Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
HBR: Podmínka úspěchu v moderní ekonomice

HBR: Podmínka úspěchu v moderní ekonomice

14.05.2019 12:25
Autor: Redakce, Patria.cz

„Naším konkurentem, se kterým prohráváme, není HBO, ale Fortnite.“ Takto hodnotí svou tržní pozici společnost Netflix a jak na stránkách Harvard Business Review podotýká Mark Purdy z Accenture Institute for High Performance, tento pohled vyvolal velkou diskusi. Logika je ale zřejmá: Netflix má 149 milionů uživatelů, hru Battle Royale od Fortnite hraje 250 milionů lidí. Čas, který uživatelé tráví na tradičních médiích, se snižuje a „je čím dál těžší získat si pozornost spotřebitele. Ten vyžaduje stále větší interakci a „budoucnost spotřeby je v konvergenci obsahu, hry a interaktivních služeb.“ Podle Purdyho můžeme jít dokonce ještě dál: Každá společnost bude muset v budoucnu přemýšlet jako firmy podnikající v oblasti zábavy.

Příkladem této strategie může být Starbucks v Šanghaji, kde se spojil se společností Alibaba a vytvořil „zábavní park pro kávu“. Kosmetický gigant L’Oréal zase vytvořil aplikaci, díky níž si může uživatel „vyzkoušet“ 64 verzí celkového vzhledu. Na obsah a zábavu se také stále více zaměřují společnosti jako Red Bull, Coca-Cola či Unilever. Díky novým technologiím tak nastává posun k interaktivně doplněné multisenzory a virtuální realitou.

V minulosti platilo, že největší zábavou byly například sportovní události, kde se sešel dav skandujících lidí. Nyní je ale k dispozici virtuální realita, která vyvolává pocit, „že jsme tam.“ Díky Oculus Venues tak byli například fotbaloví fanoušci z celého světa schopní užít si fotbalové zápasy na mistrovství světa v Rusku tak, jako by byli přímo na stadionu. Začínají se dokonce formovat virtuální komunity, protože řadu aktivit si nejvíce užijeme s přáteli a lidmi podobných zájmů.

Spotřebitelé budou mít v budoucnu také mnohem více možností, jak hodnotit daný produkt. Již nyní mohou například díky aplikaci společnosti Ikea posoudit, jak by vypadal její nábytek v jejich pokoji. Lidé plánující dovolenou si pak díky virtuální realitě mohou prohlédnout případnou destinaci. Pojišťovna Allianz zase vybudovala virtuální dům, ve kterém mohou klienti interaktivně zkoumat potenciální nebezpečí, včetně toho, co může napáchat prasklé akvárium.

Firmy budoucnosti tak budou podle Purdyho muset mnohem více přemýšlet jako společnosti nabízející zábavu, a ne jen jako výrobci a prodejci zboží. To mimo jiné znamená, že budou vytvářena nová partnerství, která vytvoří zážitky požadované zákazníkem. Úspěch pak bude záležet na tom, zda se firmě podaří dostat se do širšího podvědomí zákazníků, na dobré znalosti trhu a v neposlední řadě na schopnosti vyhnout se skandálům a přešlapům, které by nenávratně poškodily dobrou pověst firmy.

Zdroj: HBR

 
 
 
 

Čtěte více:

Roboti a pracovní místa – obecně přijímaná „pravda“ je velkým omylem
20.03.2019 5:54
Podle Paula Krugmana je dnes již široce rozšířený názor, že stroje ber...
Jak si moderní technologičtí obři namlouvají starý energetický průmysl
20.03.2019 13:16
11. března začal v obrovském hotelu v Houstonu plném šéfů ropného a pl...
Facebook pracuje na hlasové asistenční službě
18.04.2019 8:20
Americký provozovatel internetové sociální sítě Facebook pracuje na vl...
Technologičtí jednorožci jsou v kurzu, ten ale nesměřuje k vysokým ziskům
23.04.2019 10:44
Investoři k popisu světa obchodu často používají zvířata jako medvědy,...
Technologie útočí na banky, ty se ale jen tak nedají
07.05.2019 16:04
Během posledních dvou desetiletí digitální technologie přetvořily ekon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.06.2025
17:48Evropa mířící do učebnicové rovnováhy, Fed rezignuje na inflační cíl?
17:15EU zvyšuje limit úvěrů EIB na 100 miliard eur, posílí obranný průmysl
16:50ArcelorMittal ruší plán na výrobu ekologické ocele v Německu kvůli drahé energii
16:45Akciové trhy rostou navzdory konfliktu Izraele a Íránu  
16:10Meta zvyšuje sázky na budoucnost AI. Investoři zvažují, kam až mohou její akcie růst
14:37TOMA, a.s. - Zpráva z valné hromady konané 20. června 2025
14:19Evropským akciím stále ještě nedošel dech, domnívají se stratégové z Wall Street
14:03Akcie Eutelsatu prudce rostou po zprávě, že francouzská vláda ve firmě navýší svůj podíl
13:19České Radiokomunikace se začaly ucházet o projekt evropské AI gigafactory
12:22Perly týdne: Eisman o jednom hlavním riziku, Taleb o zlatu a vývoji v ekonomice
12:18Zahraniční dluh ČR v prvním čtvrtletí vzrostl o 31,9 mld. Kč na 5,303 bilionu Kč
12:01RMS Mezzanine, a.s.: Oznámení výsledků rozhodovaní Per rollam řádné valné hromady akciové společnosti RMS Mezzanine, a.s.
11:57Rýže za dvojnásobek. Japonská inflace žene centrální banku k akci
10:47Vzdal řetězec Temu boj o americký trh? Tržby nadále klesají, zatímco konkurence roste
10:31Čistý zisk Metrostavu v loňském roce vzrostl o 53 procent na 1,7 miliardy korun
9:09Rozbřesk: Další eskalace íránského konfliktu, jaké mohou být dopady do inflace?
8:52Trump zvažuje útok na Írán, eurozóna zpomaluje a futures se drží v zeleném  
6:01Švýcarská národní banka trestá přebytečné rezervy. Chce tak podpořit aktivitu na finančním trhu
19.06.2025
17:52Scénář Natixisu: Spojené státy ke stagflačnější ekonomice, Evropa na svém potenicálu a ČR u 2 % růstu
17:18Fed nepotěšil Trumpa, evropské akcie klesají a napětí na Blízkém východě roste

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data