Největší britský výrobce luxusního zboží dnes zveřejnil nejpomalejší růst tržeb za poslední tři roky. Výrobce luxusního zboží známý tradičním kostkovaným vzorem navíc naznačil, že zisk za celý rok pravděpodobně poklesne již druhým rokem v řadě poté, co propad tržeb v Asii v první polovině roku přispěl k tomu, že tržby zaostaly za očekáváním. Pro druhou polovinu roku počítá s růstem tržeb v řádu středních jednociferných čísel.
Konkrétně tržby za šest měsíců od dubna do září zaznamenaly jen malou změnu na 1,11 miliard liber a zůstaly tak za odhady analytiků ve výši 1,16 miliard liber. Maloobchodní tržby za druhé čtvrtletí fiskálního roku od července do září stouply na srovnatelné bázi o 1 procento, jedná se o nejpomalejší růst za poslední tři roky. Tržby za první polovinu fiskálního roku stouply o 2 procenta na 774 milionů liber. Upravený zisk před zdaněním bude podle za fiskální rok, který končí v březnu víceméně v souladu s očekáváním analytiků ve výši 445 milionů liber. Zisk na stejném základě v loňském hospodářském roce dosáhl 455,8 milionu liber.
Akcie na zveřejněné zprávy dnes v Londýně reagovaly propadem o 12 procent a 12 procent titul ztrácí na denní bázi i nadále. Za poslední tři dny již akcie odepisují více než 15 procent.

Nejen ale i další společnosti ze sektoru luxusního zboží se poslední dobou potýkají s problémy na mnoha frontách. I na příjmech britské luxusní společnosti se podepsalo ochlazení poptávky v Číně. Míra vystavení britské Číně je navíc dosti vysoká. Na celý luxusní sektor ve druhé největší ekonomice na světě tvrdě dopadl již tolikrát zmiňovaný zásah vlády proti extravagantním výdajům státních úředníků. Propadla se i poptávka po luxusním zboží v Hongkongu, což se projevilo tamním snižováním nájmů, ale i v Macau. Bohatí Číňané totiž začali upřednostňovat nákupy luxusních produktů v Japonsku nebo Evropě. K dalším obavám o růst přispěla devalvace jüanu nebo váhavý americký Fed. Luxusní holding tento týden přisoudil pokles tržeb za módu a kožené zboží volatilitě na akciových trzích.
Konkrétně generuje více než 30 procent tržeb právě od čínských spotřebitelů, což činí značku ještě o něco zranitelnější než jiné společnosti z luxusního sektoru. Tržby za trenčkoty za 1995 liber nebo šátky za 45 liber v Japonsku, kde nyní právě Číňané s oblibou nakupují, dosahují pouhá 2 procenta. Zhruba 40 procent evropských maloobchodních tržeb tvoří tržby v domácí Británii a to v době, kdy mnoho zákazníků s dolary v kapse využívá slabšího eura. Podle byla poptávka v USA nerovnoměrná a v regionu Asie Pacifik zaznamenal výrobce luxusního zboží pokles tržeb v řádu středních jednociferných čísel. Ve druhém čtvrtletí fiskálního roku se nadále propadaly tržby v Hongkongu. Silnější růst z regionálního pohledu naopak zaznamenaly Evropa, Afrika, Indie a Blízký Východ.
Zdroj: BBG, RTRS