Aktualizováno Index spotřebitelské důvěry sestavovaný Conference Board v březnu, dle předběžných čísel, nečekaně roste na 101,3 bodu (+2,5 % m/m) a překonává tak tržní konsensus nastavený na 96,4 bodu. Data za únor byla navíc revidována výše na konečných 98,8 bodu (+2,4 b.). 3M klouzavý průměr se v březnu zvyšuje na 101,3 b. z únorových 98,6 bodu. Celkový index se aktuálně nachází na druhé nejvyšší hodnotě od srpna 2007, což je dobrá zpráva pro soukromou spotřebu v USA.

Spotřebitelé hodnotí mírně hůře svoji současnou situaci, příslušný subindex je nejníže v letošním roce, avšak stále zůstává na velmi slušné úrovni. Co se týče spotřebitelského optimismu pro příští půl rok, ten se meziměsíčně zvednul o 6 b. na hladinu 96 bodu.
Hodnocení situace na trhu práce zůstává prakticky beze změny, pouze nepatrně více respondentů (přesně o 0,3 p.b.) odpovědělo, že je na trhu dostatek míst. Lepší je hodnocení do budoucna, kde se očekává rychlejší tvorba nových pracovních pozic (stav pracovního trhu odhalí zítřejší report ADP a páteční údaje o počtu nově vytvořených míst mimo zemědělství). Více Američanů též očekává v horizontu 6M mírný růst svých financí a současně se o procento snížil počet těch, co čekají pokles příjmu.
Inflační očekávání pro následujících dvanáct měsíců jsou ukotvena na úrovni 5,2 % (+0,2 p.b. m/m). Z průzkumu rovněž vyplývá, že se nepatrně zvýšil počet respondentů vyhlížejících, v příštích 12 M, zvýšení měnověpolitických sazeb, dle březnového šetření je jich 58,1 %.
Zveřejněná data signalizují, že růst spotřebitelské důvěry je tažen rostoucím optimismem Američanů z budoucího vývoje na trhu práce a růstu mezd, což by mohlo podpořit soukromou spotřebu, která tvoří cca 70 % HDP.
Minulý týden v pátek byl zveřejněn jiný indikátor spotřebitelské důvěry v USA – Index Michiganské university. Ten v březnu mírně klesl kvůli špatnému počasí a růstu cen benzinu na 93 bodů z únorových 95,4 bodu.