Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
HBR: Podmínka úspěchu v moderní ekonomice

HBR: Podmínka úspěchu v moderní ekonomice

14.05.2019 12:25
Autor: Redakce, Patria.cz

„Naším konkurentem, se kterým prohráváme, není HBO, ale Fortnite.“ Takto hodnotí svou tržní pozici společnost Netflix a jak na stránkách Harvard Business Review podotýká Mark Purdy z Accenture Institute for High Performance, tento pohled vyvolal velkou diskusi. Logika je ale zřejmá: Netflix má 149 milionů uživatelů, hru Battle Royale od Fortnite hraje 250 milionů lidí. Čas, který uživatelé tráví na tradičních médiích, se snižuje a „je čím dál těžší získat si pozornost spotřebitele. Ten vyžaduje stále větší interakci a „budoucnost spotřeby je v konvergenci obsahu, hry a interaktivních služeb.“ Podle Purdyho můžeme jít dokonce ještě dál: Každá společnost bude muset v budoucnu přemýšlet jako firmy podnikající v oblasti zábavy.

Příkladem této strategie může být Starbucks v Šanghaji, kde se spojil se společností Alibaba a vytvořil „zábavní park pro kávu“. Kosmetický gigant L’Oréal zase vytvořil aplikaci, díky níž si může uživatel „vyzkoušet“ 64 verzí celkového vzhledu. Na obsah a zábavu se také stále více zaměřují společnosti jako Red Bull, Coca-Cola či Unilever. Díky novým technologiím tak nastává posun k interaktivně doplněné multisenzory a virtuální realitou.

V minulosti platilo, že největší zábavou byly například sportovní události, kde se sešel dav skandujících lidí. Nyní je ale k dispozici virtuální realita, která vyvolává pocit, „že jsme tam.“ Díky Oculus Venues tak byli například fotbaloví fanoušci z celého světa schopní užít si fotbalové zápasy na mistrovství světa v Rusku tak, jako by byli přímo na stadionu. Začínají se dokonce formovat virtuální komunity, protože řadu aktivit si nejvíce užijeme s přáteli a lidmi podobných zájmů.

Spotřebitelé budou mít v budoucnu také mnohem více možností, jak hodnotit daný produkt. Již nyní mohou například díky aplikaci společnosti Ikea posoudit, jak by vypadal její nábytek v jejich pokoji. Lidé plánující dovolenou si pak díky virtuální realitě mohou prohlédnout případnou destinaci. Pojišťovna Allianz zase vybudovala virtuální dům, ve kterém mohou klienti interaktivně zkoumat potenciální nebezpečí, včetně toho, co může napáchat prasklé akvárium.

Firmy budoucnosti tak budou podle Purdyho muset mnohem více přemýšlet jako společnosti nabízející zábavu, a ne jen jako výrobci a prodejci zboží. To mimo jiné znamená, že budou vytvářena nová partnerství, která vytvoří zážitky požadované zákazníkem. Úspěch pak bude záležet na tom, zda se firmě podaří dostat se do širšího podvědomí zákazníků, na dobré znalosti trhu a v neposlední řadě na schopnosti vyhnout se skandálům a přešlapům, které by nenávratně poškodily dobrou pověst firmy.

Zdroj: HBR

 
 
 
 

Čtěte více:

Roboti a pracovní místa – obecně přijímaná „pravda“ je velkým omylem
20.03.2019 5:54
Podle Paula Krugmana je dnes již široce rozšířený názor, že stroje ber...
Jak si moderní technologičtí obři namlouvají starý energetický průmysl
20.03.2019 13:16
11. března začal v obrovském hotelu v Houstonu plném šéfů ropného a pl...
Facebook pracuje na hlasové asistenční službě
18.04.2019 8:20
Americký provozovatel internetové sociální sítě Facebook pracuje na vl...
Technologičtí jednorožci jsou v kurzu, ten ale nesměřuje k vysokým ziskům
23.04.2019 10:44
Investoři k popisu světa obchodu často používají zvířata jako medvědy,...
Technologie útočí na banky, ty se ale jen tak nedají
07.05.2019 16:04
Během posledních dvou desetiletí digitální technologie přetvořily ekon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.09.2024
22:07Jan Čermák: Fed se bojí nezaměstnanosti a tak startuje padesátkou
22:01Fed nasadil Wall Street pořádného brouka do hlavy  
20:27Prostor pro české firmy? ČEZ naváže strategické partnerství s firmou Rolls-Royce pro modulární reaktory
20:21Nová éra měnové politiky Fed začala. Zvolil agresívnější pokles sazeb tváří v tvář horšímu výhledu a hodlá v něm pokračovat
17:14Dluhopisy krátce před Fedem ztrácejí, zatímco Wall Street jen vyčkává  
16:38Pár úvah o férové hodnotě amerických akcií
15:14Investiční tipy: Ohlédnutí za výsledky za 2Q24 významných amerických i evropských firem  
13:50Vanguard nakupuje dolary s tím, že sázky na snížení sazeb Fedu zašly příliš daleko
12:28Podle Siegela by sazby Fedu mohly jít dolů o 50 bazických bodů. Sahm míní, že pravidlo nyní recesi neukazuje
11:33Tak o kolik? Fed rozhoduje o sazbách a velké tržní sázky slibují volatilní reakci  
11:07Google vyhrál u soudu EU spor o pokutu 1,49 miliardy eur za omezování konkurence
9:07Rozbřesk: Dilema před Fedem: věřit propagandě novinářů, anebo solidním datům? Pokud Fed sníží sazby jen o 25 bodů, dolar mohutně posílí
8:22Evropa otevře smíšeně, německý DAX klesá pod tíhou horšícího se sentimentu. Pro další vývoj bude klíčové večerní rozhodnutí Fedu o sazbách  
17.09.2024
22:01Investoři vyčkávají na zítřejší rozhodnutí Fedu  
17:24Je trh drahý? Stačí „jen“ odhadnout pět čísel
16:44Americký maloobchod poslal výnosy nahoru, ale akciím v růstu nepřekáží  
15:09Analytici: Záplavy ve střední Evropě mohou způsobit ztráty až za miliardy eur
14:09Tradiční souboj v americkém Kongresu: Dva týdny, než vláda bude bez peněz
13:19Intel (až +8 %) roste na dohodě s Amazonem i armádní zakázce za miliardy. Evropu rozhořčil odkladem továren
12:10Microsoft na vlně AI oznamuje zpětný odkup akcií v hodnotě 60 miliard USD a zvyšuje dividendu o 10 %

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
13:00UK - Jednání BoE, základní sazba
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje starších domů