Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - rozhovor
Dorty, do kterých se zamilujete: Martin Klar se rozhodl dodávat prémiové dorty do supermarketů v celé Evropě

Dorty, do kterých se zamilujete: Martin Klar se rozhodl dodávat prémiové dorty do supermarketů v celé Evropě

21.08.2021 14:57
Autor: Redakce

Martin Klar se rozhodl změnit tuzemskou cukrařinu. Z Ostravska chce zásobovat prémiovými dorty supermarkety v celé Evropě. Svou značku L’Chefs teď testuje v českém Tescu a Globusu a 70 tisíc vyrobených dortů měsíčně je teprve začátek. Míří na půl milionu kusů. Ambasadory moderní dortové značky jsou známí cukráři Josef Maršálek a Zlatka Otavová.

Jak vás napadlo, že budete vyrábět dorty pod značkou L’Chefs?

Martin Klar (MK): Jsme dlouholetí obchodníci v potravinářství, máme několik vlastních značek, jako je L’Chefs, L’Chefs Baguettes, Zicco nebo Piškoťáci, a rozhodli jsme se, že začneme také s výrobou. Projekt je starý zhruba dva roky, ale loni jsme do něj naplno začali šlapat. Spojili jsme se s cukrářem Josefem Maršálkem a máme v plánu postavit velkou linku na zelené louce v mošnovské průmyslové zóně.

První dorty, které jsou ke koupení například v Tescu či Globusu, vyrábíte jak?

MK: Zatím testujeme trh, v březnu jsme rozjeli menší v podstatě ruční výrobu, kde pracuje zhruba čtyřicítka lidí, a jsme schopni vyrobit 70 tisíc dortů měsíčně. To nám na Česko a Slovensko zatím stačí.

Co teď bude následovat?

MK: Investici v mošnovské průmyslové zóně máme vyprojektovanou na 200 milionů korun a chceme díky ní zásobovat velkou část Evropy. Máme totiž dlouhodobé obchodní vztahy s velkými zahraničními distributory a výrobci. Od Francie až po Německo a Nizozemsko. Nová továrna by měla vyrábět půl milionu dortů měsíčně. Víme, jak fungují ostatní výrobní firmy v Evropě, a věříme, že zvládneme vybudovat stejně výkonnou a dobrou produkci.

2

Takže člověk může dnes začít na zelené louce vyrábět dorty ve velkém? Je na to na evropském trhu místo?

MK: Pokud máte dobrý produkt, tak ano. Naše dorty od počátku vznikaly pod dohledem cukráře Josefa Maršálka, který mimo jiné sedm let pracoval v Londýně pro obchodní dům Harrods a jeho dezerty odebíraly královské rodiny po celém světě. Spolu s ním se na přípravě jejich výroby podílela známá cukrářka Zlatka Otavová a dnes jsou oba ambasadory a členy týmu L’Chefs naší značky. Takže si věříme.

Jak jste vymyslel L’Chefs?

MK: Zkoušeli jsme různé chytlavé názvy pro cukrárenství a pekařství, byl to delší proces. Nakonec jsme v myšlenkách zabloudili do Francie, odkud dovážíme mnoho produktů. Ptali jsme se také našich francouzských kolegů z továren, které pro nás vyrábějí, jestli jim taková značka dává smysl. A tak vzniklo L’Chefs.

Proč chcete sami vyrábět? Znamená to větší svobodu, vyšší marže?

MK: Ano, to je plán. Dosud nám zahraniční továrny vyráběly sortiment, především bagety či vafle, na míru. To zatím zůstává, ale poté, co naplno rozjedeme vlastní produkci dortů, chceme jít i do dalších kategorií. Navíc vedle výrobní linky budeme mít řekněme vývojové centrum na nové produkty a ty budeme zkoušet hlavně na českém trhu.

Co vás teď čeká?

MK: Potřebujeme dostat naši značku mezi zákazníky ve velkém, a to s přiměřenou cenou. Udělat skvělý dort za 1000 korun není umění. Udržet ale jeho cenu kolem tří stovek v té nejlepší kvalitě, to už je výzva. A my jsme to dokázali díky moderní cukrařině, kterou detailně známe. Lidé totiž chtějí kupovat zajímavé produkty se zajímavou cenou. Naše dorty jsou čerstvé, najdete je v lednici a představují opravdu prémiovou cukrařinu v rámci masového trhu. Používáme nejlepší suroviny, jako je belgická krémová čokoláda, testujeme trh a vlastně teď vyrábíme za náklady. Zisk by měl přijít s rozšířením výroby. A budeme chystat také dražší prémiové speciály například na Vánoce. Prodeje nás ale v prvních měsících opravdu příjemně překvapily.

