Americký řetězec podniků s rychlým občerstvením zvýšil ve třetím čtvrtletí meziročně zisk o 5,9 procenta na 1,26 miliardy dolarů. Zisk tak předčil očekávání analytiků a pozadu nezůstaly ani celosvětové tržby rychlých občerstvení s červenožlutým znakem.
Při přepočtu na jednu akcii zisk za třetí kvartál dosáhl 1,15 USD, což je jak nad loňským ziskem 1,05 USD/akcie tak nad konsensem trhu 1,11 USD/akcie. Tržby společnosti v tomto období klesly o 3,5 % na 6,05 miliardy dolarů. Srovnatelné tržby v restauracích otevřených alespoň 13 měsíců vzrostly v celosvětovém měřítku o 3,8 %, zatímco konsensuální odhad trhu čekal 2,9% růst. Na lepším výsledku se podílel růst srovnatelných tržeb v USA o 2,5 %, v Evropě o 5,8 % a v regionu Asie, Středního východu a Afriky o 2,2 %.
Akcie na lepší než očekávané výsledky v předobchodní fázi na Wall Street rostou o 3 % nad 60 dolarů za kus.
Zvláštní pozornost médií ve světě nedávno vzbudil záměr amerického řetězce podniků s rychlým občerstvením otevřít do konce roku novou provozovnu nedaleko světoznámého muzea Louvre. Ve Francii ovšem kvůli tomu nepanuje žádné mimořádné vzrušení, protože v blízkosti paláce již léta několik restaurací tohoto druhu existuje, a to dokonce včetně jedné od . Firma ve Francii na přelomu roku provozovala 1134 restaurací a zaměstnávala 55.000 lidí. S milionem podávaných jídel denně je země galského kohouta pro druhým největším odbytištěm na světě.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK, AP)