Francouzská telekomunikační sága opět nabírá obrátek. (DIP) potvrdil zahájení jednání o převzetí konkurenční Bouygues Telecom. Ačkoliv žádná konkrétnější slova prozatím nezazněla (Orange pouze zdůraznil, že jednání nutně nemusí vést ke konkrétní nabídce a nejsou nikterak časově omezena), snaha konsolidovat sektor zůstává nadále ve hře. Pro jednotlivé zástupce v odvětví se posléze jedná o pozitivní signál. Aktuální prostředí čtyř operátorů totiž zvyšuje šance na definitivní odeznění cenových tlaků, které se v minulých letech projevovaly slevovými plány s negativním vlivem na profitabilitu. Podle zdrojů francouzského tisku má nabídka dosahovat 10 mld. EUR, jednu pětinu by měla tvořit hotovost, zbytek připadne na akcie. Domníváme se nicméně, že nabídka může být spíše vyšší. Obdobnou částku totiž předsednictvo Bouygues zamítlo jako nedostatečnou v červnu, kdy se o převzetí neúspěšně pokusil holding Altice. Své rozhodnutí odůvodnilo potenciálem společnosti především v oblasti digitálních technologií. Další nevyřešenou proměnnou je pak postoj regulatorních orgánů. V tomto směru nicméně už v prosinci, kdy se o možném spojení spekulovalo, francouzský ministr Emmanuel Macron uvedl, že všeobecně není proti myšlence konsolidace odvětví. Ještě v červnu přitom avizoval, že spojení mezi Altice a Bouygues neschvaluje, neboť by vedlo k přílišné koncentraci a eskalaci rizika ztráty pracovních míst. Paradoxně by aktuální podoba spojení (Orange + Bouygues) vytvořila entitu ještě větší. Na druhou stranu s ohledem na skutečnost, že v největší podíl drží francouzský stát, bude už z principu přístup vlády poněkud benevolentnější. Přeci jen se v rámci svých zájmů (voličská přízeň) může díky významnému hlasu přičinit o zachování pracovních míst.
Akcie německé automobilky (DIP) dnes odepisují 4 %. Reagují tak na americkou vládou oznámené podání civilní žaloby v důsledku instalace zařízení zakrývajících skutečné emise oxidů dusíku. Více ZDE.
Výrobce luxusních vozidel Ferrari byl vyčleněn ze struktury mateřské Fiat-Chrysler (DIP). Zbylý podíl 80 % byl rozdělen mezi akcionáře Fiat-Chrysler, čímž technicky došlo poklesu akcií mateřského koncernu. Co se týče samotných akcií Ferrari, tak ty byly zalistovány na milánské burze (IPO proběhlo na NYSE). Akcie Fiat-Chrysler nadále zůstávají v seznamu Dlouhodobých investičních příležitostí s nezměněným doporučením „koupit“. Důvodem jsou zejména geografická diverzifikace aktivit, silná pozice na rostoucím trhu SUV, či potenciální akviziční příběh (Fiat-Chrysler v minulosti avizoval svůj zájem začlenit se do některého z větších koncernů).