Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - rozhovor
Mistři parfémových flakonů: Heinz-Glas Decor je součástí největšího světového dodavatele

Mistři parfémových flakonů: Heinz-Glas Decor je součástí největšího světového dodavatele

25.09.2021 13:57
Autor: Redakce

Do Německa je to z největší firmy v chebském regionu necelý kilometr a napojení na hranice je tady symbolické. Firma Heinz-Glas Decor, kterou vede Pavel Isteník, je součástí největšího světového vývojáře a dodavatele parfumérských a kosmetických flakonů. Každý den dekoruje zhruba 600 tisíc flakonů, které pak míří například do Francie do největších parfumérských domů. Jím vedená společnost patří do skupiny Heinz-Glas, kterou od roku 1622 vlastní německá rodina Heinzových. Není to překlep, firma opravdu příští rok oslaví 400 let od založení. A její česká součást rostla i v covidu.

Kupovali lidé parfémy v době covidu?

Pavel Isteník (PI): Ano, byť nejhorší byly asi loňský duben a květen kvůli nejistotě. Naši zákazníci pocházejí hodně z Francie, která byla v první vlně výrazně postižena, takže se vše zpomalilo. Neměli jsme možnost dodávat flakony přímo do plnicích francouzských závodů. Teď už ale zase jedeme naplno a loňský rok jsme uzavřeli pětinovým růstem obratu. Zisk jsme dokonce více než zdvojnásobili.

Jak je to možné?

PI: Získali jsme nové zákazníky a maximálně se orientujeme na produkty s vyšší přidanou hodnotou. Tedy na nejsložitěji zdobené a dekorované flakony a kosmetické produkty. Já ten směr preferuji už čtvrtým rokem od svého nástupu do firmy a ukazuje se, že se to vyplácí. Když z našeho vývoje slyším, že budeme mít nový složitý produkt, rozzáří se mi oči (smích). Vyrábíme opravdu složité dekorace pro firmy jako Estée Lauder či L’Oréal, a jedeme tak na pozitivní vlně růstu. Pokud by nebyl covid, vzrostli bychom v tržbách určitě o polovinu. Letos každopádně míříme na obrat půl miliardy korun.

Máte nově zainvestováno?

PI: Ano, před dvěma lety jsme investovali do výstavby nové výrobní haly, kde jsme instalovali technologii postřiku a metalizace flakonů. A teď z toho naplno profitujeme. Navíc technologii letos dále rozšiřujeme. Splňuje to důležité – vytváří opravdu vysokou přidanou hodnotu.

Jak velká investice to byla?

PI: Přes 165 milionů korun. Máme v dekoracích nejmodernější technologie na trhu. Můžete si je představit tak, že na čirý flakon nanáší nejrůznější vodou ředitelné barvy a umí nanášet také velmi tenkou vrstvu hliníku, která dělá efekt metalizace (zrcadla).

Heinz-Glas Decor

Samotné skleněné flakony nevyrábíte?

PI: V Česku se nedělají, ale vyrábějí se v rámci celé naší rodinné skupiny Heinz-Glas. Ta má v Německu dvě hutě na výrobu skla. Naše kompetence je v dekoraci. Převezmeme neozdobené „sklenky“ a exportujeme luxusní flakony. Design samozřejmě nakonec prodává nejvíce a u zákazníků rozhoduje. To je náš úkol.

Podílíte se také na navrhování a designu jednotlivých flakonů?

PI: Ano, skupina se tomu v úzké spolupráci se zákazníky, tedy s parfuméry nebo kosmetickými firmami, naplno věnuje. Každý den dekorujeme zhruba 600 tisíc flakonů a průměrná velikost jedné zakázky je kolem 50 tisíc. To znamená, že v jednom týdnu vyrábíme zhruba 50 až 60 různých zakázek. Máme 35 různých dekorovacích strojů podle tvarů flakonů a použité technologie. A jsme zároveň kompetenční centrum v rámci skupiny Heinz-Glas na dekorační technologie sítotisku a takzvanou horkou ražbu. Jednoduše řečeno – dekoračních technik umíme opravdu hodně.

Pokud se obvyklá cena u lepších parfémů pohybuje v obchodě kolem jednoho až tří tisíc korun, kolik z toho zhruba tvoří náklady na obal?

PI: Nemohu být přesný, ale může to být zhruba do deseti procent. Vlastně to ale není důležité. Důležité je know-how, značka, emoce. U parfémů a krémů to platí stoprocentně. A pro vaši představu – když říkám, že se věnujeme zboží s nejvyšší přidanou hodnotou, tak vyrábíme i flakony o velikosti 50 ml na voňavky nebo krémy, které si pak zákazník v obchodě kupuje za 350 eur. Ale pracujeme samozřejmě například i pro Avon.

Kolik máte pracovníků?

PI: Aktuálně 390. Před čtyřmi lety to bylo 200 zaměstnanců. Nabíráme, i když jsme výrazně investovali do digitalizace a automatizace. Ukazuje se, že díky ní můžeme získávat nové zakázky a ve finále navyšovat také počet lidí v týmu.

Heinz-Glas Decor

Daří se vám nabírat lidi?

