Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - rozhovor
Mistři parfémových flakonů: Heinz-Glas Decor je součástí největšího světového dodavatele

Mistři parfémových flakonů: Heinz-Glas Decor je součástí největšího světového dodavatele

25.09.2021 13:57
Autor: Redakce

Do Německa je to z největší firmy v chebském regionu necelý kilometr a napojení na hranice je tady symbolické. Firma Heinz-Glas Decor, kterou vede Pavel Isteník, je součástí největšího světového vývojáře a dodavatele parfumérských a kosmetických flakonů. Každý den dekoruje zhruba 600 tisíc flakonů, které pak míří například do Francie do největších parfumérských domů. Jím vedená společnost patří do skupiny Heinz-Glas, kterou od roku 1622 vlastní německá rodina Heinzových. Není to překlep, firma opravdu příští rok oslaví 400 let od založení. A její česká součást rostla i v covidu.

Kupovali lidé parfémy v době covidu?

Pavel Isteník (PI): Ano, byť nejhorší byly asi loňský duben a květen kvůli nejistotě. Naši zákazníci pocházejí hodně z Francie, která byla v první vlně výrazně postižena, takže se vše zpomalilo. Neměli jsme možnost dodávat flakony přímo do plnicích francouzských závodů. Teď už ale zase jedeme naplno a loňský rok jsme uzavřeli pětinovým růstem obratu. Zisk jsme dokonce více než zdvojnásobili.

Jak je to možné?

PI: Získali jsme nové zákazníky a maximálně se orientujeme na produkty s vyšší přidanou hodnotou. Tedy na nejsložitěji zdobené a dekorované flakony a kosmetické produkty. Já ten směr preferuji už čtvrtým rokem od svého nástupu do firmy a ukazuje se, že se to vyplácí. Když z našeho vývoje slyším, že budeme mít nový složitý produkt, rozzáří se mi oči (smích). Vyrábíme opravdu složité dekorace pro firmy jako Estée Lauder či L’Oréal, a jedeme tak na pozitivní vlně růstu. Pokud by nebyl covid, vzrostli bychom v tržbách určitě o polovinu. Letos každopádně míříme na obrat půl miliardy korun.

Máte nově zainvestováno?

PI: Ano, před dvěma lety jsme investovali do výstavby nové výrobní haly, kde jsme instalovali technologii postřiku a metalizace flakonů. A teď z toho naplno profitujeme. Navíc technologii letos dále rozšiřujeme. Splňuje to důležité – vytváří opravdu vysokou přidanou hodnotu.

Jak velká investice to byla?

PI: Přes 165 milionů korun. Máme v dekoracích nejmodernější technologie na trhu. Můžete si je představit tak, že na čirý flakon nanáší nejrůznější vodou ředitelné barvy a umí nanášet také velmi tenkou vrstvu hliníku, která dělá efekt metalizace (zrcadla).

Heinz-Glas Decor

Samotné skleněné flakony nevyrábíte?

PI: V Česku se nedělají, ale vyrábějí se v rámci celé naší rodinné skupiny Heinz-Glas. Ta má v Německu dvě hutě na výrobu skla. Naše kompetence je v dekoraci. Převezmeme neozdobené „sklenky“ a exportujeme luxusní flakony. Design samozřejmě nakonec prodává nejvíce a u zákazníků rozhoduje. To je náš úkol.

Podílíte se také na navrhování a designu jednotlivých flakonů?

PI: Ano, skupina se tomu v úzké spolupráci se zákazníky, tedy s parfuméry nebo kosmetickými firmami, naplno věnuje. Každý den dekorujeme zhruba 600 tisíc flakonů a průměrná velikost jedné zakázky je kolem 50 tisíc. To znamená, že v jednom týdnu vyrábíme zhruba 50 až 60 různých zakázek. Máme 35 různých dekorovacích strojů podle tvarů flakonů a použité technologie. A jsme zároveň kompetenční centrum v rámci skupiny Heinz-Glas na dekorační technologie sítotisku a takzvanou horkou ražbu. Jednoduše řečeno – dekoračních technik umíme opravdu hodně.

Pokud se obvyklá cena u lepších parfémů pohybuje v obchodě kolem jednoho až tří tisíc korun, kolik z toho zhruba tvoří náklady na obal?

PI: Nemohu být přesný, ale může to být zhruba do deseti procent. Vlastně to ale není důležité. Důležité je know-how, značka, emoce. U parfémů a krémů to platí stoprocentně. A pro vaši představu – když říkám, že se věnujeme zboží s nejvyšší přidanou hodnotou, tak vyrábíme i flakony o velikosti 50 ml na voňavky nebo krémy, které si pak zákazník v obchodě kupuje za 350 eur. Ale pracujeme samozřejmě například i pro Avon.

Kolik máte pracovníků?

PI: Aktuálně 390. Před čtyřmi lety to bylo 200 zaměstnanců. Nabíráme, i když jsme výrazně investovali do digitalizace a automatizace. Ukazuje se, že díky ní můžeme získávat nové zakázky a ve finále navyšovat také počet lidí v týmu.

Heinz-Glas Decor

Daří se vám nabírat lidi?

