Osm z deseti nejcennějších značek světa pochází ze Spojených států amerických. Jen v první desítce žebříčku „Nejcennějších značek světa“, sestaveného výzkumnou agenturou Interbrand, je osm amerických značek (viz obrázek). Jedinými neamerickými společnostmi v Top Ten jsou pak japonská a jihokorejský . Fenoménem dnešní doby je i růst hodnoty značek technologických firem. Pro investory představují akcie těchto společností stále velmi atraktivní příležitosti.
„Úroveň povědomí a hodnota značky představují klíčový faktor pro hospodářský úspěch firmy. Investoři by proto při svých investičních rozhodnutích měli brát v úvahu i vývoj hodnoty značek, které jsou kótované na burze,“ vysvětluje Adam Lessing, ředitel Fidelity International v Rakousku a pro východní Evropu. „Globální dominance značek z USA a z Evropy dokazuje, že tradiční trhy i nadále představují velmi atraktivní investiční region,“ dodává Lessing.
Zdroj: Interbrand
Žebříček Interbrandu ukazuje, že mezi prvními 100 nejcennějšími značkami světa (Top 100) je 87 z tradičních investičních trhů. A dominují mezi nimi hlavně americké firmy. Každá druhá značka v žebříčku je americkou společností a značky z jiných zemí výrazně zaostávají. Mezi 100 nejcennějších značek se dostalo jen devět z Tichomoří a pouze dvě z asijských rozvíjejících se trhů (Huawei a Lenovo).
Země původu Top 100 značek
Zdroj: Interbrand
Americké společnosti vládnou žebříčku nejcennějších značek už od roku 2001, kdy společnost Interbrand začala přehled sestavovat. V průběhu 15 let americké značky obsadily každý rok vždy první čtyři místa. Minimálně sedm "trademarks" z USA se pak každým rokem objevilo v první desítce (Top Ten). Pouze značky z Finska (Nokia), Japonska (Toyota), Německa (Mercedes-Benz) a Jižní Korei (Samsung) dokázaly krátkodobě převahu amerických značek v první desítce nejcennějších značek světa přebít.
„Dominance amerických značek během posledních let ještě více vzrostla. Aby investoři mohli těžit z rozvoje rostoucích společností, měli by se věnovat tzv. stock – picking, tedy strategickému vyhledávání jednotlivých podhodnocených akciových titulů," řekl Adam Lessing. Dalším fenoménem současnosti podle něj jsou i značky technologických firem, jejichž hodnota nejvíce roste.
Značky s největším nárůstem hodnoty (v % za rok 2015)
Nováčci mezi 100 nejcennějších značek světa (2015)

Zdroj: Interbrand
Zdroj: Interbrand, Fidelity International