obchodování překonala kapitalizaci .
Nejvýraznější pokles tržeb v prvním čtvrtletí zaznamenala společnost v oblasti vín a lihovin, a to o 9 %, protože upozornila na slabší poptávku v USA a Číně po koňaku - oblíbeném druhu brandy, který se ocitl v geopolitickém napětí.
Klíčová divize módy a koženého zboží, která v roce 2024 tvořila 78 % zisku, se propadla o 5 %. Prodej hodinek se nezměnil. Evropa byla jediným regionem, který zaznamenal růst, a to o 2 % na organické bázi. Asie bez Japonska se propadla o 11 %, tržby v USA byly nižší o 3 % a v Japonsku o 1 %.
Analytici Thomas Chauvet a Mahesh Mohankumar v komentáři k výsledkům uvedli, že „v luxusní společnosti není příliš důvodů k radosti“, přičemž tržby „celkově zaostávají za nejkonzervativnějšími očekáváními“. Dodali, že je obtížné předvídat postupné zlepšení tržeb ve druhém a třetím čtvrtletí jak pro , tak pro luxusní sektor, zatímco nejistota v USA a globální ekonomice zůstává zvýšená. Analytici Jefferies mezitím snížili cílovou cenu akcií na 510 eur z 670 eur.

Luxusní sektor, který je závislý na globálních dodavatelských řetězcích a poptávce amerických spotřebitelů, čelí řadě protivětrů v důsledku nestálé obchodní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Společnost , která vlastní značky jako Louis Vuitton, Moët & Chandon a Hennessy, je první velkou evropskou luxusní firmou, která zveřejnila výsledky za první čtvrtletí od doby, kdy Trump oznámil - a poté odložil - reciproční cla na své globální obchodní partnery. Investoři proto netrpělivě čekají na informace o výhledech firem ohledně možného dopadu cel na vstupní náklady a spotřebitelskou poptávku.
Finanční ředitelka Cecile Cabanisová v pondělním telefonátu analytikům sdělila, že skupina v prvním čtvrtletí nezaznamenala „výraznou změnu trendu“ a že v uplynulých šesti měsících pokračovala v solidním růstu. „Je pravda, že aspirační klientela je vždy zranitelnější v méně pozitivních ekonomických cyklech a nejistotách, a to mohlo mít v posledních týdnech určitý dopad, ale spíše na kategorie, jako jsou vína a lihoviny a krása,“ řekla Cabanisová.
Cabanisová se odmítla konkrétně vyjádřit k cenám ve druhém čtvrtletí, ale uvedla, že bude zvažovat použití přecenění zboží jako prostředku pro mírnou kompenzaci inflace nebo výkyvů měn. Očekává se, že luxusní značky budou před bezprostředním dopadem cel chráněny více než ostatní maloobchodníci, neboť luxusní značky jsou obvykle lépe schopny přenést zvýšené náklady na bohaté spotřebitele.
Přesto analytici varovali, že potenciální hospodářský pokles vyvolaný cly by mohl silně zatížit poptávku – zejména na klíčových trzích v USA a Číně - a dále oddálit zotavení tohoto odvětví z období dlouhodobé slabosti.
Zdroj: CNBC, Patria