PI: Ano, i když jsme v podstatě na hranicích a místní často jezdí pracovat do Německa. Podařilo se nám ovšem vybudovat skvělou firemní kulturu, pro niž je nejdůležitější vzájemná úcta a respekt. Jsme největší zaměstnavatel na Chebsku, což je do určité míry i závazek. Podporujeme mnoho zdejších aktivit, včetně škol, školek a místní kultury a snažíme se podporovat náš region.

Co chystáte letos dále?

PI: Přecházíme na nový informační systém SAP. Takže připravujeme procesy na změnu. Zároveň finalizujeme vše potřebné pro zahájení stavby velké logistické haly, která by měla mít zhruba pět tisíc metrů čtverečních. A připravujeme projekt pro vytvoření výzkumného a automatizačního centra, což by mělo být, řekněme, definitivní potvrzení, že nejsme jen výrobní závod, ale že jsme technologické centrum s vlastním silným vývojem a výzkumem.

Rodina Heinzových, která skupinu vlastní, podniká od roku 1622. Jaké bude pokračování?

PI: Příběh jede dál, byť příští rok slavíme 400 let od založení firmy. Dosavadní hlavní postava skupiny, pan Carl-August Heinz, předal loni nejvyšší funkci své dceři Carlettě, která představuje už třináctou generaci.

Jsme v kontaktu několikrát měsíčně ohledně techniky či financí a oni se stále naplno řízení skupiny věnují. Přes tu staletí dlouhou tradici jsme navíc obrovsky inovativní a dynamická firma. Nejen ve výrobě, ale také v produktech. A jsme také silně multikulturní společnost. Stavíme nový závod v Číně, máme továrny nejen v Evropě, ale také v Indii či Peru a firemní kultura je u nás velmi silná. Jejím nositelem je rodina Heinzových, která si dobře uvědomuje, že lidé jsou v podnikání největší kapitál.

 

Čtěte více:

Cesta za dokonalým zvukem: Jiří Pavelka vyrábí audiokabely i za 450 tisíc korun
07.08.2021 14:34
Jiří Pavelka, zakladatel firmy Orchestra Instruments s.r.o., pochází z...
Základem je správně zvolená ponožka: Jan Jendřejek vyrábí jedny z nejkvalitnějších ponožek v Česku
14.08.2021 14:32
Jan Jendřejek začal po škole pracovat v bývalé baťovské továrně v Krno...
Dorty, do kterých se zamilujete: Martin Klar se rozhodl dodávat prémiové dorty do supermarketů v celé Evropě
21.08.2021 14:57
Martin Klar se rozhodl změnit tuzemskou cukrařinu. Z Ostravska chce zá...
Digitalizace nás skokově posunula: Ota Horák provedl svou firmu digitalizací
05.09.2021 14:03
Ota Horák, šéf a spolumajitel firmy SpoluWorks Perfecta, dokázal to, o...
Otec a syn, Jaroslav a Dušan Vrtalovi, dobývají s českými dveřmi Evropu
11.09.2021 15:20
Otec a syn, Jaroslav a Dušan Vrtalovi, společně vedou nejznámějšího če...
Boty Vasky, od 23letého Václava Staňka, které pobláznily mladou generaci
18.09.2021 14:54
Vasky, nejslavnější porevoluční značka českých bot, za níž stojí teprv...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
19.12.2025
15:43Marks: Dva druhy bublin a zdraví současného akciového trhu
13:42ČNB: Bankám za tři čtvrtletí stoupl čistý zisk o 9,4 miliardy na 100 miliard Kč
13:35Mraky nad Vestas se rozfoukaly. Výrobce větrných turbín míří k nejlepšímu roku za dekádu
12:50První dodávky H200 na obzoru? Trumpova administrativa přezkoumává prodeje AI čipů Nvidie do Číny
12:07Perly týdne: Na dům nemáme, tak nakoupíme akcie?
11:04Kecky Nike v Číně neletí. Výrazný propad tamních prodejů posílá akcie o 10 procent dolů
10:23BoJ zvýšila sazby na nejvyšší úroveň za 30 let. Další růst může přijít do půl roku
9:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557159
9:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557167
9:29USA v roce 2026: Stabilní inflace, nižší sazby a otazníky nad Fedem
9:05Rozbřesk: Koruna zastavila oslabování. Americká inflace spadne v lednu k cíli, Fed bude pokračovat v redukci sazeb
8:54EU schválila půjčku Ukrajině, japonská centrální banka zvýšila sazby a německá spotřebitelská důvěra prudce klesá  
8:50J&T Global Finance XI., s.r.o: Oznámení o deváté výplatě úrokového výnosu
6:03Investiční výhled 2026: Shrnutí  
18.12.2025
17:21Jakou logikou se nyní řídí trh, odkupy a IPO?
16:55Jan Bureš: ČNB ponechává sazby beze změny, ale mírní jestřábí rétoriku
16:31Německo v roce 2026: Pomalý růst a tlak na konkurenceschopnost
15:57Dominik Rusinko: ECB stále „in a good place“. V roce 2026 sazby zřejmě měnit nebude
14:38ČNB ponechala sazby beze změny
14:38ECB nechává sazby na místě a spoléhá se na přicházející data. Prognózu vylepšila

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
JP - Základní O/N úroková sazba
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university
16:00USA - Prodeje starších domů