Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Přehledu nejcennějších značek světa vládnou americké společnosti

Přehledu nejcennějších značek světa vládnou americké společnosti

28.1.2016 12:31
Autor: Pavel Daniel

Osm z deseti nejcennějších značek světa pochází ze Spojených států amerických. Jen v první desítce žebříčku „Nejcennějších značek světa“, sestaveného výzkumnou agenturou Interbrand, je osm amerických značek (viz obrázek). Jedinými neamerickými společnostmi v Top Ten jsou pak japonská Toyota a jihokorejský Samsung. Fenoménem dnešní doby je i růst hodnoty značek technologických firem. Pro investory představují akcie těchto společností stále velmi atraktivní příležitosti.

„Úroveň povědomí a hodnota značky představují klíčový faktor pro hospodářský úspěch firmy. Investoři by proto při svých investičních rozhodnutích měli brát v úvahu i vývoj hodnoty značek, které jsou kótované na burze,“ vysvětluje Adam Lessing, ředitel Fidelity International v Rakousku a pro východní Evropu. „Globální dominance značek z USA a z Evropy dokazuje, že tradiční trhy i nadále představují velmi atraktivní investiční region,“ dodává Lessing. 

investice-1 

Zdroj: Interbrand 

Žebříček Interbrandu ukazuje, že mezi prvními 100 nejcennějšími značkami světa (Top 100) je 87 z tradičních investičních trhů. A dominují mezi nimi hlavně americké firmy. Každá druhá značka v žebříčku je americkou společností a značky z jiných zemí výrazně zaostávají. Mezi 100 nejcennějších značek se dostalo jen devět z Tichomoří a pouze dvě z asijských rozvíjejících se trhů (Huawei a Lenovo).

Země původu Top 100 značek

Fidelity-1 

Zdroj: Interbrand

Americké společnosti vládnou žebříčku nejcennějších značek už od roku 2001, kdy společnost Interbrand začala přehled sestavovat. V průběhu 15 let americké značky obsadily každý rok vždy první čtyři místa. Minimálně sedm "trademarks" z USA se pak každým rokem objevilo v první desítce (Top Ten). Pouze značky z Finska (Nokia), Japonska (Toyota), Německa (Mercedes-Benz) a Jižní Korei (Samsung) dokázaly krátkodobě převahu amerických značek v první desítce nejcennějších značek světa přebít.

„Dominance amerických značek během posledních let ještě více vzrostla. Aby investoři mohli těžit z rozvoje rostoucích společností, měli by se věnovat tzv. stock – picking, tedy strategickému vyhledávání jednotlivých podhodnocených akciových titulů," řekl Adam Lessing. Dalším fenoménem současnosti podle něj jsou i značky technologických firem, jejichž hodnota nejvíce roste.

Značky s největším nárůstem hodnoty (v % za rok 2015) 

Fidelity-1  

Nováčci mezi 100 nejcennějších značek světa (2015)

Fidelity-1

Zdroj: Interbrand

Zdroj: Interbrand, Fidelity International


Čtěte více:

Diageo a Pernod Ricard hledají cesty, jak v USA oživit zájem o vodku
28.1.2016 11:30
Amerika dosáhla vrcholu ve spotřebě vodky a největší světové „likérky“...
Facebook díky příjmům z reklamy prudce zvýšil tržby i zisk; akcie v after-hours +12 %
28.1.2016 9:19
Včera po uzavření americké obchodní seance představil svoje výsledky F...
Výsledky PKN Orlen ve 4Q15 - Propad ropy se podepsal na odpisech aktiv (+komentář analytika)
28.1.2016 10:26
Největší polská ropná společnost PKN Orlen se za celý rok 2015 přehoup...
Trhy jsou zmatené z velmi jednoduché věci
28.1.2016 11:00
Medvědi neustále hovoří o zpomalení globálního růstu a dlouhodobé stag...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data