PI: Ano, i když jsme v podstatě na hranicích a místní často jezdí pracovat do Německa. Podařilo se nám ovšem vybudovat skvělou firemní kulturu, pro niž je nejdůležitější vzájemná úcta a respekt. Jsme největší zaměstnavatel na Chebsku, což je do určité míry i závazek. Podporujeme mnoho zdejších aktivit, včetně škol, školek a místní kultury a snažíme se podporovat náš region.

Co chystáte letos dále?

PI: Přecházíme na nový informační systém SAP. Takže připravujeme procesy na změnu. Zároveň finalizujeme vše potřebné pro zahájení stavby velké logistické haly, která by měla mít zhruba pět tisíc metrů čtverečních. A připravujeme projekt pro vytvoření výzkumného a automatizačního centra, což by mělo být, řekněme, definitivní potvrzení, že nejsme jen výrobní závod, ale že jsme technologické centrum s vlastním silným vývojem a výzkumem.

Rodina Heinzových, která skupinu vlastní, podniká od roku 1622. Jaké bude pokračování?

PI: Příběh jede dál, byť příští rok slavíme 400 let od založení firmy. Dosavadní hlavní postava skupiny, pan Carl-August Heinz, předal loni nejvyšší funkci své dceři Carlettě, která představuje už třináctou generaci.

Jsme v kontaktu několikrát měsíčně ohledně techniky či financí a oni se stále naplno řízení skupiny věnují. Přes tu staletí dlouhou tradici jsme navíc obrovsky inovativní a dynamická firma. Nejen ve výrobě, ale také v produktech. A jsme také silně multikulturní společnost. Stavíme nový závod v Číně, máme továrny nejen v Evropě, ale také v Indii či Peru a firemní kultura je u nás velmi silná. Jejím nositelem je rodina Heinzových, která si dobře uvědomuje, že lidé jsou v podnikání největší kapitál.

 

Čtěte více:

Cesta za dokonalým zvukem: Jiří Pavelka vyrábí audiokabely i za 450 tisíc korun
07.08.2021 14:34
Jiří Pavelka, zakladatel firmy Orchestra Instruments s.r.o., pochází z...
Základem je správně zvolená ponožka: Jan Jendřejek vyrábí jedny z nejkvalitnějších ponožek v Česku
14.08.2021 14:32
Jan Jendřejek začal po škole pracovat v bývalé baťovské továrně v Krno...
Dorty, do kterých se zamilujete: Martin Klar se rozhodl dodávat prémiové dorty do supermarketů v celé Evropě
21.08.2021 14:57
Martin Klar se rozhodl změnit tuzemskou cukrařinu. Z Ostravska chce zá...
Digitalizace nás skokově posunula: Ota Horák provedl svou firmu digitalizací
05.09.2021 14:03
Ota Horák, šéf a spolumajitel firmy SpoluWorks Perfecta, dokázal to, o...
Otec a syn, Jaroslav a Dušan Vrtalovi, dobývají s českými dveřmi Evropu
11.09.2021 15:20
Otec a syn, Jaroslav a Dušan Vrtalovi, společně vedou nejznámějšího če...
Boty Vasky, od 23letého Václava Staňka, které pobláznily mladou generaci
18.09.2021 14:54
Vasky, nejslavnější porevoluční značka českých bot, za níž stojí teprv...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.01.2022
15:08Nobelovka a Harvard vynalezly perpetuum mobile na peníze
9:11Víkendář: Po sto letech přišla změna, kterou stále neumíme plně vysvětlit
21.01.2022
22:03Trhy končí týden na vlně špatných zpráv  
17:40Co udělá zvedání sazeb s nejdůležitější proměnnou na finančních trzích?
17:24Peníze míří do bezpečí, akcie však propad přerušují  
16:14Fixace drobných investorů na memy je kletbou, uvádí výzkum Morgan Stanley
15:09Ceny za přepravu nákladu po moři zůstanou zřejmě vysoké i letos, píše Bloomberg
14:31Dennisova strategie želv. Jak nechat emoce na břehu a skočit na trend. Staňte se mistry tradingu!
12:46Analytik k výsledkům Netflixu: Slabý plánovaný počet nových uživatelů strhává akcie dolů  
12:30Perly týdne: Konec strategie 60/40, Netflix má zlaté časy za sebou a realitní výjimečnost Itálie
11:14Na americký výplach navazuje Evropa. Přijde před víkendem aspoň konsolidace?  
10:51Dolar nahoru, Čína ve stále stejném kruhu. Co ještě říká stratég z BBH?
10:49Bitcoin zamířil hluboko pod 40 000 dolarů. Vzal mu Fed vítr z plachet?
10:26Intel plánuje utratit 20 miliard dolarů na 'Silicon Heartland'. Investovat velké sumy do výroby čip ale chce i gigant TSMC či Samsung
10:19Vlajkový projekt Rio Tinto u ledu. Srbsko stoplo největší lithný důl v Evropě
9:16Rozbřesk: Česko na konci roku asi překonalo očekávání ČNB, automotive má však k normálu daleko
8:57Netflix zklamal počtem nových uživatelů a varuje před zesilující konkurencí
8:54Evropské burzy mohou po rudé Wall Street zahajovat v záporu. Komárkova Allwyn míří do New Yorku a Erste má novou cílovku  
8:47Komárkova loterijní Allwyn vstoupí na newyorskou burzu ve spojení s další firmou. Hodnota má přesáhnout 9 miliard dolarů
5:54Čína by místo další stimulace R&D měla spíše provést reformy

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data