LONDÝN (MEDIAFAX) - Šéfredaktor britského deníku The Times James Harding oznámil, že internetová verze listu bude od jara 2010 přístupná pouze za peníze. Pokud se to osvědčí, půjdou ve stopách Timesů i další tituly mediální společnosti News Corporation Ruperta Murdocha, informuje ve čtvrtek deník The Daily Telegraph.
Uživatelé internetových Timesů za čtyřiadvacetihodinový přístup zaplatí cenu přibližně stejnou, jakou stojí tištěná verze deníku. Podle Hardinga musí noviny obnovit očekávání veřejnosti, že musí za "hodnotné a někdy i nehodnotné" věci ve svém životě zaplatit.
"Zaútočíme na kulturu zadarmo. Viděli jsme, jak to zničilo hudební byznys. Nemůžeme si dovolit, a to jak z obchodní, tak ze společenské stránky, aby se to přihodilo i novinám," řekl Harding na úterní konferenci vydavatelů.
"Mysleli jsme si, že nás uživí reklama. Internetoví čtenáři jsou ale jako zákazníci obchodních domů. Jen si prohlíží výlohy a do obchodu nejdou," dodal Harding.
James Murdoch, jeden z výkonných ředitelů News Corporation a syn Ruperta Murdocha, již v létě uvedl, že za zprávy se bude platit. Podle něj zpravodajství BBC, které je poskytováno zdarma na internetu, ztěžuje situaci zpravodajským organizacím, které chtějí, aby lidi za přístup na jejich weby platili.
"Pro budoucnost digitální žurnalistiky je nezbytné, aby lidé, kteří to docení, za zprávy platili," dodal Murdoch, podle kterého inzerce na webových stránkách deníků nepokryje náklady na provoz a ztráty ze snížení prodeje tištěných verzí, a je tak nutné je dotovat.
Murdochova mediální společnost News Corporation vlastní deníky The Wall Street Journal, New York Post a The Times of London a další noviny ve Velké Británii a Austrálii.