Jsou konkurenty různé medové dorty?

MK: Ano, do jisté míry jsou, byť naše produkty nevydrží třeba 100 dní a musí být v chladicích boxech. Konkurenti jsou samozřejmě také cukráři, kteří mají kusovou výrobu. Ale my prodáváme prémiovou kvalitu v supermarketech a stavíme na moderní evropské cukrařině. V tom jsme na českém trhu ojedinělí.

3

Když vše půjde dobře, kdy by mohla stát vaše nová cukrářská továrna?

MK: Přípravné práce už máme, zahájení velké výroby bude možné do tří let. Aktuální výroba bohatě pokrývá potřeby českého a slovenského trhu.

Jak jste se dostal k cukrařině a potravinářství?

MK: Vznikli jsme jako obchodní firma v potravinářství někdy v roce 2002. Spolupracovali jsme s řetězci, zpočátku jsme byli čistí dovozci a postupně jsme začali pronikat na trh s vlastními značkami. Našimi hlavními obchodními trhy jsou dnes Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Těm uzpůsobujeme i lokální chutě našich výrobků a značek.

Co to znamená? Co chtějí Češi v cukrovinkách či pečivu jiného oproti jiným národům?

MK: Obecně preferujeme méně cukru. Například v Anglii, ve Španělsku a v USA vyžadují spotřebitelé výrazně více cukru, z našeho pohledu jsou výrobky přeslazené a Češi je nechtějí dlouhodobě kupovat. Jednou to zkusí, ale podruhé už nekoupí. Slováci zase mají rádi více čokoládovější chutě. Každý národ má svá specifika. A to včetně obalů a barev.

Kde byste rád viděl svou skupinu za dva tři roky?

MK: Určitě chceme mít velkou cukrářskou moderní výrobní linku a věříme, že budeme mít plný v přístup na zahraniční trhy. Mohu vás ubezpečit, že první vzorky našich dortů do ciziny už zamířily a máme skvělou zpětnou vazbu.

 

Čtěte více:

Cesta za dokonalým zvukem: Jiří Pavelka vyrábí audiokabely i za 450 tisíc korun
07.08.2021 14:34
Jiří Pavelka, zakladatel firmy Orchestra Instruments s.r.o., pochází z...
Základem je správně zvolená ponožka: Jan Jendřejek vyrábí jedny z nejkvalitnějších ponožek v Česku
14.08.2021 14:32
Jan Jendřejek začal po škole pracovat v bývalé baťovské továrně v Krno...

Váš názor
  •  
    23.08.2021 8:12

    Prémiové dorty, bílá mouka+cukr+rostlinné tuky a hafo stabilizátorů aby se to mohlo skladovat a vozit po celé republice. Mňamka…
    Čert
Aktuální komentáře
25.04.2024
22:03Zámoří strhla do záporu Meta i pomalejší růst ekonomiky  
19:16ČD Cargo, a.s.: Tisková zpráva
19:10UNICAPITAL Invest III a.s.: Výroční zpráva 2023
19:04UNICAPITAL Invest VI a.s.: Výroční zpráva 2023
18:30Staro – nový technologický cyklus a atraktivita růstových akcií
17:05Martin Kycelt: Překvapivé reakce na výsledky Tesly a Meta Platforms
16:47Slabé HDP s vyššími inflačními tlaky. Po výsledcích se trhy potýkají i s makrodaty  
16:00SATPO finance, s.r.o.: Výroční finanční zpráva za rok 2023
16:00City Home finance III, s.r.o: Výroční finanční zpráva za rok 2023
15:46Braňo Soták k výsledkům Meta Platforms a staronové cílové ceně: Silná čísla "po zásluze" potrestána, akcie -15 %  
15:13Hermes vzdoruje zpomalení prodeje luxusního zboží, akcie však s dobrými výsledky dopředu počítaly  
12:50Deusche Bank s nejlepšími čísly od roku 2013. Zpět v čele ziskovosti investiční bankovnictví
12:09Sazby výš po delší dobu a trh zralý na další korekci?
11:37Miliardáři by podle ministrů G20 měli platit dvouprocentní majetkovou daň
11:08Těžařská firma BHP chce rivala Anglo American, vznikl by největší producent mědi
11:02Jak jsou na tom velké techy? Meta nalomila důvěru investorů  
10:24Meta navyšuje výdaje na AI. Investoři se ale obávají, zda se vynaložené peníze vrátí
10:18JTPEG Croatia Financing I, a.s.: Zveřejnění Roční finanční zprávy emitenta za rok 2023
10:12MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění vnitřní informace
9:34Komerční banka, a.s.: Oznámení o přijatých usneseních na VH KB konané dne 24.4.2024

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Výdaje na osobní spotřebu, m/m
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university